Canon esittelee EOS C500 MARK II -pro videokameran, jonka uuden sukupolven 5,9 K:n täysikokoinen CMOS-kenno tuottaa henkeäsalpaavaa kuvanlaatua

EOS C500 Mark II

EOS C500 Mark II -mallissa on uusi DIGIC DV 7 -kuvaprosessori, jonka avulla Cinema RAW Light -tallennus voidaan tehdä sisäisesti 5,9K-tarkkuudella. Se tukee myös Canonin XF-AVC-muodon tallennusta 10-bittisenä 4K 4:2:2 -muodossa. Samaa tiedostomuotoa voidaan tallentaa samanaikaisesti kahteen CFexpress-korttipaikkaan, ja lisäksi käytettävissä on SD-korttipaikka välitiedostoille. Canonin kehittämä 5,9 K:n täysikokoinen CMOS-kenno tuottaa vaikuttavan elokuvamaisen ilmeen ja luonnolliset, tasaiset ihonsävyt sekä todenmukaisen värintoiston Canonin väritekniikoilla. Kennon valotusvara on yli 15 askelta ja siinä on laaja väriavaruus, joten se sopii täydellisesti HDR-tuotantoihin.

EOS C500 Mark II -mallissa on Canonin Dual Pixel CMOS AF -tekniikka, joka mahdollistaa nopean jatkuvan automaattitarkennuksen. Käyttäjät hyötyvät myös helposta ja tasaisesta kosketustarkennuksesta uudella 4,3-tuumaisella LM-V2-LCD-näytöllä sekä parannetusta tarkennuksen säädöstä, joka luo luonnollisemman tarkennuksen siirron. EOS C500 Mark II:n automaattitarkennuksen toimintaa voi hienosäätää määrittämällä AF-nopeutta ja -herkkyyttä.

EOS C500 Mark II on ensimmäinen Cinema EOS -kamera, jossa on rungon sisäinen elektroninen kuvanvakain (IS), joka tukee viisisuuntaista kameran tärähtelyn korjausta. Elektronista kuvanvakainta voi käyttää myös sellaisten objektiivien kanssa, jotka eivät ole tiedonsiirtoyhteydessä kameraan. Tällöin polttoväli määritetään manuaalisesti.

EOS C500 Mark II on kooltaan kompakti, kevyt ja luotettava, paino laitteella on noin 1,7 kiloa. Keveyden ansiosta sitä on helppo käyttää gimbaaleilla ja käsivarakuvauksessa, joten kamera on täydellinen valinta erilaisiin kuvausolosuhteisiin.

EF-objektiivikiinnitys on yhteensopiva useiden erilaisten Canon EF -objektiivien kanssa (esim. EF Cine Prime), ja lisävarusteena saatava PL-kiinnitys tukee Cooke /i -järjestelmää. B4-kiinnityssovittimia on myös saatavana (EF- tai PL-kiinnityksille) B4-objektiivien kanssa käytettäväksi.

Lisätietoja: Canon Oy, Olli Turtiainen, olli.turtiainen@canon.fi, p. +358 40 7716226

Uutuuden toimitukset alkavat joulukuussa 2019.