Oletko seurannut Canonin uutuuskameran, EOS R5:n kehitystä?

Amstelveen, 20 april 2020 – Canon Inc. maakt meer specificaties bekend van de EOS R5 – een full frame-camera die momenteel in ontwikkeling is en die is gebaseerd op het revolutionaire EOS R System. De update van vandaag bevestigt de indrukwekkende opnamemogelijkheden van deze systeemcamera: de EOS R5 legt 8K RAW-beeldmateriaal intern vast met maximaal 29,97fps en is geschikt voor high-end productieworkflows.

Tietoa sen ominaisuuksista on tullut pala kerrallaan vuoden 2020 aikana. Uusi Canon EOS R5 -järjestelmäkamera on ammattitasoinen täyden kennokoon peilitön kamera, joka tulee olemaan ensiluokkainen työkalu valokuvaajille, videokuvaajille ja elokuvantekijöille huipputarkkaan valokuvaukseen ja 8K-tasoiseen videokuvaukseen.

Ennennäkemätön kuvanlaatu, 8K-raw videota muistikortille ja paljon muuta

Canon EOS R5 -järjestelmäkamera vie valokuvien ja videoiden kuvanlaadun kokonaan uudelle tasolle tarjoamalla 20 kuvaa sekunnissa elektronisella sulkimella ja 12 kuvaa sekunnissa mekaanisella sulkimella. Kameralla voi tallentaa 8K-videot kennon koko leveydeltä nopeudella 30p ruutua sekunnissa jolloin kuvaaja voi toteuttaa omat kuvausideat uusilla edistyksellisillä ominaisuuksilla. Täyden kennokoon kamera tarjoaa 8K-kuvanlaadun, sisäisen ja ulkoisen RAW-tallennuksen jopa 29,97 kuvaa sekunnissa (4K-tallennus jopa 119,88 kuvaa/s) 10-bittisessä Canon Log 4:2:2- tai HDR PQ 4:2:2 -muodossa. Edistyneen tarkennuksen seurannan ansiosta EOS R5 -kameran tarkennus tunnistaa myös kehon, kasvot ja silmät, sekä koirat, kissat ja linnut.

Lisäksi kamerassa on sisäinen, 5-askeleen vakain, joka toimii yhdessä Canonin RF/EF-objektiivien optisen kuvanvakaimen kanssa. Kuvat ja videot voi siirtää missä tahansa kiinteän Wi-FI-yhteyden ansiosta. Kamerassa on myös suora linkki Canonin uuteen image.canon palveluun. Lisäksi kameran kahden korttipaikan sekä CFExpress- ja SD UHS-II -korttien yhdistelmän ansiosta kameralla voi kuvata pidempään.

Uusi EOS R5 -järjestelmäkamera tulee olemaan osa edistyksellistä Canonin EOS R -kamerajärjestelmää. Siihen tulee saataville valikoima erittäin korkealuokkaisia RF-objektiiveja sekä huikea määrä sovittimen avulla kiinnitettäviä EF-objektiiveja.

Tutustu tarkemmin jo esiteltyihin kehitysilmoituksiin (englanniksi)

Canon EOS R5, Development Announcement, 13.2.2020, https://www.canon-europe.com/press-centre/press-releases/2020/02/canon-announces-8k-video-capable-eos-r5/

Canon EOS R5, Development Announcement, 13.3.2020, https://www.canon-europe.com/press-centre/press-releases/2020/03/canon-reveals-further-eos-r5-details/

Canon EOS R5, Development Announcement, 20.4.2020, https://www.canon-europe.com/press-centre/press-releases/2020/04/canon-eos-r5-specs-revealed/