Saat kaikki tarvittavat tiedot tuotteen lähettämisestä huoltoon tai korjaukseen. Saat esimerkiksi lisätietoja lähimmän Canon-huollon sijainnista ja tuotteen toimittamisesta huoltoon tai korjaukseen. Jos sinulla on kysyttävää, Usein kysytyt kysymykset -osion vastaukset voivat auttaa.
Tuotteen huolto ja korjaus
Koska tässä voi olla joitakin maakohtaisia eroja, valitse asuinmaasi maavalitsimen avulla ja lue asuinmaasi tukisivuilla olevat ohjeet.
Tutustu ensin tuotetukeen, jonka tiedot voivat olla avuksi ongelmasi ratkaisemisessa. Kun olet valinnut tuotteesi, voit tutustua usein kysyttyihin kysymyksiin, käyttöoppaisiin ja ohjaimiin sekä ladata ohjelmistoja ja laiteohjelmistoja.
Voit myös tilata tuotteellesi korjauksen Canonin huoltoportaalissa, jossa on vaiheittaiset ohjeet pyynnön tekemiseen ja neuvoja vianmääritykseen (jos saatavilla).
Koska tässä voi olla joitakin maakohtaisia eroja, valitse asuinmaasi maavalitsimen avulla ja lue asuinmaasi tukisivuilla olevat ohjeet.
Koska tässä voi olla joitakin maakohtaisia eroja, valitse asuinmaasi maavalitsimen avulla ja lue asuinmaasi tukisivuilla olevat ohjeet.
1 – Pyydä huoltoa tai korjausta
Jos olet yritysasiakas:Jos olet kuluttaja-asiakas:
Järjestelmä opastaa sinua antamaan tarvittavat tiedot (kuten pyyntötyypin, vian tiedot ja ostotodistuksen jne.), ja voit lisätä tuotteita pyyntöösi tarpeen mukaan.
Sinulle ilmoitetaan asianmukainen huoltopiste, joko tuotettasi koskeva Canonin huoltokeskus tai Canonin valtuutettu huoltokumppani. Huomaa, että Canonin valtuutetut huoltokumppanit ovat itsenäisiä organisaatioita, ja siksi niillä on omat käyttöehtonsa. Voit pyytää kumppanilta lisätietoja ennen kuin lähetät tuotteen huoltoa tai korjausta varten.
Tuotteestasi riippuen voimme ohjata sinut ottamaan yhteyttä tukitiimiimme, joka voi tarjota lisäapua.
2 – Kun lähetät huolto- ja/tai korjauspyynnön, tulosta tilauksen yhteenveto ja palauta se tuotteen mukana
Kun olet lähettänyt pyynnön, voit tulostaa tilauksen yhteenvedon, ja saat sen myös sähköpostiin (jos haluat tulostaa sen myöhemmin). Tilauksen yhteenvetoon tallennetaan kaikki pyyntösi tiedot, ja se on toimitettava tuotteen mukana, kun lähetät sen huoltopisteeseen (joko Canonin huoltokeskukseen tai Canonin valtuutetulle huoltokumppanille). Tällöin huoltopiste voi vahvistaa, että tuote on vastaanotettu, ja saa kaikki pyynnön käsittelyyn tarvittavat tiedot.
3 – Varmista, että tuote on pakattu turvallisesti kuljetusta varten
Kun lähetät tuotteen Canonin huoltokeskukseen tai Canonin valtuutetulle huoltokumppanille, et tee sopimusta Canonin kanssa eikä Canon ole näin ollen missään vastuussa kuljetuksen aikana tapahtuvista menetyksistä tai vahingoista.
Suosittelemme pakkaamaan tuotteen turvallisesti ja huolellisesti. Tutustu palvelun kysymysosioon ja katso käyttöoppaasta lähetysohjeet, jotta kuljetuksen aikana ei tapahdu vahinkoja. Tuotteen arvon mukaan lähetyksen vakuuttamista saattaa myös kannattaa harkita. Voit myös viedä tuotteesi henkilökohtaisesti Canonin huoltokeskukseen tai Canonin valtuutetulle huoltokumppanille.
4 – Kun olen lähettänyt tuotteen huollettavaksi tai korjattavaksi, mitä tapahtuu seuraavaksi?
Jos tuote on lähetetty Canonin huoltokeskukseen:
Kun tuote vastaanotetaan, se rekisteröidään järjestelmäämme, ja sinulle lähetetään vastaanoton kuittausviesti.
Kun tilauksesi on käsitelty ja tuotteesi on arvioitu, voimme joko käsitellä pyyntösi heti (huollon ja korjauksen käyttöehtojen mukaisesti) tai tarvittaessa ottaa sinuun yhteyttä ja pyytää käsittelylle hyväksyntääsi (esim. aika- ja kustannustarjouksen kohdalla).
Tilaus hyväksytään ja huolto- ja korjaussopimus solmitaan, kun aloitamme pyydetyn huollon tai korjauksen, ellemme ole ilmoittaneet sinulle, että emme hyväksy tilaustasi. Tallennamme sopimusehtosi ja lähetämme ne sinulle tilauksen vahvistusviestissä.
Voit tarkistaa pyynnön tilan ja ottaa tarvittaessa yhteyttä Canonin huoltokeskukseen seuraavilla tavoilla:
Jos tuote on lähetetty Canonin valtuutetulle huoltokumppanille:
Huomaa, että Canonin valtuutetut huoltokumppanit ovat itsenäisiä organisaatioita, ja siksi niillä on omat käyttöehtonsa ja prosessinsa. Voit pyytää kumppanilta lisätietoja ennen kuin lähetät tuotteen huoltoa tai korjausta varten.
Huomautus: Edellä olevat tiedot on tarkoitettu vain neuvoiksi asiakkaille, eivätkä ne muodosta minkäänlaista sopimusta Canonin ja asiakkaan välille. Canonin huoltokeskuksen tai Canonin valtuutetun huoltokumppanin käyttöehdot ovat ensisijaisia kaikkiin tällä sivulla oleviin tietoihin nähden.
Jos Canon-tuotteesi on huollettava, Canonin huoltokeskukset tarjoavat erilaisia kiinteähintaisia huoltovaihtoehtoja tuotteestasi riippuen:
Jos olet yritysasiakas:
Jos olet kuluttaja-asiakas:
Canonin valtuutetut huoltokumppanit voivat tarjota vastaavia palveluja.
Jos Canon-tuotteessasi ilmenee vika, meillä on huoltopisteiden verkosto (johon kuuluu Canonin huoltokeskuksia ja Canonin valtuutettuja huoltokumppaneita), joka korjaa tuotteesi Canonin alkuperäisten määritysten mukaisesti.
Jos olet yritysasiakas:
Jos olet kuluttaja-asiakas:
Kaikki verkostomme huoltopisteet voivat vastaanottaa korjauksia joko postitse, lähettipalvelun kautta tai henkilökohtaisesti.
Jos tuotteesi kuuluu Canonin kaupallisen takuun piiriin, kaikki tehdyt korjaukset ovat maksuttomia (sovellettavien takuukeskuksesta löytyvien käyttöehtojen mukaisesti). Jos Canonin kaupallinen takuu ei kata tuotettasi, kaikki suoritetut korjaukset ovat maksullisia.
Kuluttajana sinulla on myös lakisääteisiä oikeuksia, jotka kattavat tuotteiden myynnin. Voit ottaa yhteyttä myyjään, jolta ostit tuotteen, ja keskustella mahdollisista tukivaihtoehdoista, joita myyjä voi tarjota.
Jos Canonin kaupallinen takuu on päättynyt tai jos vika ei kuulu takuun piiriin, Canonin huoltokeskukset tarjoavat erilaisia maksullisia korjausvaihtoehtoja tuotteestasi riippuen:
Kaikkiin maksullisiin korjausvaihtoehtoihin sovelletaan huollon ja korjauksen käyttöehtoja.
Jos sopivin huoltopiste on Canonin valtuutettu huoltokumppani, se voi tarjota myös maksullisen korjauksen. Käytettävissäsi olevat vaihtoehdot voivat kuitenkin vaihdella ja niihin sovelletaan Canonin valtuutettujen huoltokumppaneiden käyttöehtoja.
Varmista, että tuote on pakattu turvallisesti ja huolellisesti. Noudata käyttöoppaassa olevia toimitusohjeita.
Jos tuotetta ei valmistella (ja pakata) riittävästi kuljetusta varten, tuote voi vahingoittua kuljetuksen aikana, mikä voi mitätöidä Canonin kaupallisen takuun.
Suosittelemme seuraavia toimenpiteitä ennen tulostintuotteiden lähettämistä:
Lisätietoja mustesuihkutulostimen valmistelemisesta kuljetusta varten on tulostimen online-oppaan (saatavilla napsauttamalla tätä) kohdassa ”Tulostimen korjaaminen” ja ”Tulostimen kuljettaminen”.
Suosittelemme suorittamaan seuraavat vaiheet valo- ja videokuvaustuotteille:
Jos olet lähettänyt tuotteesi Canonin huoltokeskukseen, voit tarkistaa korjauksen tai huollon tilan seuraavilla tavoilla:
Siinä epätodennäköisessä tilanteessa, että korjauksen jälkeen ilmenee edelleen ongelmia, ota yhteyttä Canonin huoltokeskukseen, sillä korjauksille on takuu huollon ja korjauksen käyttöehtojen mukaisesti.
Jos lähetit tuotteesi Canonin valtuutetulle huoltokumppanille, ota yhteyttä kyseiseen kumppaniin.
Suosittelemme, että korjaukset tekee Canonin huoltokeskus tai Canonin valtuutettu huoltokumppani, sillä tuotteen turvallinen korjaaminen saattaa edellyttää erikoistyökaluja ja -ohjelmistoja.
Tarvittaessa voit kuitenkin ostaa aitoja Canon-varaosia valikoitujen valtuutettujen huoltokumppanien tai varaosamyyjien kautta seuraavasti:
Valo- ja videokuvaustuotteet:
JAS Tekniikka OY
Maariankatu 1
20100 Turku
ja
Mannerheimintie 160
00300 Helsinki
Puhelin: 010 292 3090
Internet: https://www.jaskamerakauppa.fi/en/53-spare-part-store
Olemme sitoutuneet varmistamaan, että tuotteillemme on tukea saatavilla mahdollisimman pitkään. Kun Canon on poistanut tuotteen myynnistä, pyrimme varmistamaan, että varaosia on saatavilla seuraavasti:
TUOTEVALIKOIMA | MALLI | VUOTTA |
Digitaalinen järjestelmäkamera | EOS 1D -sarja, EOS 5D -sarja | 7 |
Muut EOS-sarjat | 5 | |
PEILITTÖMÄT KAMERAT | EOS R -sarja | 7 |
EOS M -sarja | 5 | |
OBJEKTIIVIT | EF-L-sarja, RF-L-sarja, DO-sarja, TS-E-sarja ja CN-E-sarja | 7 |
Kaikki muut objektiivisarjat | 5 | |
SALAMALAITTEET | Kaikki Speedlite-mallit | 5 |
KOMPAKTIKAMERAT | PowerShot G -sarja | 5 |
PowerShot D30, PowerShot S120, PowerShot SX60HS, PowerShot SX70HS, PowerShot SX520HS, PowerShot SX530HS, PowerShot SX740 HS | 5 | |
VIDEOKAMERAT | LEGRIA-sarja; X-sarja (XF, XA, XL, XH; XC); ME-sarja; ML-sarja ja Cinema EOS -sarja | 7 |
Lisävarusteet: RC-V100, EVF-V70, SG-1, OU-700, SU-15, MO-4E, MO-4P, MA-400, CT-V1, SP-V1, WM-V1, WP-V1, WP-V2, WP-V3, DM-100, SM-V1 | 7 | |
PROJEKTORIT | XEED-sarja, LV-sarja ja LX-sarja | 7 |
KIIKARIT | Kaikki kiikarit | 5 |
TULOSTIMET | PIXMA- ja MAXIFY-sarjat (ei koske alla lueteltuja malleja) | 5 |
i-SENSYS-sarja | 7 | |
SKANNERIT | CanoScan-sarja | 5 |
MUUT TUOTTEET | Kaikki valokuvauksen lisävarusteet, objektiivit (vain EF50 F1.8 STM; EF-M 22MM f/2.0; EF-M 15-45MM F/3.5-6.3 IS STM); PowerShot-sarja (ei edellä mainitut mallit); IXUS-sarja; videokuvauksen lisävarusteet ja objektiivit (ei edellä mainitut mallit); projektorien lisävarusteet ja objektiivit; laskimet; PIXMA-tulostimet (MG2xxx; MG3xxx; MG5xxx; MX4xx; MX5xx; TR45xx; TS3xxx ja TS5xxx); SELPHY CP -sarja; Zoemini-sarja, IVY REC ja skannerit (CanonScan LiDE -sarja ja P 2XX -sarja) | Ei varaosia |
Jos meidän ei ole mahdollista hankkia tarvittavaa varaosaa tänä aikana, varmistamme, että asiakkaillemme toimitetaan vaihtoehtoinen ratkaisu.
Ota meihin yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse
Etsi lähin Canon-huolto ja lue lisätietoja huoltokäytännöistämme.
Lue lisää Canonin värikasettien kierrätysohjelmasta
Rekisteröi tuotteesi ja hallitse Canon ID -käyttäjätiliäsi