Ensiesittelyssä Canon EOS C300 Mark III - Uuden sukupolven 4K Super 35mm Cinema EOS -malliston pro-videokamera

Uuden sukupolven EOS C300 Mark III -videokamerassa on Canonin uusi 4K Super 35mm DGO -kenno, 4K/120P-hidastus, suuri dynaaminen alue ja Dual Pixel CMOS -automaattitarkennus. Uusi 4K S35mm -kenno ja DIGIC DV7 -kuvaprosessori tuottavat yhdessä poikkeuksellisen tarkan kuvan ja yli 16 askeleen dynamiikan. Kameran hämäräkuvausominaisuudet ovat huippuluokkaa. Kohinataso on matala jopa ISO 102400 herkkyydellä hämärässä, jolloin ihmissilmälläkin on jo vaikea nähdä.

Super 35mm DGO (Dual Gain Output) -kenno tuottaa HDR-kuvaa reaaliajassa

DGO-kenno hyödyntää edistyksellistä kuvantamisjärjestelmää, joka tuottaa huippuluokan kuvanlaadun heikossakin valaistuksessa ja joka tarjoaa käyttöösi HDR-kuvausominaisuuksia. DGO-kenno lukee kuvan jokaisen pikselin kahdella eri vahvistustasolla ja yhdistää ne yhdeksi kuvaksi. Suurempi vahvistuslukema optimoidaan, jotta kuvan tummat alueet näkyvät tarkkoina. Pienemmän vahvistuslukeman optimointi varmistaa kuvan kirkkaiden alueiden tarkkuuden. Lopullisessa kuvassa eri pikselien vahvistustasot yhdistetään, joten yksityiskohdat ovat tarkkoja ja tummat kohdat selkeitä. Optimoinnin ansiosta kamera voi hyödyntää tehokkaasti jopa yli 16 askeleen dynaamista aluetta. Uusi DGO-kenno on yhteensopiva Dual Pixel -automaattitarkennuksen kanssa, mikä entisestään laajentaa kuvausmahdollisuuksia.

Tallennus 4K-tarkkuudella 120 kuvaa sekunnissa

EOS C300 Mark III tukee jatkuvaa 4K-tallennusta jopa 120 kuvaa sekunnissa sekä Cinema RAW Light- että XF-AVC -muodossa. 2K-rajaustilassa kuvataajuudeksi voidaan valita 12–180 kuvaa sekunnissa. Hidastusta ja nopeusasetuksia voi käyttää nopeasti erillisellä Slow & Fast -painikkeella. Canonin kasvojentunnistustekniikka ja Dual Pixel CMOS AF -tekniikka tunnistavat kasvot automaattisesti, tarkentavat niihin ja seuraavat niitä liikkeessä.

Kompakti, kevyt ja luotettava

Kevytrakenteinen kamera painaa vain 1 750 grammaa, joten sitä on helppo käyttää gimbaaleilla ja käsivarakuvauksessa ja se sopii erinomaisesti moniin erilaisiin kuvausolosuhteisiin. Valinnaiset laajennusyksiköt tarjoavat joustavan modulaarisen rakenteen ja konfigurointimahdollisuuden erilaisiin tuotantovaatimuksiin.

Uraauurtava automaattitarkennustekniikka

EOS C300 Mark III -mallissa on Canonin Dual Pixel CMOS AF -tekniikka, joka mahdollistaa nopean jatkuvan automaattitarkennuksen. Käyttäjät hyötyvät myös helposta ja tasaisesta kosketustarkennuksesta uudella 4,3-tuumaisella LM-V2-LCD-näytöllä sekä edelleen kehitetystä tarkennuksen ohjauksesta, joka simuloi käsintarkennusta. EOS C300 Mark III:n automaattitarkennuksen toimintaa voi hienosäätää määrittämällä AF-nopeutta ja -herkkyyttä.

Samanaikaisesti Canon esittelee CN10X25 IAS S -CINE-SERVO -objektiivin, jossa laadukas optiikka, monipuolisuus ja suorituskyky yhdistyy pieneen kokoon ja kevyeen rakenteeseen. Monipuolinen 25mm-250mm 10x CINE-SERVO -objektiivin 1,5-kertainen polttovälin muuttaja mahdollistaa kuvaamisen 375 mm:n täyden kennokoon tilassa.

Lisätietoa englanninkielisestä lehdistötiedotteesta https://www.canon-europe.com/press-centre/press-releases/2020/04/canon-strengthens-eos-c300-mark-iii-cinema-hybrid-cine-servo-lens/

Canon EOS C300 Mark III -videokameran myynti alkaa kesäkuussa ja sen svh. on 12 529 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Olli Turtiainen, olli.turtiainen@canon.fi, p. +358 40 7716226