Uusi UVgel-värituotantolaitos on avattu

Canon on avannut UVgel-värin keskustuotantolaitoksen innovaatio- ja kehityskampuksellaan Venlossa Alankomaissa pysyäkseen kasvavan markkinakysynnän vauhdissa mukana. Canonin rullalta rullalle -teknologiaa hyödyntävän Colorado-tulostinperheen UVgel-värin tuotantomäärät kaksinkertaistuivat viime vuonna.

Canon asensi vuonna 2019 maailmanlaajuisesti yli 1 200 asiakkaalle Colorado-sarjan rullalta rullalle suurkuvatulostimia. Canon on lisännyt UVgel-värituotantokapasiteettiaan tukeakseen tätä kasvavaa asiakaskuntaa ja heidän alati kasvavaa rullalta rullalle -tulostusmääräänsä.

Canonin tuotantotulostuksen suurkuvatulostinten varatoimitusjohtaja Dirk Brouns toteaa: ”Asiakkaamme tulostavat yhä enemmän Colorado-laitteillaan, ja maailmanlaajuinen keskimäärä ylittää jo 15 000 m2 vuodessa. Odotamme näiden määrien kasvavan edelleen. Jotkin parhaiten pärjäävät asiakkaamme ylittävät jopa 100 000 m2:n tuotantomäärän vuosittain. Uuden värituotantolaitoksemme ansiosta voimme toimittaa asiakkaillemme ja kumppaneillemme edelleen laadukkaita UVgel-värejä ja tukea kasvavia tulostusmääriä kentällä sekä nyt että tulevaisuudessa.”

Uusi värituotantokeskus aloitti toimintansa 1. joulukuuta 2019. Sen innovatiivinen työnkulku käsittelee raaka-aineita useissa vaiheissa valmistaen kustakin väristä 200 litran tynnyreitä. Automaattisen tuotantolinjan lopussa väri siirretään Canonin UVgel-väripulloihin, jonka jälkeen ne lähetetään välittömästi asiakkaille.

”Olemme pystyneet kaksinkertaistamaan värituotantomme alle vuodessa. Operatiiviset tiimimme pyrkivät jatkossakin auttamaan asiakkaitamme tuottamaan yhä suurempia määriä rullalta rullalle -suurkuvatulosteita. Uusi laitoksemme on suunniteltu mahdollisimman ympäristöystävälliseksi. Operatiivista tehokkuutta painottava laitos saavuttaa energiasäästöjä hyödyntämällä uudelleen kampuksemme muista tuotantolaitoksista peräisin olevaa jäähdytyskapasiteettia. Laitos hyödyntää myös lämmönvaihtoyksikköä, jolla rakennukseen tulevaa viileää ilmaa lämmitetään tuotantosalista poistuvan lämpimän ilman avulla”, kertoo Canonin tuotantotulostuksen valmistuksen ja logistiikan varatoimitusjohtaja Rob Puts.

Uuden UVgel-värituotantolaitoksen myötä Canon korostaa jatkuvaa sitoutumistaan ja kasvuun liittyviä tavoitteitaan rullalta rullalle -suurkuvatulostinten markkinalla.