Esittelyssä suomalaisia ja pohjoismaisia valokuvaajia, joita kannattaa seurata vuonna 2021

Vuonna 2021 Canon haluaa nostaa esiin valokuvaajia Suomesta ja muista Pohjoismaista. Canon on koonnut yhteen Pohjoismaiden taitavimpia, inspiroivimpia ja innovatiivisimpia valokuvaajia, jotka paitsi osaavat luoda kauniita ja ajatuksia herättäviä teoksia, myös hallitsevat kuvaamisen taidon. Nämä kuvaajat haluavat jakaa intohimoaan ja teknistä osaamista muille kuvaajille ja inspiroida kuvausharrastajia, jotka haluavat kehittää omia valmiuksiaan.

Nämä valokuvaajat ovat mukana Canonin Eurooppalaisessa Ambassador-ohjelmassa, jossa he saavat mahdollisuuden jakaa upeita töitään ja kokemuksiaan sekä tietoaan ja osaamistaan ammattivalokuvaajina. Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan kattava ohjelma on monipuolinen, sillä mukana on yhteensä 115 valokuvaajaa etiopialaisesta taidevalokuvaaja Aida Mulunehista aina norjalaiseen Audun Rikardseniin, joka toimii meribiologina ja valokuvaajana.

”Olemme ylpeitä siitä, että voimme aloittaa yhteistyön näiden 11 pohjoismaisen valokuvaajan kanssa. Pohjoismailla on hienot perinteet valokuvataiteen alalla, mutta myös osaamisen ja kokemuksen jakamisessa. Ja juuri se on ohjelman tavoite: jäsenet voivat tukeutua toisiinsa, mutta samalla myös inspiroida muita tarttumaan kameraan ja kuvaamaan. Siksi näitä pohjoismaisia valokuvaajia kannattaa seurata vuonna 2021”, toteaa Jenni Lindström, Canon Imaging Technologies & Communications -yksikön Pohjoismaiden ja Baltian markkinointijohtaja.

Suomesta Canon Ambassador -ohjelmaan mukaan on valittu 4 kuvaajaa, jotka ovat jättäneet jälkensä meille muille käyttämällä kameraansa viestin välittämiseen. Tutustu tarkemmin Valtteriin, Nanaan ja Juhanaan ja Markukseen.

Valtteri Hirvonen

Kuvaaja: Valtteri Hirvonen

Valtterin töiden ja yksityisten projektien kulmakivenä toimivat usein inhimilliset kohtaamiset kauniiden maisemien ja erämaan kanssa. Valtteri Hirvonen on helsinkiläinen videokuvaaja ja valokuvaaja.

”Odotan innolla, että voin vihdoin hyvillä mielin keskittyä myös tekemään omia intohimoprojekteja ja saada niille julkaisukanavan. Odotan myös keskusteluja itselleni ennestään tuntemattomien ja erilaisten valokuvaajien kanssa.”

Verkkosivustohttps://www.valtterihirvonen.com

Instagram: @valtterihirvonen

Nana ja Juhana Simelius
Kuvaaja: Nana ja Juhana Simelius

Suomalainen valokuvaajan ja videokuvaajan duo hyödyntää rohkeita värejä ja valaistusta rakentaakseen tarinoita ja vaikuttavia luovia töitä toimitus-, mainos- ja muusikkoasiakkailleen.

”On suuri kunnia ja ilo edustaa suomalaista valokuvausta kansainvälisellä kentällä. Omassa tekemisessämme tärkeää on suomalainen käsityö ja taitava tekijäverkosto ympärillämme. Meillä on täällä ainutlaatuinen perspektiivi valokuvaukseen, sillä Suomen olosuhteet ovat tehneet meistä kekseliäitä.”

Verkkosivustohttps://simeliussimelius.com

Instagram: @simeliussimelius

Markus Varesvuo
Kuvaaja: Markus Varesvuo

Markus luopui vuosikymmen sitten urastaan liike-elämän palveluksessa ryhtyäkseen luontokuvaajaksi ja nyt hän on tunnustettu yhdeksi maailman taitavimmaksi lintujen kuvaajaksi. Hänen menestyneitä kirjojaan on käännetty seitsemälle kielelle.

”Ohjelma on erinomainen väylä viedä kansainvälisesti tunnettua ja arvostettua suomalaista luontokuvausta eteenpäin.”

Verkkosivustohttp://www.lintukuva.fi

Instagram: @markusvaresvuo

Alla on listattuna muut Pohjoismaiden Canon-lähettiläät. Kaikki ohjelmassa mukana olevat kuvaajat löydät täältä.

___

Nikolai Linares, Tanska

Verkkosivustohttps://linares.dk/
Instagram: @nikolailinares