Usein kysyttyjä kysymyksiä

Canon Professional Services (CPS)

Tietoja Canon Professional Services (CPS) -palvelusta

Mikä CPS on?

CPS eli Canon Professional Services on Canon-tuotteita käyttäville ammattilaisille sekä lähes ammattimaisille valo- ja videokuvaajille tarkoitettu palvelu. Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan (EMEA) CPS-asiakkaamme pääsevät hyötymään muun muassa nopeista huolto- ja korjauspalveluista, innostavista tapahtumista ja kokemuksista sekä erikoistarjouksista.


Hyväksyminen, pisteet ja jäsenyystasot

Ketkä voivat rekisteröityä CPS-palveluun?

CPS on tarkoitettu ammattilaisille sekä lähes ammattimaisille valo- ja videokuvaajille. CPS on täysin ilmainen palvelu.

Mitä Canon-pisteet ovat ja miten niitä käytetään?

Valtaosalla valo- tai videokuvaukseen liittyvistä Canon-tuotteista on oma pistearvonsa. Saat selville tuotteen pisteet valitsemalla sen rekisteröitymisen yhteydessä. Kun olet antanut tuotteen kaikki tiedot, pisteet lisätään tiliisi. Jäsenyystasosi määräytyy kaikkien rekisteröimiesi tuotteiden yhteispisteiden perusteella. Tuotteen pisteet saattavat vähentyä ajan mittaan. Niistä ei saa hyvityksiä eikä niitä voi vaihtaa.

Tuotteeni pisteet näkyvät harmaina ja niiden vieressä on sininen piste. Mitä se tarkoittaa?

Sininen piste tarkoittaa, että kyseisen tuotteen rekisteröinti vaatii käyttäjän toimia. Napsauta sinistä pistettä ja katso mistä on kyse. Pisteet näkyvät harmaina, jos tuotteesta puuttuu tietoja ja sen rekisteröinti on vaillinainen. Muokkaa tuoterekisteröintiä ja täytä kaikki vaaditut tiedot (sarjanumero, ostomaa, ostopäivä ja liike, josta tuote on ostettu). Tämän jälkeen tuotteen pisteet lisätään profiiliisi ja lasketaan mukaan jäsentasoosi.

Voinko liittyä CPS-palveluun, vaikka laitevalikoimassani on vain muutamia tai ei lainkaan Canon-tuotteita?

Voit liittyä CPS-palveluun ilman tuotteita Red-jäsenenä. Kun rekisteröit tuotteita, saat pisteitä ja etenet seuraavalle jäsenyystasolle (Silver), jolloin pääset hyötymään paremmista jäseneduista.

Kuinka monta pistettä saan kuvauslaitteistostani?

Saat selville laitteistasi saatavien pisteiden määrän rekisteröitymällä ja lisäämällä tuotteesi. Rekisteröitymistä ei tarvitse tehdä loppuun asti, jotta laitteiden pistearvon saa selville, vaan voit palata viimeistelemään pisteiden määrityksen myöhemmin.

Miksi pisteeni ovat vähentyneet?

Jos kokonaispistemääräsi on pienentynyt, laitepaketistasi on poistettu jokin tuote, tuotteesta on saatavana uudempi versio tai tuotteen huoltaminen ei ole enää mahdollista. Vaikka vanhan tuotteesi pistearvo pienenee, se lisää silti tietyn määrän pisteitä kokonaispisteisiisi.

Uusi jäsenyystasoni ei ole sama kuin vanhassa CPS-tilissäni

Olemme parantaneet uutta CPS-jäsenyysmalliamme monin tavoin. Teimme jäsenyyden määrittämisestä reilumpaa kaikille Pro-asiakkaillemme ottamalla pisteet käyttöön ja laajentamalla palveluun hyväksyttyjen laitteiden valikoimaa. Näin voimme palkita pitkäaikaiset asiakkaamme antamalla pisteitä myös vanhoista malleista sekä tukemalla asiakkaita, joiden laitevalikoima ei ole kaikkein tyypillisin. Muista rekisteröidä kaikki Canon-tuotteesi ja pidä laitevalikoimasi ajan tasalla, jotta saat parhaat mahdolliset pisteet ja jäsenedut.

Mitä CPS-videojäsenyydelleni on tapahtunut?

Tiedämme, että useimmat ammattilaiset eivät nykyään enää ole pelkästään joko video- tai valokuvaajia, joten erillisen jäsenyystason säilyttämisessä ei ollut enää järkeä. Uudessa CPS-jäsenyydessä saat pisteitä samalle tilille sekä video- että valokuvauslaitteista, ja jäsenyystasosi lasketaan niiden yhdistelmästä.

Rekisteröiminen

Mitä tietoja rekisteröitymiseen tarvitaan?

CPS-palveluun rekisteröityminen on nopeaa ja helppoa, ja saat jäsenyyden heti, kun olet antanut yhteystietosi. Voit aloittaa pisteiden keräämisen jäsenyystasoa varten rekisteröimällä tuotteesi. Se käy vaivattomasti ja voit antaa tiedot silloin, kun sinulle parhaiten sopii. Tarvitset sarjanumeron, jälleenmyyjän nimen sekä ostomaan ja -päivämäärän. Kun tiedot on vahvistettu, pisteet näkyvät tililläsi. Varmista, että tuotetiedot ovat oikein ja että sinulla on ostotosite. Voimme pyytää ostotositteen nähtäväksi, kun käytät etujasi tai teet takuukorvaushakemuksen.

Mitä Canon-tuotteita voin rekisteröidä?

Palveluumme voi rekisteröidä yli 3 000 eri Canon-tuotetta – muun muassa useimmat kamerat, objektiivit, tulostimet ja jopa lisävarusteet. Muista lisätä niin uudet kuin vanhatkin laitteesi. Voit saada pisteitä myös Canon-tuotteista, jotka on hankittu muualta kuin asuinmaastasi. Pro-tason Canon-tuotteista 120 on mukana Fast Track -ohjelmassa eli ne voidaan korjata lyhimmillään 2 vuorokauden kuluessa (jäsenyystason mukaan).

Missä tuotteen sarjanumero on?

Järjestelmäkameroissa sarjanumero on kameran alapuolella, pohjalevyyn kiinnitetyn tarran leimassa. Objektiivien sarjanumerot voivat olla eri paikoissa mallikohtaisesti. Lue lisää Canon-tuotteiden sarjanumeroiden paikantamisesta.

Voinko rekisteröidä käytettynä ostettuja laitteita?

Totta kai. Käytetyt tuotteet rekisteröidään samaan tapaan kuin muutkin tuotteet. Jos sinulla on ongelmia, ota meihin yhteyttä ja kerro tuotteen malli ja sarjanumero sekä ongelma.

Voinko rekisteröidä tuotteita, jotka olen hankkinut muualta kuin Euroopasta, Lähi-idästä tai Afrikasta?

Kyllä. Ymmärrämme, että valokuvauksen ja videokuvauksen ammattilaiset matkustavat paljon, joten he hankkivat usein tuotteita alueen ulkopuolelta. Voit rekisteröidä tällaiset tuotteet CPS-tilillesi normaalisti ja hyödyntää CPS-ohjelman etuja. Jotkin muualta kuin valtuutetulta Canon-jälleenmyyjältä ostetut tuontituotteet on saatettu myydä tavallista hintaa edullisemmin. Huomioi tällaisia tuotteita koskevat rajoitukset ja että takuukorjaustapauksissa vaaditaan ostotosite. Tuotteet eivät myöskään kuulu Canonin paikallisen takuun piiriin.


Jäsenyys

Onko CPS-palvelu maksuton?

Kyllä. CPS-palveluun rekisteröityminen on täysin ilmaista. Jäsenyystasosi määräytyy omistamiesi ja rekisteröimiesi Canon-tuotteiden mukaan.

Milloin saan jäsenkorttini?

Jäsenkortin sisältävä CPS-tervetulopaketti on saatavilla Silver-, Gold- ja Platinum-jäsenille. Kun nouset jollekin näistä tasoista, näet ilmoituksen jäsensivusi kohdassa Tarjoukset. Napsauta ilmoitusta ja anna osoite, johon tervetulopaketti lähetetään. Jos et saa uutta korttiasi 4 viikon kuluessa, ota meihin yhteyttä. Lähetämme paketin ja kortin vain kerran, joten jäsentason vaihtuessa et ole oikeutettu uuteen pakettiin. Jos korttisi katoaa ja tarvitset uuden, ota meihin yhteyttä.


Tuotehuolto

Mikä Fast Track on?

Fast Track on 120:lle Canon-tuotteelle saatava erittäin nopea huoltopalvelu valtuutetussa Canon-huollossa. Voit tarkistaa, onko Fast Track -huolto saatavilla omille tuotteillesi, tarkastelemalla yksittäisten tuotteiden tietoja laitevalikoimassasi. Tällöin näet myös korjausajan, joka määräytyy jäsenyystasosi ja maasi CPS-palvelutason mukaan. Fast Track -korjauspalvelu on saatavana kaikissa Canonin huoltokeskuksissa ja CPS:n valtuutetuilla huoltokumppaneilla. Fast Track -huolto- ja päivityspalvelut ovat saatavilla vain Canonin huoltokeskuksissa. Fast Track -huolto on saatavana vain tuotteille, jotka on rekisteröity kokonaan eli niistä on annettu kaikki vaaditut tiedot (sarjanumero, ostomaa, ostopäivä ja liike, josta tuote on ostettu) ja niiden pisteet on lisätty käyttäjän profiiliin. Korjausajat ovat voimassa, kun asiakkaalla on huollossa enintään 3 tuotetta yhdellä kertaa. Korjausaikoihin ei sisälly toimitusaikoja. Normaalit huolto- ja korjausajat ilman CPS-palvelua ovat noin 10 päivää. Korjausaikoja ei voida taata, mutta Canon pyrkii parhaansa mukaan hoitamaan korjaukset annettujen korjausaikojen mukaisesti. Jos korjausaika jostain syystä ylittyy, kulta- ja platinatason jäsenet ovat oikeutettuja ilmaisen lainauspalvelun käyttöön. Lisätietoja on käyttöehdoissa.

Miksi videokamerani Fast Track -korjausaika on 5 vuorokautta?

Kaikkien videotuotteiden (Cinema EOS- ja X-sarjat) lyhin korjausaika on 5 vuorokautta. Tämä johtuu korjaustöiden monimutkaisuudesta sekä osien ja tarvittavien työkalujen saatavuudesta. Jos olet oikeutettu 2 vuorokauden (Platinum) tai 3 vuorokauden (Gold) korjausaikoihin, pyrimme hoitamaan videotuotteiden korjaukset lyhimmässä mahdollisessa ajassa eli 5 vuorokaudessa. Jos korjaus kestää yli 5 vuorokautta, Gold- ja Platinum-jäsenet saavat tarvittaessa lainaan varalaitteen.

Ovatko CPS-huoltoalennus ja maksuton palautus huollosta saatavana kaikista Canonin palvelukeskuksista?

CPS-huoltoalennukset ja maksuton palautus huollosta ovat saatavana vain Canonin omista huoltokeskuksista (katso alla oleva luettelo toimipisteistä).

Valtuutetut CPS-huoltokumppanit eivät tarjoa samoja etuja, mutta niillä voi olla omia tarjouksia, joten asiasta kannattaa kysyä kumppanilta etukäteen.

Voit etsiä CPS-tuotteita huoltavat ja korjaavat Canonin palvelukeskukset tällä sivulla valitsemalla Canon Professional Services -suodattimen.

Mikä ero on Canonin huoltokeskuksella ja valtuutetulla CPS-huoltokumppanilla?

Canonin huoltokeskukset ovat suuria alueellisia Canonin omistuksessa olevia osaamiskeskuksia, jotka kykenevät huoltamaan ja korjaamaan laajan valikoiman Canon-tuotteita.
EMEA-alueella on kuusi (6) tällaista huoltokeskusta:

Valtuutetut CPS-huoltokumppanit ovat itsenäisiä liikkeenharjoittajia, jotka Canon on valtuuttanut huoltamaan ja korjaamaan tiettyjä CPS-asiakkaiden tuotteita nopealla toimitusajalla. Kumppaneilla on käytössään tarvittavat työkalut ja he ovat saaneet asianmukaisen koulutuksen, joten huolto- ja korjaustoimet täyttävät Canonin asettamat korkeat laatuvaatimukset.

Canonin huoltokeskuksia ja valtuutettuja CPS-huoltokumppaneita kutsutaan yhteisnimellä Canonin palvelukeskukset.

Voit etsiä CPS-tuotteita huoltavat ja korjaavat Canonin palvelukeskukset tällä sivulla valitsemalla Canon Professional Services -suodattimen.


Kansainvälinen tuki

Voinko käyttää CPS-palvelua muualla kuin asuinmaassani?

CPS-jäsenyytesi oikeuttaa sinut tukeen ja kaikkiin etuihin kaikissa palvelussa mukana olevissa Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan maissa ollessasi matkalla. Edut voivat vaihdella maittain, joten tarkista palvelussa mukana olevat maat.

Voinko liittyä CPS EMEA -ohjelmaan, jos olen jäsenenä muun maanosan palvelussa Euroopan, Lähi-idän tai Afrikan ulkopuolella?

Eri maanosissa on erilliset CPS-palvelut. Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan ulkopuolella olevat CPS-asiakkaat ovat kuitenkin oikeutettuja joihinkin Canon EMEA -palveluihin ja -tapahtumiin, mikäli heillä on voimassaoleva CPS-jäsenkortti. Huomaa, että edut saattavat poiketa asuinmaasi eduista. Jos haluat saada CPS EMEA -palvelun kaikki edut, rekisteröidy uudelleen käyttämällä jossakin mukana olevassa maassa olevaa virallista osoitetta.

Voinko käyttää muissa maanosissa saatavilla olevia etuja, jos olen CPS EMEA -palvelun jäsen?

Jos olet Canon EMEA -jäsen, voit hyödyntää Canonin prioriteettipalveluita voimassaolevalla CPS-jäsenkortilla myös Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan ulkopuolella. Huomioi kuitenkin, että edut saattavat poiketa omalla alueellasi saatavilla olevista eduista.