Canon Professional Services – usein kysyttyjä kysymyksiä

Canon Professional Services (CPS) on maksuton palvelu, joka tarjoaa Canon-tuotteita käyttäville ammattivalokuvaajille ja -videokuvaajille tietoa ja huolto- ja tukipalveluita. Seuraavassa annetaan vastauksia palvelua koskeviin usein kysyttyihin kysymyksiin. Jos et löydä niistä vastausta kysymykseesi, ota yhteyttä lähettämällä sähköpostia osoitteeseen cps@canon-europe.com.

Usein kysytyt kysymykset

Kenelle CPS-ohjelma on tarkoitettu? 

Euroopan CPS-ohjelma tukee ammattilaisia Euroopassa, Lähi-idässä ja Afrikassa tarjoamalla lukuisia työskentelyä helpottavia etuja. Jäsenyys sopii myös edistyneille harrastelijakäyttäjille, jotka haluavat nopeita huolto- ja korjauspalveluita sekä ainutlaatuisia etuja.

Mitä etua CPS-ohjelmasta on?

CPS-ohjelma tarjoaa Canonin valokuvaus- ja videokuvaustuotteiden edistyneille käyttäjille ainutlaatuisia, maksuttomia etuja. CPS-ohjelman jäsenet ovat oikeutettuja CPS-tukitiimien palveluihin suurissa kansainvälisissä ja paikallisissa tapahtumissa, kiirekorjauspalveluun sekä paikalliseen CPS-tukeen tietyissä Euroopan maissa. CPS-jäsenyyden tasosta riippuen jäsenet voivat saada lainaksi varalaitteita, mikäli heidän omat laitteensa ovat CPS-korjauksessa ja korjausaika ylittyy.

Missä maissa CPS-palvelut ovat saatavana? 

Euroopan CPS-ohjelmaan kuuluvat tällä hetkellä seuraavat maat: Alankomaat, Belgia, Espanja, Etelä-Afrikka, Irlanti, Italia, Itävalta, Kazakstan (vain hopeajäsenyys), Kroatia (vain hopeajäsenyys), Latvia (vain hopeajäsenyys), Liettua (vain hopeajäsenyys), Luxemburg, Norja, Portugali, Puola, Ranska, Romania (vain hopeajäsenyys), Ruotsi, Saksa, Slovenia (vain hopeajäsenyys), Suomi, Sveitsi, Tanska, Tšekki, Turkki (vain hopeajäsenyys), Ukraina (vain hopeajäsenyys), Unkari, Venäjä, Viro (vain hopeajäsenyys), Yhdistyneet arabiemiirikunnat (vain hopeajäsenyys) ja Yhdistynyt kuningaskunta.

Mitä CPS-jäsenyys maksaa? 

Ei mitään, jäsenyys on maksuton. Eri jäsenyystasoille pääseminen riippuu omistamistasi Canon-laitteista.

Mitä CPS-jäsenyys edellyttää ja mitkä ovat kunkin tason edut? 

Saat automaattisesti jäsenyyden, kun rekisteröit jäsenyyteen oikeuttavia Canon-kamerarunkoja ja ‑objektiiveja. Edut vaihtelevat eri jäsenyystasoilla. Lisätietoja on CPS-ohjelman aloitussivulla.

Minulla on kirjaimia ja numeroita sisältävä CPS-jäsennumero (esim. UK013795RS), mutta sisäänkirjautuminen ei onnistu. Mitä teen? 

Tilisi on valitettavasti vanhentunut vuoden 2010 huhtikuussa, minkä vuoksi sitä ei voi enää käyttää. Sinun on haettava CPS-jäsenyyttä uudestaan ja rekisteröitävä laitteesi uudelleen. Saat sen jälkeen uuden vain numeroita sisältävän CPS-jäsennumeron ja voimassaolevan CPS-jäsenyyden.

Mitä tietoja CPS-rekisteröitymisen yhteydessä on ilmoitettava? 

Rekisteröityminen on helppoa. Sinun on ilmoitettava Euroopassa, Lähi-idässä tai Afrikassa sijaitseva kotiosoite, sähköpostiosoite sekä jokaisen omistamasi jäsenyyteen oikeuttavan Canon-laitteen mallitiedot ja sarjanumero. (Kirjoita mallin nimi huolellisesti – esimerkiksi EF100mm f/2.8 Macro -objektiivi ei ole sama kuin EF100mm f/2.8 Macro USM -objektiivi.) Sinulta kysytään myös ostopäivää, ostomaata ja myyntiliikkeen nimeä. Jos et pysty lisäämään tarkkoja tietoja näihin kolmeen kenttään rekisteröitymisen yhteydessä, voit ilmoittaa arvion ja täyttää tarkat tiedot mahdollisimman pian. Muista, että näitä tuotteita koskevien CPS-jäsenyysetujen hyödyntäminen edellyttää tarkkojen tietojen antamista, ja sinulta voidaan edellyttää todistetta siitä, että olet ostanut jokaisen jäsenyyteen oikeuttavan tuotteen laillisesti. 


Kuinka löydän sarjanumerot Canon-laitteista? 

DSLR-kameroissa sarjanumero on tavallisesti kameran alapuolella, pohjalevyyn kiinnitetyn tarran leimassa. Objektiivien sarjanumerot voivat olla eri paikoissa mallista riippuen. Lisätietoja sarjanumeroiden paikoista Canon-tuotteissa saat pdf-tiedostosta A guide to locating Canon equipment serial numbers.


Milloin saan CPS-jäsenkortin? 

Uusi CPS-jäsenkortti lähetetään sinulle muutaman viikon kuluessa rekisteröitymisestä tai CPS-tilin uusimisesta. Jos et ole saanut uutta korttia neljässä viikossa, ilmoita siitä sähköpostitse osoitteeseen cps@canon-europe.com. Canon toimittaa sinulle kortin uudelleen.

Miksi saan virheilmoituksen, kun yritän lisätä uuden laitteen tiedot CPS-sivulle? 

Varmista ensin, että olet valinnut pudotusvalikosta oikean mallin ENNEN sarjanumeron syöttämistä. Tarkista sen jälkeen, että olet kirjoittanut sarjanumeron oikein sille varattuun kenttään. Numerossa ei saa olla välilyöntejä tai ylimääräisiä merkkejä.

Voinko rekisteröidä käytetyn laitteen? Mitä tapahtuu, jos laite on edelleen rekisteröity edellisen omistajan tilille? 

Kyllä, voit rekisteröidä käytetyn laitteen. Järjestelmä antaa sinun rekisteröidä laitteen, vaikka se olisi ollut aiemmin rekisteröitynä toiselle käyttäjälle. Järjestelmä ilmoittaa, jos näin käy. Saatat myös saada edustajaltasi sähköpostiviestin, jossa sinua kehotetaan vahvistamaan laitteen hankinta. Jos sinulla on ongelmia laitteen rekisteröinnissä, ilmoita CPS:lle sähköpostitse käyttäjätilisi numero sekä kyseessä olevan laitteen malli ja sarjanumero. Sähköpostiosoite on: cps@canon-europe.com.

Vanheneeko jäsenyyteni jonakin tiettynä päivänä? 

Jäsenyydelläsi ei ole vanhenemispäivää, ja se uusitaan automaattisesti. Sinun kannattaa kuitenkin pitää tietosi ja rekisteröimäsi tuotteet ajan tasalla, jotta sinut voidaan pitää oikealla jäsenyystasolla. Jäsenyystasosi lasketaan uudelleen vuosittain 1. tammikuuta, joten on tärkeää, että varmistat joka vuoden lopussa tietojesi olevan ajan tasalla.

Kuinka CPS-jäsenyyteen oikeuttavien tuotteiden periaate toimii?

CPS-valokuvajäsenyyden eri tasot edellyttävät tiettyjen Canon-tuotteiden omistusta. Tuotteita on myös omistettava tietty lukumäärä. Hopea- ja kultajäsenyys esimerkiksi edellyttävät kahden rungon ja kolmen objektiivin omistusta. Esimerkiksi EOS 5D Mark IV ja EOS 80D sekä kolme objektiivia oikeuttavat vain hopeajäsenyyteen, koska EOS 80D ‑laite oikeuttaa enintään hopeajäsenyyteen. EOS 5D Mark IV puolestaan oikeuttaa jopa platinajäsenyyteen, joten yhdessä kahden muun hyväksytyn rungon ja neljän objektiivin kanssa se voi oikeuttaa korkeimpaan jäsentasoon. CPS-videojäsenyyden saa omistamalla vähintään yhden Pro Video -tuotteen. Jäsenyyteen oikeuttavien laitteiden täydellinen luettelo on jäsenyyteen oikeuttavien tuotteiden sivulla.

Miksi jotkut tuotteeni on luokiteltu ”ei CPS-tuetuiksi” tililläni? 

Vain CPS-tuetut tuotteet vaikuttavat CPS-jäsenyystasoosi. Canon ei valitettavasti pysty korjaamaan joitakin vanhempia ja tuotannosta poistuneita malleja niin nopeasti kuin CPS-palvelu edellyttäisi, koska osia on vaikea saada. Huomaa, että CPS-tuettujen tuotteiden luettelosta poistetaan ajoittain tuotteita, mikä voi vaikuttaa CPS-jäsenyyteesi. Voit kuitenkin edelleen liittää tuotteet tileihisi, ja niiden korjaaminen saattaa olla mahdollista CPS-palvelun korjausaikoja pidemmillä korjausajoilla. Pyydä lisätietoja paikallisesta korjausliikkeestäsi. Suosittelemme, että päivität tilisi säännöllisesti ja rekisteröit kaikki tuotteesi, sillä useimmat niistä voidaan korjata.

Milloin CPS on saatavana muissa maissa? 

CPS-ohjelmalla on jo kattava verkosto Euroopassa, Lähi-idässä ja Afrikassa. Canon pyrkii kuitenkin jatkuvasti laajentamaan CPS-palvelua muihin maihin. Jos haluat lähettää Canonille ehdotuksia CPS-palvelun parantamiseksi, voit lähettää sähköpostia osoitteeseen cps@canon-europe.com.

Minulla ei ole riittävästi CPS-jäsenyyteen oikeuttavia laitteita. Voinko rekisteröityä jäseneksi siitä huolimatta? 

Voit avata CPS-tilin, vaikka et omistaisi yhtään tuotetta, ja lisätä tuotteita tilille vähitellen sitä mukaa, kun hankit niitä. Kun olet hankkinut hopeajäsenyyden edellyttämät laitteet, saat automaattisesti jäsenyyden ja oikeuden käyttää etuja.

Olen CPS-jäsen maassa, joka ei kuulu Eurooppaan, Lähi-itään tai Afrikkaan. Olenko oikeutettu kaikkiin Euroopan CPS-ohjelman etuihin? 

Tällä hetkellä Canon Professional Services toimii alueellisesti, ja jäsenyysedellytykset ja edut vaihtelevat eri alueilla. Euroopan ulkopuolisten maiden jäsenillä on kuitenkin oikeus kiirekorjauspalveluun Canonin huoltokeskuksissa ja kansainvälisissä tapahtumissa, joissa CPS-ohjelma on käytössä, kun he esittävät voimassaolevan CPS-jäsenkortin. Kiireellisyystaso ei välttämättä vastaa oman alueesi tasoa. Jos haluat hyödyntää Euroopan CPS-ohjelman etuja ja sinulla on virallinen osoite jossakin ohjelmaan kuuluvassa maassa, sinun on rekisteröidyttävä uudelleen.

Olen Euroopan CPS-ohjelman jäsen. Minkä tasoisia huoltopalveluita voin odottaa saavani Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan ulkopuolella? 

Kun esität voimassaolevan CPS-kortin, sinulla on oikeus kiirekorjauspalveluun, mutta siihen ei välttämättä kuulu samantasoisia etuja kuin Euroopassa.

Voinko rekisteröidä tuotteita, jotka olen ostanut Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan ulkopuolelta? 

Ymmärrämme, että valokuvauksen ja videokuvauksen ammattilaiset matkustavat paljon, joten he hankkivat usein tuotteita alueen ulkopuolelta. Voit rekisteröidä tällaiset tuotteet normaalisti ja hyödyntää CPS-ohjelman etuja. Joitakin valtuuttamattomalta Canon-tuotteiden jälleenmyyjältä ostettuja tuotteita on voitu maahantuoda myytäväksi alhaiseen hintaan. Ota huomioon tällaisia tuotteita koskevat rajoitukset. Huomaa myös, että takuuhuollot edellyttävät ostotositetta. Mikäli sitä ei pystytä esittämään, tuote ei kuulu Canonin paikallisten takuupalveluiden piiriin. Lisätietoja on rinnakkaistuontia käsittelevällä sivulla.

Liity CPS-ohjelmaan

Jäsenet saavat käyttöönsä CPS-tukitiimin palvelut sekä paikallisesti että suurissa tapahtumissa, kiirekorjauspalvelun ja – jäsenyyden tasosta riippuen – varalaitteita ilmaiseksi lainaan.

Liity nyt

Aiheeseen liittyvät linkit