CPS eli Canon Professional Services on Canon-tuotteita käyttäville ammattilaisille sekä lähes ammattimaisille valo- ja videokuvaajille tarkoitettu palvelu. Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan (EMEA) CPS-asiakkaamme pääsevät hyötymään muun muassa nopeista huolto- ja korjauspalveluista, innostavista tapahtumista ja kokemuksista sekä erikoistarjouksista.
CPS on tarkoitettu ammattilaisille sekä lähes ammattimaisille valo- ja videokuvaajille. CPS on täysin ilmainen palvelu.
Valtaosalla valo- tai videokuvaukseen liittyvistä Canon-tuotteista on oma pistearvonsa. Saat selville tuotteen pisteet valitsemalla sen rekisteröitymisen yhteydessä. Kun olet antanut tuotteen kaikki tiedot, pisteet lisätään tiliisi. Jäsenyystasosi määräytyy kaikkien rekisteröimiesi tuotteiden yhteispisteiden perusteella. Tuotteen pisteet saattavat vähentyä ajan mittaan. Niistä ei saa hyvityksiä eikä niitä voi vaihtaa.
Sininen piste tarkoittaa, että kyseisen tuotteen rekisteröinti vaatii käyttäjän toimia. Napsauta sinistä pistettä ja katso mistä on kyse. Pisteet näkyvät harmaina, jos tuotteesta puuttuu tietoja ja sen rekisteröinti on vaillinainen. Muokkaa tuoterekisteröintiä ja täytä kaikki vaaditut tiedot (sarjanumero, ostomaa, ostopäivä ja liike, josta tuote on ostettu). Tämän jälkeen tuotteen pisteet lisätään profiiliisi ja lasketaan mukaan jäsentasoosi.
Voit liittyä CPS-palveluun ilman tuotteita Red-jäsenenä. Kun rekisteröit tuotteita, saat pisteitä ja etenet seuraavalle jäsenyystasolle (Silver), jolloin pääset hyötymään paremmista jäseneduista.
Saat selville laitteistasi saatavien pisteiden määrän rekisteröitymällä ja lisäämällä tuotteesi. Rekisteröitymistä ei tarvitse tehdä loppuun asti, jotta laitteiden pistearvon saa selville, vaan voit palata viimeistelemään pisteiden määrityksen myöhemmin.
Jos kokonaispistemääräsi on pienentynyt, laitepaketistasi on poistettu jokin tuote, tuotteesta on saatavana uudempi versio tai tuotteen huoltaminen ei ole enää mahdollista. Vaikka vanhan tuotteesi pistearvo pienenee, se lisää silti tietyn määrän pisteitä kokonaispisteisiisi.
Olemme parantaneet uutta CPS-jäsenyysmalliamme monin tavoin. Teimme jäsenyyden määrittämisestä reilumpaa kaikille Pro-asiakkaillemme ottamalla pisteet käyttöön ja laajentamalla palveluun hyväksyttyjen laitteiden valikoimaa. Näin voimme palkita pitkäaikaiset asiakkaamme antamalla pisteitä myös vanhoista malleista sekä tukemalla asiakkaita, joiden laitevalikoima ei ole kaikkein tyypillisin. Muista rekisteröidä kaikki Canon-tuotteesi ja pidä laitevalikoimasi ajan tasalla, jotta saat parhaat mahdolliset pisteet ja jäsenedut.
Tiedämme, että useimmat ammattilaiset eivät nykyään enää ole pelkästään joko video- tai valokuvaajia, joten erillisen jäsenyystason säilyttämisessä ei ollut enää järkeä. Uudessa CPS-jäsenyydessä saat pisteitä samalle tilille sekä video- että valokuvauslaitteista, ja jäsenyystasosi lasketaan niiden yhdistelmästä.
CPS-palveluun rekisteröityminen on nopeaa ja helppoa, ja saat jäsenyyden heti, kun olet antanut yhteystietosi. Voit aloittaa pisteiden keräämisen jäsenyystasoa varten rekisteröimällä tuotteesi. Se käy vaivattomasti ja voit antaa tiedot silloin, kun sinulle parhaiten sopii. Tarvitset sarjanumeron, jälleenmyyjän nimen sekä ostomaan ja -päivämäärän. Kun tiedot on vahvistettu, pisteet näkyvät tililläsi. Varmista, että tuotetiedot ovat oikein ja että sinulla on ostotosite. Voimme pyytää ostotositteen nähtäväksi, kun käytät etujasi tai teet takuukorvaushakemuksen.
Palveluumme voi rekisteröidä yli 3 000 eri Canon-tuotetta – muun muassa useimmat kamerat, objektiivit, tulostimet ja jopa lisävarusteet. Muista lisätä niin uudet kuin vanhatkin laitteesi. Voit saada pisteitä myös Canon-tuotteista, jotka on hankittu muualta kuin asuinmaastasi. Pro-tason Canon-tuotteista 120 on mukana Fast Track -ohjelmassa eli ne voidaan korjata lyhimmillään 2 vuorokauden kuluessa (jäsenyystason mukaan).
Järjestelmäkameroissa sarjanumero on kameran alapuolella, pohjalevyyn kiinnitetyn tarran leimassa. Objektiivien sarjanumerot voivat olla eri paikoissa mallikohtaisesti. Lue lisää Canon-tuotteiden sarjanumeroiden paikantamisesta.
Lue lisää
Totta kai. Käytetyt tuotteet rekisteröidään samaan tapaan kuin muutkin tuotteet. Jos sinulla on ongelmia, ota meihin yhteyttä ja kerro tuotteen malli ja sarjanumero sekä ongelma.
Kyllä. Ymmärrämme, että valokuvauksen ja videokuvauksen ammattilaiset matkustavat paljon, joten he hankkivat usein tuotteita alueen ulkopuolelta. Voit rekisteröidä tällaiset tuotteet CPS-tilillesi normaalisti ja hyödyntää CPS-ohjelman etuja. Jotkin muualta kuin valtuutetulta Canon-jälleenmyyjältä ostetut tuontituotteet on saatettu myydä tavallista hintaa edullisemmin. Huomioi tällaisia tuotteita koskevat rajoitukset ja että takuukorjaustapauksissa vaaditaan ostotosite. Tuotteet eivät myöskään kuulu Canonin paikallisen takuun piiriin.
Kyllä. CPS-palveluun rekisteröityminen on täysin ilmaista. Jäsenyystasosi määräytyy omistamiesi ja rekisteröimiesi Canon-tuotteiden mukaan.
Jäsenkortin sisältävä CPS-tervetulopaketti on saatavilla Silver-, Gold- ja Platinum-jäsenille. Kun nouset jollekin näistä tasoista, näet ilmoituksen jäsensivusi kohdassa Tarjoukset. Napsauta ilmoitusta ja anna osoite, johon tervetulopaketti lähetetään. Jos et saa uutta korttiasi 4 viikon kuluessa, ota meihin yhteyttä.
Lähetämme paketin ja kortin vain kerran, joten jäsentason vaihtuessa et ole oikeutettu uuteen pakettiin. Jos korttisi katoaa ja tarvitset uuden, ota meihin yhteyttä.
Canon Professional Services (EMEA) lähettää sinulle tervetulopaketin, jossa on tervetulokirje, CPS-jäsenkortti ja CPS Priority -tarroja (joita voit kiinnittää korjaukseen tai huoltoon lähetettävään laitteeseen) sekä pieni yllätyslahja (kuten objektiivin puhdistusliina). Tervetulopaketin sisältöä voidaan muuttaa ilman ennakkoilmoitusta.
Fast Track on 120:lle Canon-tuotteelle saatava erittäin nopea huoltopalvelu valtuutetussa Canon-huollossa. Voit tarkistaa, onko Fast Track -huolto saatavilla omille tuotteillesi, tarkastelemalla yksittäisten tuotteiden tietoja laitevalikoimassasi. Tällöin näet myös korjausajan, joka määräytyy jäsenyystasosi ja maasi CPS-palvelutason mukaan.
Fast Track -korjauspalvelu on saatavana kaikissa Canonin huoltokeskuksissa ja CPS:n valtuutetuilla huoltokumppaneilla. Fast Track -huolto- ja päivityspalvelut ovat saatavilla vain Canonin huoltokeskuksissa. Fast Track -huolto on saatavana vain tuotteille, jotka on rekisteröity kokonaan eli niistä on annettu kaikki vaaditut tiedot (sarjanumero, ostomaa, ostopäivä ja liike, josta tuote on ostettu) ja niiden pisteet on lisätty käyttäjän profiiliin.
Korjausajat ovat voimassa, kun asiakkaalla on huollossa enintään 3 tuotetta yhdellä kertaa. Korjausaikoihin ei sisälly toimitusaikoja. Normaalit huolto- ja korjausajat ilman CPS-palvelua ovat noin 10 päivää.
Korjausaikoja ei voida taata eikä niitä välttämättä voida noudattaa esimerkiksi varaosien saatavuuden vuoksi. Canon ja CPS-palveluja tarjoavat valtuutetut korjausliikkeet kuitenkin pyrkivät noudattamaan ohessa mainittuja tavoiteaikoja. Jos korjausaika jostain syystä ylittyy, kulta- ja platinatason jäsenet ovat oikeutettuja ilmaisen lainauspalvelun käyttöön.
Lisätietoja toimitusaikojen laskemisesta on käyttöehdoissa.
Kaikkien videotuotteiden (Cinema EOS- ja X-sarjat) lyhin korjausaika on 5 vuorokautta. Tämä johtuu korjaustöiden monimutkaisuudesta sekä osien ja tarvittavien työkalujen saatavuudesta. Jos olet oikeutettu 2 vuorokauden (Platinum) tai 3 vuorokauden (Gold) korjausaikoihin, pyrimme hoitamaan videotuotteiden korjaukset lyhimmässä mahdollisessa ajassa eli 5 vuorokaudessa. Jos korjaus kestää yli 5 vuorokautta, Gold- ja Platinum-jäsenet saavat tarvittaessa lainaan varalaitteen.
CPS-huoltoalennukset ja maksuton palautus huollosta ovat saatavana vain Canonin omista huoltokeskuksista (katso alla oleva luettelo toimipisteistä).
Valtuutetut CPS-huoltokumppanit eivät tarjoa samoja etuja, mutta niillä voi olla omia tarjouksia, joten asiasta kannattaa kysyä kumppanilta etukäteen.
Voit etsiä CPS-tuotteita huoltavat ja korjaavat Canonin palvelukeskukset tällä sivulla valitsemalla Canon Professional Services -suodattimen.
Canonin huoltokeskukset ovat suuria alueellisia Canonin omistuksessa olevia osaamiskeskuksia, jotka kykenevät huoltamaan ja korjaamaan laajan valikoiman Canon-tuotteita.
EMEA-alueella on kuusi (6) tällaista huoltokeskusta:
Italia
Ranska
Saksa
Iso-Britannia
Ruotsi
Venäjä
Valtuutetut CPS-huoltokumppanit ovat itsenäisiä liikkeenharjoittajia, jotka Canon on valtuuttanut huoltamaan ja korjaamaan tiettyjä CPS-asiakkaiden tuotteita nopealla toimitusajalla. Kumppaneilla on käytössään tarvittavat työkalut ja he ovat saaneet asianmukaisen koulutuksen, joten huolto- ja korjaustoimet täyttävät Canonin asettamat korkeat laatuvaatimukset.
Canonin huoltokeskuksia ja valtuutettuja CPS-huoltokumppaneita kutsutaan yhteisnimellä Canonin palvelukeskukset.
Voit etsiä CPS-tuotteita huoltavat ja korjaavat Canonin palvelukeskukset tällä sivulla valitsemalla Canon Professional Services -suodattimen.
CPS-jäsenyytesi oikeuttaa sinut tukeen ja kaikkiin etuihin kaikissa palvelussa mukana olevissa Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan maissa ollessasi matkalla. Edut voivat vaihdella maittain, joten tarkista palvelussa mukana olevat maat.
Eri maanosissa on erilliset CPS-palvelut. Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan ulkopuolella olevat CPS-asiakkaat ovat kuitenkin oikeutettuja joihinkin Canon EMEA -palveluihin ja -tapahtumiin, mikäli heillä on voimassaoleva CPS-jäsenkortti. Huomaa, että edut saattavat poiketa asuinmaasi eduista. Jos haluat saada CPS EMEA -palvelun kaikki edut, rekisteröidy uudelleen käyttämällä jossakin mukana olevassa maassa olevaa virallista osoitetta.
Jos olet Canon EMEA -jäsen, voit hyödyntää Canonin prioriteettipalveluita voimassaolevalla CPS-jäsenkortilla myös Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan ulkopuolella. Huomioi kuitenkin, että edut saattavat poiketa omalla alueellasi saatavilla olevista eduista.