Canonin MAXIFY-tuotesarja laajenee uusilla MegaTank-tulostinmalleilla – uudet laitteet tarjoavat kustannustehokkaan vaihtoehdon kotitoimistoon tai pienyritykselle

Canon laajentaa MAXIFY-tuotesarjaansa uusilla, kotitoimistoihin sekä pienyrityksille suunnatuilla malleilla MAXIFY GX3050 ja MAXIFY GX4050. Uudet laitteet on suunniteltu tehokkuutta ja tuottavuutta silmällä pitäen sekä helpottamaan yhteistyötä. Niiden myötä MAXIFY-sarja tarjoaa laajan valikoiman ratkaisuja erilaisten työtilojen tarpeisiin – olipa kyseessä sitten hybridityö kotoa käsin tai pienyrityksen tarpeet.

MAXIFY GX3050

Canon MAXIFY GX4050

MAXIFY GX4050

Kompakti ja kustannustehokas

Uudelleentäytettävällä MegaTank-mustesäiliöllä varustettujen laitteiden kokonaiskustannukset ovat pienet, joten sivukohtainen tulostushinta pysyy pienenä. Laitteiden huolto on yksinkertaista ja ne ovat helppokäyttöisiä. Ne on suunniteltu maksimoimaan käytettävyys ja tulostamaan jopa 14 000 sivua vain yhdellä väriainesarjalla.  Economy-asetuksella laitteet tulostavat jopa 21 000 sivua tulosteita yhdellä sarjalla. Niiden paperikapasiteetti on jopa 350 sivua (250 arkin kasetti ja 100 arkin paperinsyöttökapasiteetti laitteen takaosassa). Lisäksi käyttäjät voivat itse vaihtaa laitteiden huoltokasetin, joten konetta ei tarvitse lähettää ammattilaisen huollettavaksi.

Kotitoimistojen ja pienyritysten tarpeisiin vastaavien MAXIFY GX3050:n ja MAXIFY GX4050:n neljäpigmenttinen, uudelleentäytettävä mustesäiliöjärjestelmä mahdollistaa nopeatahtisen kopioinnin ja skannaamisen sekä ammattilaistasoisten tulosteiden tuottamisen. Molemmat kompaktit mallit mahtuvat loistavasti työpöydälle ja niiden tilantarve on minimoitu, joten ne ovat hyvä valinta pienempäänkin kotitoimistoon.

Tuottavuutta ja yhteistyötä

Hybridityömallien yleistyttyä moni työskentelee sekä kotonaan että toimistolla tai jaetussa toimistotilassa. Uusien laitteiden nopean tulostustehon ansiosta käyttäjien ei enää tarvitse odotella asiakirjojen tulostumista kesken kiireisen päivän. Molemmat uudet mallit ovat erittäin tehokkaita ja nopeita: ne tulostavat mustavalkotulosteita 18 mallisivua (ipm) minuutissa ja väritulosteita 13 mallisivua (ipm) minuutissa.

Neljää eri pigmenttimusteväriä hyödyntävät mallit sopivat myös yrityskäyttöön, sillä niillä on mahdollista tuottaa korkealaatuisia tulosteita monille eri tulostusmateriaaleille. Canon on hionut pigmenttimusteensa huippuunsa niin, että niillä tulostetut tekstit ja kuvat ovat aina teräviä ja helposti luettavissa. Lisäksi värintoiston kontrastia on parannettu aiempiin MAXIFY GX -malleihin nähden. Täysin pigmenttipohjaiset musteet myös ehkäisevät värin tahraantumista. Voit siis korostaa tekstiä korostuskynällä eri asiakirjoista huoletta ja olla varma siitä, että ne säilyvät tahrattomina ja ammattimaisen näköisinä.

Riittoisaan, ikkunalliseen kasettiin mahtuu jopa 250 arkkia tavanomaista paperia, minkä lisäksi laite on varustettu 100 arkin takalokerolla. Näin paperia ei tarvitse olla koko ajan lisäämässä tulostimeen. Molemmissa tulostimissa on myös takapaperilokero ohisyöttöä varten, joka on yhteensopiva monien erilaisten materiaalien ja materiaalikokojen kanssa. Monipuolisuutensa ansiosta laite vastaa moniin erilaisiin yrityselämän tulostustarpeisiin.

Lisäksi uudet MAXIFY GX -mallit ovat yhteensopivia Chromebook-tietokoneiden kanssa ja tukevat myös tulostusta ja skannausta suoraan Chrome OS -käyttöjärjestelmän kautta. Ne ovat yhteensopivia myös lukuisten muiden käyttöjärjestelmien, kuten Macin, Windowsin, iOS:n ja Androidin kanssa.  Helpompi ylläpitää

Parannetun rakenteen, kosketusnäyttöjen (vain MAXIFY GX4050) ja virtaviivaisten käyttöliittymien ansiosta sekä MAXIFY GX3050 ja MAXIFY GX4050 ovat helppoja ja yksinkertaisia käyttää ja huoltaa. Musteen lisääminen on nyt entistä helpompaa: jousikiinnitteisten, värikoodattujen mustepullojen korkkien avulla säiliö on helppo täyttää ilman, että mustetta läikkyy. Lisäksi huoltokasetti, jonka käyttäjä voi vaihtaa itse, on nyt sijoitettu laitteen etuosaan. Näin siihen pääsee käsiksi entistä helpommin ja laitteen käyttö on aiempaa yksinkertaisempaa.

Saumaton liitettävyys

Älykkäiden yhteysvaihtoehtojen lisäksi MAXIFY-tulostimet tarjoavat käyttäjälleen mahdollisuuden tulostaa, skannata, kopioida ja hyödyntää pilvipalveluita CANON PRINT -sovelluksen avulla. Ne ovat myös yhteensopivia monien eri ohjelmistojen ja käyttöjärjestelmien, kuten AirPrintin ja Moprian®, kanssa. Kun tulostimet on yhdistetty Wi-Fi-verkkoon, ne tarkistavat signaalin voimakkuuden ja verkon suojauksen. Jos käytettävissä on useita eri yhteyspisteitä, laite valitsee automaattisesti vahvimman ja parhaiten suojatun yhteyden, mikä ehkäisee häiriöitä verkkoyhteydessä. Erilaiset tietoturvaominaisuudet, kuten WPA3-SAE, WPA3-EAP(AES) ja TLS 1.3 -salaus, suojaavat tietoyhteyden tehokkaasti ja pitävät tiedot suojassa ei-toivotuilta vierailta.

Monipuolinen valikoima tulostusmateriaaleja

MAXIFY GX3050:n ja MAXIFY GX4050:n avulla käyttäjät voivat nyt tulostaa koti- tai toimisto-oloissa julisteita tai POS-materiaaleja, joiden tulostus on aiemmin pitänyt hoitaa alan liikkeessä. Tämä vähentää esimerkiksi pienyritysten markkinointimateriaaleihin vaadittavaa budjettia. Molemmat uudet laitteet sopivat monien erilaisten materiaaliformaattien käyttöön, mikä auttaa yrityksiä tuottamaan entistä suuremman osan tarvitsemistaan materiaaleista itse. Uutena ominaisuutena tulostimilla on muun muassa mahdollista tulostaa kartongille takalokeron ohisyötön avulla. PosterArtist Web -sovelluksen avulla käyttäjät puolestaan voivat luoda erilaisia julisteita, vaikkei graafinen suunnittelu olisikaan heidän ydinosaamisaluettaan. Sovelluksen tarjoamat mallit, automaattiset suunnittelutoiminnot ja ilmaiset arkistokuvat auttavat jokaista saavuttamaan silmää miellyttävän lopputuloksen. Sovellus on selainpohjainen, joten sen käyttö on mahdollista missä ja milloin vain.

Laitteiden tärkeimmät ominaisuudet:

• 18 mallisivua (ipm) minuutissa / 13 mallisivua (ipm) minuutissa – nopeaa tulostustehoa3
• Muste riittää pitkään: 6 000 sivua yhdellä pullolla mustaa mustetta ja 14 000 sivua yhdellä väriainesarjalla1
• Economy-asetuksella muste riittää jopa 50 prosenttia suurempaan määrään tulosteita2
• Neljän värin pigmenttimustesarja
• 100 arkin takalokero
• 250 arkin kasetti
• takalokero ohisyöttöä varten

MAXIFY GX3050:n tärkeimmät ominaisuudet:

• 3-in-1-monitoimitulostin – tulostaa, kopioi ja skannaa
• 1,35 tuuman kaksivärinen nestekidenäyttö
• Wi-Fi-yhteys

MAXIFY GX4050:n tärkeimmät ominaisuudet:

• 4-in-1-monitoimitulostin – tulostaa, kopioi, skannaa ja faksaa
• 35 arkin automaattinen syöttölaite
• 2,7 tuuman värikosketusnäyttö
• Wi-Fi- & Ethernet-yhteys

Canon MAXIFY GX -sarjan monitoimitulostimien myynti alkaa joulukuussa 2022 ja verolliset suositusvähittäishinnat ovat:
- Canon MAXIFY GX3050, 479 euroa
- Canon MAXIFY GX4050, 529 euroa

Lisätietoja: Canon Oy, Olli Turtiainen, olli.turtiainen@canon.fi, p. +358 40 7716226

1. Annettu tulostemäärä on Canonin yksilölliseen testausmenetelmään perustuva arvio. Testauksessa käytetään ISO/IEC 24712 -taulukkoa ja jatkuvaa tulostussimulaatiota tilanteessa, jossa laitteen musteet on jo vaihdettu kerran.
  2. Economy-asetuksen käyttö vähentää musteen kulutusta alentamalla tulostustiheyttä, minkä ansiosta samalla mustemäärällä saadaan tulostettua jopa 50 prosenttia enemmän sivuja.
  3. A4-paperikoon asiakirjojen tulostusnopeus tavalliselle paperille on mitattu ISO/IEC 24734 -standardin mukaisella Office-kategorian ESAT-testillä.