Canonin Colorado M -sarjan uusi modulaarinen rullalta rullalle - suurkuvatulostin tarjoaa yrityksille skaalautuvaa nopeutta ja mahdollistaa valkoisen musteen kattavan käytön tulostustöissä.

Canon lanseeraa 30.3.2023 uuden Colorado M -suurkuvatulostinsarjan. Kyseessä on ensimmäinen rullalta rullalle -suurkuvatulostinsarja, joka hyödyntää modulaarisia tulostusnopeusluokkia ja materiaalinkäsittelyä. Sarja tarjoaa käyttäjille markkinasegmentinsä nopeimman ja tehokkaimman ratkaisun ja mahdollistaa myös erikoistehosteiden ja valkoisen musteen hyödyntämisen. Sarjan ensimmäisessä 1,6 metrin rullalta rullalle -tulostimessa on Canon Colorado -sarjan tulostimista tuttu ja laadukas teollisuustasoinen rakenne. Se on mahdollista konfiguroida graafisen alan palveluntarjoajien tarpeiden mukaan, ja helppojen ominaisuuspäivitysten ansiosta sitä voidaan tarvittaessa päivittää myös vastaamaan kasvaviin tulostustuotannon tarpeisiin.

Colorado M-series_front_angle

Canon Colorado M - sarjan uusin tulokas on modulaarinen 1,6 metrin rullalta rullalle - suurkuvatulostin, jossa on kaksi nopeusluokkaa ja joka mahdollistaa valkoisen musteen käytön.

Colorado M-series_UVgel

Canon UVgel -teknologian ansiosta uuden Canon Colorado M -sarjan tulostimet tarjoavat käyttäjille mahdollisuuden hyödyntää FLXfinish+ - erikoistehosteteknologiaa sekä valkoista mustetta ilman lisävaivaa.

Colorado M-series_white_ink

Uuden Colorado M -sarjan suurkuvatulostimilla on mahdollista käyttää valkoista Canon UVgel -mustetta, joten ne taipuvat monenlaisiin tulostus- ja käyttötarkoituksiin, mukaan lukien ikkunagrafiikat.

M-sarjan skaalautuvissa tulostimissa käyttäjä voi valita Colorado M3- ja M5-tulostimien eri nopeuksien välillä (perusnopeudet 29m²/h ja 40m²/h, suurimmat mahdolliset tulostusnopeudet 111m²/h ja 159m²/h). Tulostimien tuotantonopeutta on myös mahdollista vaihtaa joko väliaikaisesti tuotantohuippujen ajaksi tai pysyvästi. Tämä joustavuus varmistaa, että Colorado M -sarjan suurkuvatulostimet täyttävät käyttäjänsä tarpeet vuosiksi eteenpäin. Molemmat tulostimet on helppo päivittää valkoisen musteen käytön mahdollistavalla ominaisuudella M3W- ja M5W-malleiksi. Niillä on myös mahdollista hyödyntää alan johtavaa FLXfinish+ matta/kiiltävä -tulostusteknologiaa CMYK-tulosteiden tuottamista varten.

Canonin lanseeraama uusi, valkoinen UVgel-muste laajentaa merkittävästi laitteiden tulostetöiden valikoimaa. Valkoinen UVgel-muste mahdollistaa UVgel-musteiden tutun suorituskyvyn hyödyntämisen erilaisissa korkealaatuisissa grafiikka ja sisustus- tai somistustulosteissa, kuten ikkunagrafiikassa, tarroissa, tapeteissa ja monissa muissa käyttötarkoituksissa. Uuden tulostusmateriaalin tunnistusteknologiansa ansiosta Colorado M -sarjan käyttäjät voivat laajentaa tarjoamiensa tuotteiden valikoimaa. Ominaisuus tekee esimerkiksi pintakuvioiduille, läpinäkyville, värillisille, heijastaville ja magneettisille pinnoille tulostamisesta helppoa.

Canonin UVgel-mustegeelin ainutlaatuinen koostumus mahdollistaa korkean opasiteetin läpinäkymättömien pintojen nopean tulostamisen valkoisella musteella. UVgel-musteen ansiosta tulostuspyyhkäisyjä tarvitaan vähemmän kuin tavanomaisia tulostusteknologioita hyödynnettäessä, ja tulosteen valkoisen sävyt säilyvät alkuperäisen kirkkaina myös ajan myötä. UVgel-musteiden erityisominaisuudet takaavat tarkan, tasaisen tulostusjäljen ja minimoivat musteen menekin sekä syntyvän jätteen määrän. Samalla ne maksimoivat tuottavuuden poistamalla monet valkoisen värin käyttöön yleisesti liittyvistä tuotanto-ongelmista, kuten suuttimien jatkuvan puhdistustarpeen ja laitteiden vikaantumisen.

Tulostuspalvelujen tarjoajat voivat valita Colorado M -sarjan tulostimiin myös ainutlaatuisen FLXfinish+- ominaisuuden. Sen avulla he voivat käyttää matta- tai kiiltäväpintaista viimeistelyä tai mattaa ja kiiltävää pintaa yhdistelevää viimeistelyä samalla CMYK-tulosteella ilman, että tulosteen viimeistelyyn tarvitsee käyttää ylimääräistä lakkaa.

Suuria tulostevolyymeja tuottavat asiakkaat voivat automatisoida koko prosessin aina tulostuksesta viimeistelyyn asti UVgel Print Factory- tai UVgel Wallpaper Factory -konfiguraatioilla. Niiden avulla he voivat integroida Colorado M -sarjan tulostimensa saumattomasti leikkaus-, takaisinkelaus-, teippaus- tai arkkien pinoamisprosesseihinsa ja hallita suuria tulostemääriä (jopa 50 000 m²/vuosi) ilman, että käyttäjän tarvitsee tehdä juuri mitään.

Canonin UVgel-musteen käyttö takaa huipputerävän kuvanlaadun ja tasaiset värit. Muste kuivuu välittömästi, joten tulosteet voidaan leikata ja viimeistellä heti niiden valmistuttua. UVgel-musteet ovat lisäksi niin kulutuskestäviä, ettei tulosteita tarvitse erikseen laminoida. Edellisten Colorado-mallien tuttua rakennetta hyödyntävä, uusi edelleen kehitetty M-sarja on suunniteltu käsittelemään saman verran tulosteita kuin useampi vanha rullalta rullalle -tulostin ja toimimaan ympärivuorokautisesti teollisuustasoisella luotettavuudella. Laite mahdollistaa lähes täysautomatisoidun tulostusprosessin, jota ihmisen ei tarvitse valvoa ja jossa käyttäjän ei tarvitse tehdä juuri mitään. Uusien Colorado M -sarjan tulostimien käyttöä helpottaa entisestään PRISMAguide XL, Canonin yksinkertainen ja tehokas tulosteiden esivalmisteluun tarkoitettu make ready -ohjelmisto, joka mahdollistaa vaivattoman ja tasalaatuisen tuotannon.

Lateksiin, eco-solvent musteisiin ja muihin markkinan mustevaihtoehtoihin verrattuna Canonin UVgel- teknologia kuluttaa jopa 40 % vähemmän mustetta saman kuvanlaadun ja värien intensiteetin aikaansaamiseksi. Matalalämpöinen, energiatehokas LED-kovetusjärjestelmä ja instant-on-pikakäynnistys takaavat, että UVgel-teknologian energiankulutus on muita vastaavia teknologioita huomattavasti alhaisempi. Teknologian avulla tulostuksessa on myös mahdollista käyttää korkealaatuisia, lämpöherkkiä materiaaleja, mikä on erityisen tärkeää korkean lisäarvon markkinoilla, kuten seinätapettien valmistuksessa. Lisäksi Canonin UVgel-teknologian avulla käyttäjien on mahdollista hyödyntää myös ympäristöystävällisiä tulostusmateriaaleja, kuten PVC-vapaita tai paperipohjaisia materiaaleja tai jopa päällystämättömiämateriaaleja.

UVgel-tulosteiden mekaaninen ja kemiallinen kestävyys on poikkeuksellisen hyvä. Lisäksi ne ovat lujia ja niiden mittapysyvyys on erittäin suuri. Näin ollen UVgel-tulosteet kestävät tavanomaisia tulosteita pidempään, eikä useimpia Colorado-sarjan laitteilla tulostettuja materiaaleja tarvitse laminoida lainkaan. Sen lisäksi, että laminointiin kuluva aika ja kustannukset jäävät kokonaan pois, lopputuotetta ei myöskään enää tarvitse peittää ylimääräisellä laminaattimuovikerroksella, joten muovia kuluu vähemmän.

M-sarjan tulostinten modulaarisen rakenteen ansiosta asiakkaat voivat kasvattaa laitteen tulostusnopeutta ja lisätä siihen uusia ominaisuuksia liiketoimintansa tarpeiden mukaan vaihtamatta varsinaista tulostuslaitettaan. Siksi M-sarjan tulostimet ovatkin myös kilpailevia laitteita kestävämpi ratkaisu. Käyttäjät voivat myös nostaa tulostusnopeutta väliaikaisesti kysyntähuippujen ajaksi hankkimalla tähän tarkoitetun erityisen väliaikaisen nopeuslisenssin.

Colorado M -sarjan laitteet on suunniteltu pitämään ratkaisun kokonaiskustannukset alhaisina ja maksamaan itsensä nopeasti takaisin. Niiden käyttökustannukset ovat oman segmenttinsä alhaisimmat. M-sarjan tulostimet myös tuottavat korkealaatuisia tulosteita ja tarjoavat modulaarisuutensa ansiosta ainutlaatuisen mahdollisuuden päivittää laitteiden toimintoja ja ominaisuuksia tarpeen ja kysynnän mukaan.

Colorado M -sarja on saatavilla valtuutettujen kumppanien sekä Canonin suoramyyntiorganisaatioiden kautta.