Canonilta kaksi uutta suosikkiobjektiivia EOS R -kamerajärjestelmään - Canon RF 50mm F1.8 STM ja Canon RF 70-200mm F4L IS USM

Amstelveen, 4 november 2020 – Canon Europe maakt vandaag bekend dat twee van haar meest populaire EF-lenzen nu ook beschikbaar zijn in RF-uitvoering – de RF 50mm F1.8 STM en RF 70-200mm F4L IS USM. De nieuwe RF-versie van Canon’s EF 50mm f/1.8 STM – die vanwege de veelzijdigheid de bijnaam ‘nifty fifty’ kreeg – is perfect voor enthousiaste fotografen die overstappen op het EOS R-systeem. Fotografen met een brede interesse van portretten tot landschappen en die dag en nacht actief zijn, kunnen met de RF 50mm F1.8 STM een ongelooflijke beeldkwaliteit bereiken en de nieuwe kwaliteitsstandaard van deze ‘nifty fifty’ ervaren.

Canon on esitellyt kaksi uutta suosikkiobjektiivia peilittömään täyden kennon Canon EOS R -kamerajärjestelmään. Uudet objektiivit ovat kompakteja ja kevyitä ja ne sopivat EOS R -järjestelmän kamerarunkoihin ilman sovitinta.

Canon RF 50mm F1.8 STM on uskomattoman pienikokoinen, edullinen ja monipuolinen kiinteäpolttovälinen objektiivi. Siinä on nopea f/1,8-aukko ja se sopii kuvaamiseen heikossa valaistuksessa. Sillä saa tarkennettua terävästi kohteeseen samalla, kun tausta jää kauniisti epätarkaksi. Käytössä on myös uusi optiikka ja erittäin hiljainen STM-moottori. Painoltaan objektiivin on vain 160 g. Objektiivin käyttöalueet vaihtelevat muotokuvauksesta maisemakuvaukseen ja se sopii harrastajasta ammattilaiselle.

Canon RF 70-200mm F4L IS USM on kevyt ja kompakti, painoltaan vain 695 g. Lisäksi tässä L-sarjan telezoom-objektiivissa on viiden askeleen optinen kuvanvakain. Kuvata voi jopa käsivaralta ja tarkentaa jopa 0,6 metrin etäisyydelle nopealla automaattitarkennuksella. Ammattitasoiset toiminnot takaavat laadun, ja kooltaan pieni objektiivi vie vain vähän tilaa varustelaukusta. Objektiivissa on sääsuojaus ja fluoripinnoite, joka suojaa pölyltä ja vedeltä. Lämpöä hylkivä maali heijastaa lämpöä auringossa. Tämä uutuusobjektiivi sopii erityisesti luonto- ja urheilukuvaukseen sekä matka- ja muotokuvaukseen.

Uusin RF-objektiivien myynti alkaa Suomessa joulukuussa 2020. Canon RF 50mm F1.8 STM -objektiivin svh. on 259 euroa ja Canon RF 70-200mm F4L IS USM -objektiivin svh. on 1979 euroa.