Canon esittelee älykkään konseptikameran, joka tallentaa valokuvat ja videot automaattisesti

Amstelveen, 28 oktober 2021 – Ouders, familiefotografen en gadgetfreaks opgelet! Canon introduceert vandaag de PowerShot PX. Deze kleine, slimme en vriendelijke camera zal de manier waarop onder andere gezinnen hun herinneringen vastleggen volledig veranderen. De PowerShot PX is immers uitgerust met slimme functies zoals het automatisch vastleggen van foto’s en video’s zodat bijzondere, spontane gebeurtenissen nooit meer gemist worden – zo hoef je ook nooit meer zelf achter de lens te blijven staan en kun je optimaal van het moment blijven genieten.

Canon julkistaa pienen, älykkään ja käyttäjäystävällisen Canon PowerShot PX -kameran, joka tallentaa automaattisesti korkealaatuisia 11,7 megapikselin kuvia ja jopa 60p Full HD -videota. Canon on kuvausteknologian edelläkävijänä, ja tästä kertovat myös Canon PowerShot PX -kameran älykkäät ominaisuudet, kuten automaattinen stillkuvien ja videoiden tallentaminen sekä haluttujen kasvojen tunnistaminen. Kuvaajan ei tarvitse enää seurata tapahtumia kameran takaa, vaan kaikki voivat nauttia yhteisistä hetkistä täysin siemauksin. Tämän intuitiivisen kameran älykkäät ominaisuudet soveltuvat kaikkien sosiaalisten tilanteiden ja arkipäivän hetkien tallentamiseen. Se on esimerkki Canonin teknologiaosaamisesta ja aikaansa edellä olevista ominaisuuksista, joita esitellään jatkuvasti Canonin tuotevalikoimaan.

Itsenäinen kuvaajakamera

Miten saada kaikki henkilöt luonnollisesti mukaan kuviin? Canon PowerShot PX on vastaus tähän kysymykseen, sillä se seuraa tilanteita ja tallentaa henkilöiden ilmeet ja reaktiot. Kameraa voi ohjata myös äänikomennoilla  kuvaamaan joko stillkuvia tai dynaamisia videoita.

Kannettava ja kompakti Canon PowerShot PX -kamera on helppo ottaa mukaan. Siinä on USB-C-latausliitäntä ja sisäänrakennettu Wi-Fi, joka mahdollistaa yhteydet eri älylaitteisiin. Kamera käyttää automaattista kohteenhakua ja älykästä kasvojentunnistusta tarkentaakseen valittuihin henkilöihin. Kameran 19–57 mm:n polttoväli sekä panorointi- ja kallistustoiminnolla varustettu zoom-objektiivi tarjoavat laajan kuvakentän (340˚ vaakasuuntainen panorointi ja 110˚ pystysuuntainen kallistus).

Arkipäivän hetket taltioidaan digitaalisen leikekirjan avulla Canon PowerShot PX:n iOS- tai Android-sovelluksella¹ ja kuvia voidaan selailla kameran suositusten perusteella. Valokuvat ja videot tallennetaan muistikortille, mistä ne voi helposti siirtää tietokoneelle tai älylaitteelle. Kameraa voi ohjata manuaalisesti sovelluksen kautta sekä sommitella ja ottaa täydellisen kuvan etäohjauksella. Webbisovelluksen (PC) avulla Canon PowerShot PX -kameraa voidaan käyttää myös webbikamerana².

Canon PowerShot PX -kameran tärkeimmät ominaisuudet:

• Automaattinen stillkuvien ja videoiden tallennus
  • Zoom-objektiivi panorointi- ja kallistustoiminnolla (340˚ panorointi ja 110˚ kallistus) ja 19–57 mm:n (kinovastaava) polttoväli
  • Älykäs teknologia mahdollistaa haluttujen kasvojen tunnistamisen
  • Kameran etäohjaus ja kuvien hallinta Mini PTZ-kameroille tarkoitetulla Connect-sovelluksella
  • Wi-Fi ja Bluetooth® helpottavat yhdistämistä älypuhelimiin ja tabletteihin³

Canon PowerShot PX -kameran myynti alkaa joulukuussa 2021 ja sen. svh. 499 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Olli Turtiainen, olli.turtiainen@canon.fi, p. +358 40 7716226