Ensiesittelyssä vloggaamiseen suunniteltu kamera, Canon PowerShot V10

Canon esittelee tänään pienikokoisen PowerShot V10 -kameran, joka on kevyt (211 g) ja helppokäyttöinen vlogikamera sisällöntuottajille. Taskuun mahtuva PowerShot V10 tarjoaa lifestyle- ja matkailusisällön tuottajille laitteen, jossa mukana ovat myös laadukkaat mikrofonit ja sisäänrakennettu jalusta. Tärinätön 4K UHD -videotallennus ja ammattimainen taustasumennus herättävät katsojan huomion.

PowerShot V10 Black Ambient
Samara-Silver-Lifestyle-chef-built-in-stand
Samara_usecase_pocket
Samara-Black-Lifestyle-musician-HG

Tukeva pystyrunko on muotoilultaan Canonille täysin uusi. Kamera kulkee helposti mukana ja on huomaamaton, myös käyttäjän kuvatessa itseään ruuhkaisissa paikoissa. Spontaanit hetket tai aidot reaktiot eivät jää kuvaamatta, sillä keskitetyn kuvauspainikkeen ansiosta kameraa voi ohjata nopeasti ja näppärästi yhdellä kädellä.

”Canon asemoituu tämän tuotelanseerauksen myötä vahvasti vloggaajille, jotka harkitsevat kameran käyttöä sisällön tuottamiseen. Canon on johtava kuvaamisen brändi, ja olemme ylpeitä esitellessämme tämän uuden konseptikameran, joka on suunniteltu erityisesti vloggaamiseen. Kyseessä on ensimmäinen Canon PowerShot V -sarjan tuote, ja olemme iloisia voidessamme tarjota sisällöntuottajille helppokäyttöisen kameran, joka mahdollistaa luovuuden ja sisältöjen jakamisen. Ensisijaista on laitteen pieni koko, uusi käyttöliittymä ja helppokäyttöisyys yhdistettynä laadukkaaseen videotallennukseen”, sanoo Maria Anda, Product Business Developer Canonin pohjoismaisesta yksiköstä.

Uskomaton videon laatu, suoraan kämmenellä

PowerShot V10:ssä on kookas, 1-tuumainen CMOS-kenno, joka pystyy tuottamaan huikeaa 4K-videolaatua ja tarjoaa samalla myös still-kuvaustoimintoja1. Elokuvamaisen tunnelman lisäämiseksi kuvaajat voivat nopeasti muuntaa tunnelmaa käyttämällä mitä tahansa 14:stä sisältyvästä värisuodatintehosteesta ja Smooth Skin -tilasta. Movie Digital IS -tila2 on ihanteellinen videokuvaamiseen käsivaralta, sillä se auttaa vaimentamaan kameran tärinää ja mahdollistaa siten terävämmän, puhtaamman, yksityiskohtaisemman ja selkeämmän videomateriaalin.

PowerShot V10:llä voi kuvata sekä vaaka- että pystyasennossa ja3 tallentaa jopa tunnin yhtäjaksoista videokuvaa,4 mikä soveltuu hyvin sosiaalisen median kanavien vaatimuksiin. Lisäksi kameran automaattinen tasaustoiminto auttaa pitämään videon suorassa ja välttämään vinoja videoleikkeitä5, mikä vähentää sisällön muokkaamiseen kuluvaa aikaa.

Laadukas ääni takaa selkeän viestin

PowerShot V10 sopii loistavasti myös ulkoilma- tai kaupunkiympäristöön, sillä siinä on kaksi suurta stereomikrofonia. Kamerassa on myös kolmas mikrofoni äänen kohinan vaimentamista varten. Sisäänrakennettua tuulisuodatinta voidaan täydentää tuulisuojalla, joka parantaa äänenlaatua entisestään ulkotiloissa. Tuulisuoja sisältyy Canon PowerShot V10 Advanced Kit -pakettiin vakiona6.

Suunniteltu elämän kaikkien kuvakulmien ikuistamiseen

Pystyrunkoinen PowerShot V10 on muotoiltu yksinkertaisesti, joten sitä voi käyttää lähes täysin yhdellä kädellä. Kamerassa on 2,0-tuumainen LCD-kosketusnäyttö, jonka voi kääntää etupuolelle sopien erinomaisesti sekä itsensä että muiden kuvaamiseen. Lisäksi se on ihanteellinen käsivaralta kuvaamiseen lisäten läheisyyttä kuvaajan ja yleisön välille. Sisäänrakennettu jalusta antaa mahdollisuuden tallentaa laiteriippumatonta sisältö7, kuten ruoka-, musiikki-, opastusvideot tai muita suosittuja formaatteja (haul, get ready with me, unboxing, AMA, listicle).

Yhteys yleisöön missä tahansa

PowerShot V10 on täysin yhteensopiva Canon Camera Connect -sovelluksen kanssa, joten videot voi siirtää älypuhelimeen tai tablettiin Wi-Fi:n välityksellä vaivattomasti. Videoinnin työnkulun hallinta on helppoa, sillä sisäänrakennettu image.canon-integraatio mahdollistaa tilapäisen tallennuksen pilveen, josta kuvamateriaalin voi siirtää suoraan halutulle alustalle. Osana älykästä ja intuitiivista suunnittelua siinä on sekä HDMI- että USB-portti, jonka avulla tallenteiden siirto onnistuu helposti tietokoneeseen tai kameraa voi käyttää web-kamerana. Jos lisälatausta tarvitaan, kameran voi ladata laitteen USB-C-portin kautta.

Sisällöt voi jakaa yleisölle suoraan kamerasta PowerShot V10:n yksinkertaistettujen8 suoratoisto-ominaisuuksien avulla ja sisällöt voi lähettää suorana lähetyksenä YouTubeen ja Facebookiin suoratoistoon tarkoitettujen valikkovaihtoehtojen avulla9.

Lisävarusteet jokaiselle matkalle

Canon PowerShot V10 tulee myyntii kahdessa kokoonpanossa. Standard Kit -paketti sisältää kameran, virtajohdon, pehmeän kotelon, objektiivin suojuksen, tuulisuojan ja rannehihnan. Niille, jotka haluavat enemmän luovia vaihtoehtoja, SmallRigin kanssa yhteistyössä suunniteltu Advanced Kit -paketti sisältää myös telineen, jota voidaan käyttää rengasvalon kiinnittämiseen tai ulkoiselle mikrofonille.

PowerShot V10:n ominaisuudet

• Kompakti ja kevyt pystysuora runko
• Laajakulmaobjektiivin polttoväli 6,6 mm (35 mm:n polttoväliä vastaava polttoväli on 18 mm still-kuvissa ja 19 mm videokuvauksessa), f/2,8 maksimiaukko
• Videon tallennus 4K UHD:lla 29,97/25,00 fps:n nopeudella ja Full HD:lla 59,94/50,00 fps:n nopeudella
• Kasvojen automaattitarkennus
• Smooth Skin -videokuvaustila
• Suuri stereomikrofoni
• Kallistettava näyttö
• Sisäänrakennettu jalusta (helppo kallistuksen säätö jopa 30 asteeseen)
• 14 värisuodatinta
• JPG-still-kuvien kuvaaminen, vastaa älykästä Scene Intelligent Auto -automaattitoimintoa
• Yhteydet: Wi-Fi, Bluetooth, Webcam (UVC/UAC)

Canon PowerShot V10 tulee myyntiin kahtena eri vaihtoehtona.

- Canon PowerShot V10 (starter kit), 499 euroa
- Canon PowerShot V10 (advanced kit), 529 euoa

Myynti alkaa kesäkuussa 2023.

Lisätietoja: Canon Oy, Olli Turtiainen, olli.turtiainen@canon.fi, p. +358 40 7716226

1. 15,2 megapikselin tarkkuus still-kuvia otettaessa
  2. Movie Digital IS -toiminto tuottaa rajattua videomateriaalia. Toimintoa ei voi yhdistää automaattiseen tasaukseen, digitaaliseen zoomaukseen tai Smooth Skin -tilaan.
  3. Kamera kuvaa pystysuoraan, kun se käännetään kyljelleen. Käyttäjät voivat valita pystysuuntaisen toiston kameran valikosta. Tällöin videosi muuttuu automaattisesti pystysuoraksi, kun siirrät sen mihin tahansa ohjelmistoon tai sosiaaliseen mediaan.
  4. Yhtäjaksoinen nauhoitusaika videota kohti on enintään yksi tunti. Jos kamera kuumenee liikaa, käyttöaika saattaa lyhentyä. 4K UHD -kuvaus 29,97 p:n kuvataajuudella noin 20 minuutin ajan ilman lämpörajaa on mahdollista, jos kuvaaminen aloitetaan +23 °C:n lämpötilassa. Muissa tiloissa ei ole lämpörajoituksia (lukuun ottamatta Smooth Skin -tilan videotallennusta 4K-resoluutiolla, joka on rajoitettu 5 minuuttiin).
  5. Video on hieman rajattu, eikä automaattista tasaustoimintoa voi yhdistää Movie Digital IS -toimintoon tai Smooth Skin -videotiloihin.
  6. Lisävarustepaketit voivat vaihdella – tuulisuoja myydään erikseen Canon Store -verkkokaupassa.
  7. Sisäänrakennettu jalusta mahdollistaa kuvaamisen -30°:n ja -10°:n välisessä kulmassa korkeakulmaista kuvausta varten ja 10°:n ja 30°:n välisessä kulmassa matalakulmaista kuvausta varten.
  8. Parhaiden tulosten varmistamiseksi suosittelemme vakaata Wi-Fi-yhteyttä vähemmän ruuhkaisella 2,4 GHz:n langattomalla alueella ja nopeaa latausnopeutta.
  9. Huomaathan, että mikä tahansa alusta voi muuttaa palveluaan tai keskeyttää tai lopettaa sen milloin tahansa ilman ennakkoilmoitusta. Tarkista viimeisimmät vaatimukset käyttämältäsi alustalta. Canon ei anna mitään vakuutuksia tai takuita mistään kolmannen osapuolen tuotteesta tai palvelusta, mukaan lukien suoratoistopalveluista.