Canon esittelee uuden sukupolven PTZ-kamerat ja etähallintaratkaisut

Amstelveen, 18 maart 2021 – Canon Europe kondigt de introductie aan van een nieuw Remote Camera System dat bestaat uit drie nieuwe PTZ-camera’s – de CR-N500, CR-N300 en CR-X500 – plus de RC-IP100-controller. Daarmee reageert Canon op de groeiende vraag naar content en de behoefte aan meer kleinschalige, maar efficiënte productiemethoden. In de afgelopen twaalf maanden is op afstand geproduceerde videocontent exponentieel gegroeid, waarbij de live-streamingsector tussen maart en april van vorig jaarᶦ een groei van maar liefst 45 procent liet zien.

Canonin uuden sukupolven PTZ-kamerat ja etähallintaratkaisut on suunniteltu tuotantokuvaukseen ja useisiin erilaisiin käyttökohteisiin sekä sisällä että ulkona. Kameroiden tasainen panorointi- ja kallistustoiminto varmistavat erinomaisen kuvanlaadun. Ohjainvalikoima ja maksuton etähallintasovellus tekevät kameroiden etähallinnasta helppoa ja sujuvaa.

CR-N300 -kamera on suunniteltu sisällön luontiin ja striimaukseen. 1/2.3-tyypin CMOS-kennon, 4K UHD -tarkkuuden, 20-kertaisen optisen zoomauksen sekä monipuolisten striimaus- ja ohjausprotokollien ansiosta kamera sopii erilaisiin videotuotantoihin. Hybridiautomaattitarkennus, monipuoliset liitännät ja joustavat työnkulut lisäävät käytettävyyttä.

CR-N500 -kameran vakautettu15-kertainen optinen zoomaus ja 4K UHD -ominaisuudet mahdollistavat puolestaan striimauksen heikossa valaistuksessa. 1.0-tyypin CMOS-kenno, Dual Pixel CMOS -automaattitarkennus ja monipuoliset liitännät laajentavat käyttöä entisestään.

Ulkokäyttöön suunnitellulla, vankkatekoisella ja sääsuojatulla CR-X500 -kameralla voi tallentaa korkealaatuista 4K UHD -kuvaa jopa 60P-kuvataajuudella. Luotettavuuden ja 4K UHD -kuvanlaadun varmistavat 1.0-tyypin CMOS-kenno, kaksi DIGIC DV6 -prosessoria, 15-kertainen optinen zoomaus, Dual Pixel -automaattitarkennus ja 12G-SDI-liitäntä. IP55-luokituksen vesi- ja pölysuojaus sekä suolavettä hylkivä suojus mahdollistavat kuvaamisen vaihtelevissa lämpötiloissa (-15°–+40°C) tai sateessa (ilmankosteus 90 %).

Canonin PTZ-kameroiden myynti alkaa vaiheittain kesäkuuhun 2021 mennessä ja suositusvähittäishinnat ovat:

- Canon CR-N500, svh. 5000 euroa (alv. 0)
- Canon CR-N300, svh. 2500 euroa (alv. 0)
- Canon CR-X500 C, svh. 22000 euroa (alv.0)
- Canon RC-IP100, svh. 1900 euroa (alv.0)