Canonille myönnettiin EcoVadisin kultaluokitus kestävän kehityksen periaatteiden noudattamisesta

Canonille on myönnetty EcoVadis gold -luokitus. Luokitus on annettu Canonille jo viitenä peräkkäisenä vuotena, ja näin ollen Canon sijoittuu kestävän kehityksen periaatteiden noudattamisessa parhaan viiden prosentin joukkoon.

EcoVadisin CSR-analyysijärjestelmä huomioi yritysten luokittelussa 21 kriteeriä neljältä eri alalta: ympäristö, reilut työkäytännöt, ihmisoikeudet ja reilut liiketoimintakäytännöt sekä toimitusketjun vastuullisuus. Canon toimitti tietoa CSR-käytännöistään eri liiketoiminta-aloiltaan arvioinnin tueksi.

”Olemme innoissamme Ecovadis-kultaluokituksen saamisesta viidentenä peräkkäisenä vuotena. Se osoittaa, että asiakkaamme ja kumppanimme voivat luottaa vastuullisuuskäytäntöihimme”, kommentoi EMEA-maiden vastuullisuuspäällikkö Stuart Poore.

Canonin sitoumus vastuulliseen liiketoimintaan polveutuu Kyosei-filosofiasta: elämällä ja työskentelemällä yhdessä yhteisen hyvinvoinnin edistämiseksi toimimme vastuullisena yrityksenä yhteiskunnassa sekä rajoitamme vaikutustamme ympäristöön. Tavoitteenamme on jatkossakin valvoa ja arvioida ympäristövaikutuksiamme edistääksemme kestävän kehityksen periaatteiden noudattamista kaikilla liiketoimintamme osa-alueilla.

EcoVadis on riippumaton CSR-arviointitoimisto. Sen ainutlaatuinen CSR-arviointimenetelmä kattaa 190 ostoluokkaa, 150 maata ja 21 CSR-indikaattoria. Menetelmä perustuu myös kansainvälisiin CSR-standardeihin, mukaan lukien Global Reporting Initiative, Yhdistyneiden kansakuntien Global Compact sekä ISO 26000.