Canon lanseeraa imagePROGRAF TM -sarjan korkealaatuiseen suurkuvatulostamiseen erilaisissa työympäristöissä

Canon Europe on lanseerannut uuden imagePROGRAF TM -sarjan CAD-, GIS- ja julistetulostukseen. Uudet tulostimet vastaavat monipuolisesti yritysten, rakentamisen, kaupan- ja koulutusalan sekä julkishallinnon tarpeisiin, auttaen tuottamaan korkealaatuisia piirroksia, karttoja ja julisteita tarpeen mukaan itse.

Tuottava ja kestävä imagePROGRAF TM -suurkuvatulostin on suunniteltu erityisesti työympäristöihin, joissa tarvitaan pienempiä määriä korkealaatuisia tulosteita.

Uudet tulostimet pohjautuvat imagePROGRAF TX -sarjan teknologiaan, joka on menestynyt hyvin sen jälkeen, kun se lanseerattiin vuoden 2017 joulukuussa. Uudet imagePROGRAF TM -mallit ovat lisä Canonin suurkuvateknologiaportfolioon, joka sisältää myös imagePROGRAF PRO -sarjan taidetulostamiseen.

Uusi imagePROGRAF TM -sarja sisältää neljä tulostinta ja kolme eri skanneria, jotka on tarkoitettu pieniä ja keskisuuria eriä tulostaville asiakkaille. 36:n tuuman mallit ovat: TM-300; TM-305 (sisäänrakennetulla HDD- ja PDF- tuella); TM-300MFP L36ei (monitoimilaite pienten erien skannausratkaisulla); TM-300MFP T36 (monitoimilaite suuremmalla skannausratkaisulla); TM-305MFP T36 (erittäin suorituskykyinen monitoimilaite). 24:n tuuman mallit ovat: TM-200; TM-205 (sisäänrakennetulla HDD- ja PDF- tuella); TM-200MFP L24ei (monitoimilaite pienten erien skannausratkaisulla). (Kts. tiedotteen lopusta lisätietoja).

Suunniteltu toimistoympäristöihin

ImagePROGRAF TM -sarjan kompaktit ja hiljaiset laitteet on optimoitu pieniin toimistotiloihin. TM-200/205 mallien koko on vain 982 x 887 mm, mikä tekee niistä 9% pienempiä, kuin imagePROGRAF iPF -sarja.

ImagePROGRAF TM -sarja on kehitetty etenkin hiljaisiin toimistoympäristöihin. Äänenlähteisiin on tehty parannuksia tuottavuudesta tinkimättä: tuulettimen ääni on hiljaisempi; leikkuri leikkaa siistimmin sekä materiaalinsyöttöteknologia on kehitetty yhdessä linjasyöttömoottorin kanssa, mikä vähentää tärähtelyä. Tehdyt parannukset ovat vähentäneet melua 60% verrattuna imagePROGRAF iPF -sarjaan.

Intuitiivisen ohjauspaneelin vuoksi käyttäjät eivät tarvitse käyttökoulutusta tai erikoistaitoja laitteen käyttämiseen, mikä helpottaa korkealaatuisten tulosteiden tuottamista itse.

ImagePROGRAF TM -sarjan tavoite on helpottaa monimutkaisten tulostusteiden tuottamista paranneltujen ohjelmistotyökalujen avulla. PosterArtist V3.0 -ohjelma helpottaa monikielisten julisteiden tekemistä: se sisältää yli 900 ilmaisua kymmenellä eri kielellä sekä yli 350 mallipohjaa ja kuvaa. Free Layout Plus tarjoaa työkalut taitettujen julisteiden suunnittelemiseen ja isojen tulosteiden vuotajakoon (sopii tapettien tuotantoon) .

Uudet tulostimet on varusteltu tiukemmilla turvallisuusominaisuuksilla, kuten turvatunnistautumisella ja käyttöoikeuksien hallinnalla, joten niitä voidaan käyttää myös suurissa yrityksissä ja viranomaiskäytössä.

Korkea tulostuslaatu

ImagePROGRAF TM -sarja käyttää Canonin uniikkeja LUCIA TD -pigmenttimusteita, jotka sisältävät korkean pintajännitteen MBK:n ja tuottavat erittäin tarkkoja ja värikylläsiä viivoja ja tekstiä sekä kirkkaita värejä. Asiakkaat voivat näin taloudellisesti tulostaa korkealaatuisia tulosteita edulliselle päällystämättömälle paperille. Vedenkestävä muste sopii vedenkestäville materiaaleille, tarjoten mahdollisuuksia asiakkaille, jotka tuottavat materiaaleja ulkokäyttöön.

Canon tarjoaa laajan valikoiman vedenkestäviä materiaaleja, kuten polypropeenia ja tarroja ulkomainoksiin. ImagePROGRAF TM -sarjalla tuotetut ulkomainokset voivat kestää märkiä sääolosuhteita jopa kuusi kuukautta ilman ylimääräistä laminointia, vähentäen näin ulkomainonnan kuluja.

Optimaalista tuottavuutta

ImagePROGRAF TM -sarjan avulla yritykset voivat tuottaa CAD-piirroksia, GIS-karttoja sekä julisteita tarpeen mukaan itse, mikä vähentää ulkoistamisesta johtuvia kustannuksia ja lyhentää toimitusaikoja.

Paranneltujen ominaisuuksiensa vuoksi tavalliselle A1-paperille tulostettaessa imagePROGRAF TM-300/305 voi tulostaa 144 tulostetta tunnissa, tehden siitä 23% nopeamman kuin edeltäjänsä imagePROGRAF iPF.

‘Hot swap’ -mustesäiliöiden avulla käyttäjät voivat vaihtaa musteita tauotta tulostamisen aikana. Laitteisiin voi yhdistää myös Global Scanningin skannerin, kuten käyttäjäystävällisellä suomenkielisellä kosketusnäytöllä varustellun T36-skannerin, mikä tekee imagePROGRAF TM -sarjasta täydellisen monitoimilaitteen.

“Tänä päivänä eri alojen asiakkaat haluavat vähentää ulkoisia kustannuksia ja tuottaa korkealaatuisia suurkuvatulosteita tarpeen mukaan. Näimme tässä mahdollisuuden luoda tuote, joka on optimoitu yrityksille, joiden tulostusmäärät ovat pienempiä, mutta jotka hyötyvät silti omasta suurkuvatulostimesta. ImagePROGRAF TM -sarja tarjoaa näille asiakkaille suorituskykyä ja nopeutta sekä korkeaa kuvanlaatua julisteisiin ja tarkkuutta monimutkaisiin CAD-piirroksiin. Intuitiivisen käyttöliittymän ja ohjelmiston avulla kuka tahansa voi nopeasti ja helposti tuottaa korkealaatuisia tulosteita. Laitteiden hiljaisuus tekee niistä lähes huomaamattomia”, kommentoi Michele Tuscano, Director Large Format Printing & Partner Channel, Canon Eurooppa.

Lisätietoja:

Kaikki skannerit on valmistanut Global Scanning (UK). Kaikki skannerit ja ohjelmistot on kehitetty Canon Euroopalle. Asiakkaat, jotka valitsevat T36 MFP -mallin, voivat lisätä paikallisia kielivalintoja ohjelmistoon käytön helpottamista varten.