Canonille myönnettiin EcoVadisin kultaluokitus kestävän kehityksen periaatteiden noudattamisesta

Canon sai EcoVadisin kultaluokituksen neljättä vuotta peräkkäin. Samalla yritys sijoittuu parhaan viiden prosentin joukkoon kestävän kehityksen periaatteiden noudattamisessa.

EcoVadisin CSR-arviointimenetelmä huomioi yritysten luokittelussa 21 kriteeriä neljästä teemasta, jotka ovat ympäristövastuullisuus, työelämän käytännöt, eettiset periaatteet ja reilut liiketoimintakäytännöt sekä toimitusketjun toiminnot. Canon toimitti tietoa CSR-käytännöistään eri liiketoiminta-aloiltaan näiden teemojen tueksi

”Olemme innoissamme EcoVadis-kultaluokituksen saamisesta. Se osoittaa edelleen, että asiakkaamme ja kumppanimme voivat luottaa toimintamme vastuullisuuteen”, EMEA-maiden vastuullisuus- ja hallintoasioiden päällikkö Stuart Poore kommentoi. ”Vastuullisuus on toimintamme kulmakivi. Huomioimalla ympäristön ja kestävän kehityksen periaatteet sekä toiminnassamme että tuotteidemme kehittämisessä osoitamme tehokkaasti sitoutuvamme Kyosei-filosofiaamme: elämme ja työskentelemme yhdessä yhteisen hyvinvoinnin edistämiseksi”.

Canon sitoutuu kestävään kehitykseen niin liiketoimintaa, yhteiskuntaa kuin ympäristöäkin koskevissa kysymyksissä. Yritys aikoo jatkossakin valvoa ja arvioida ympäristövaikutuksiaan parantaakseen kestävän kehityksen periaatteiden noudattamistaan kaikilla liiketoimintansa osa-alueilla.

EcoVadis on riippumaton CSR-arviointitoimisto. Sen ainutlaatuinen CSR-arviointimenetelmä kattaa 150 ostoluokkaa, 110 maata ja 21 CSR-indikaattoria. Menetelmä perustuu myös kansainvälisiin CSR-standardeihin, mukaan lukien Global Reporting Initiative, Yhdistyneiden kansakuntien Global Compact sekä ISO 26000.