Canon esittelee FESPA 2018 -messuilla Berliinissä (Messe Berlin, 15-18.5.2018, halli 3.2 osasto A40/B40), kuinka innovaatiot prosessien automaatiossa voivat radikaalisti parantaa tuottavuutta ja painotuotteiden valmistajien liiketoimintaa.

ACanonin messuosaston kohokohta on kokonaan robotisoitu tulosta-ja-leikkaa työnkulku, joka yhdistää saumattomasti Océ Arizona 6170 XTS -tulostimen Océ ProCut -leikkauspöytään. FESPA 2018 -messuilla esillä oleva ratkaisu on Alankomaissa sijaitsevan Van Vliet Printingin tasotulostustuotannossaan käyttämän automaatioratkaisun suora toisinto . Robotisaatio on mahdollistanut Océ Arizonan ja Océ ProCutin katkeamattoman yhteistyön, joka on kasvattanut yrityksen tuotantokapasiteettia huomattavasti. Messuilla ratkaisua esitellään tuottamassa graafisia töitä ja pakkausmateriaaleja.

Canonin kumppanin, robotisaatioasiantuntija Rolan Roboticsin integroima robotti asettelee materiaalit tarkasti tyhjälle tasolle tulostusta varten. Tämän jälkeen Océ Arizona saa automaattisesti käskyn aloittaa tulostaminen. Mikäli tuloste on kaksipuolinen, robotti palauttaa tulostusmateriaalin kääntöasemalle ja asettelee sen sitten uudestaan tasolle. Rolan Roboticsin kehittämä älykäs käyttöliittymä mahdollistaa eri laitteiden saumattoman synkronoinnin keskenään.

Robotilla on tekniset mahdollisuudet käsitellä laaja valikoima erilaisia materiaaleja, joita Océ Arizona -tasotulostimilla yleensä tulostetaan, kuten puolikovia kuitulevyjä, alumiinikomposiittia ja akryyliä sekä haastavampia kovia alustoja, kuten puuta ja lasia. Asiakkaille, jotka tuottavat huomattavia määriä erilaisia tulostussovelluksia, robotisoitu ratkaisu voi tuoda kustannustehokkaan tavan vauhdittaa ja yhtenäistää tuotantoa.

Van Vliet Printingin omistaja Daniel Van Vliet kertoo robotisaation vaikutuksista yritykseensä: ”Kysynnän kasvaessa aloimme etsiä automaatioratkaisuja parantaaksemme jo olemassa olevien laitteidemme tuotantokapasiteettia. Yhteistyössä Rolan Roboticsin ja Canonin kanssa saimme rakennettua ratkaisun, joka auttoi tekemään automaatiosuunnitelmistamme totta. Robotisoidun tulosta-ja-leikkaa ratkaisun avulla voimme tulostaa ja viimeistellä päivin ja öin, mikä normaaliin kahdeksan tunnin työpäivään verrattuna kolminkertaistaa tuotantokapasiteettimme. Näemme suunnattomasti potentiaalia robotisoitujen teknologiaratkaisujen hyödyntämisessä.”

Canon lanseeraa Océ Touchstone -ratkaisun kohopintatulostukseen

Uusi ratkaisu tarjoaa suurkuvatulostuspalvelujen tarjoajille, kylttien tekijöille ja sisustusalan ammattilaisille mahdollisuuden käyttää Océ Arizona -tasotulostinta kerrostulostamiseen, luoden kohotetun pinnan antamaan lopputuloksena mm. kuvioituja pintoja, kohokuvioita, metallisävyjä ja kohotettuja kirjaimia tulosteissa.

Océ Touchstonea voidaan käyttää näyttävien kohopintarakenteiden luomiseen sekä ulko- että sisätilojen sisustuksessa esimerkiksi kivi-, tiili-, puu- ja sisustuslaatoille kohotettuja efektejä luomalla. Kylttien valmistajat voivat käyttää teknologiaa käytännöllisempien sovellusten, kuten pistekirjoituksen tuottamiseen, tai tulostaa kohokirjaimia muista esteettisistä syistä.

“Kuunnellessamme asiakkaitamme ymmärsimme, että monilla on tarve innovoida uudenlaisia lopputuotteita lisäämällä niihin teksturoituja pintoja. Tähän asti olemme joutuneet kokeilemaan paljon, ja tulokset ovat olleet vaihtelevia. Uskomme, että Océ Touchstone -tulostimien uskomaton kyky toistaa värejä sekä tulostaa tarkasti ja jatkuvasti korkealaatuisia kohotulosteita on täysin ylivoimainen”, sanoo Wouter Derichs, Canon Eurooppa.

FESPA 2018 -messuilla Océ Touchstonea esitellään yhdessä Océ Arizona 1280 GT -tulostimen kanssa Canonin osastolla, jossa ne tuottavat pakkaus- ja markkinointimateriaalien kohokuviointia sekä sisustusmateriaaleja.

Canon UVgel -asiakkaat jakavat messuilla kokemuksiaan Océ Colorado 1640 -tulostimesta

Sen jälkeen, kun Océ Colorado 1640 -tulostin lanseerattiin FESPA 2017 -messuilla, se on asennettu jo yli 300 yritykseen, joissa se on muuttanut rullalta-rullalle tuotannon täysin. Messuilla esitellään useita Océ Colorado -asiakassovelluksia, jotka todistavat, miten Océ Colorado 1640 on auttanut painotuotteiden valmistajia kasvattamaan tuotantoaan. Messuosastolla esitellään Canonin asiakkaiden tuottamia tuotteita, kuten kankaita, mainoskylttejä sekä itsekiinnittyviä graafisia tulosteita esimerkiksi saksalaiselta Posterlounge & Sieprolta sekä espanjalaiselta Teletransferilta.

“Taidejulkaisijana tarjoamme noin 100,000 erilaista mallia Euroopan laajuisen verkkokauppamme kautta. Tuotamme lähes 600 kanvasta ja julistetta joka päivä, ja tuotantonopeus onkin meille elintärkeä tekijä, jos haluamme saada tuotteet nopeasti asiakkaillemme. Océ Colorado 1640 on avannut meille lukuisia mahdollisuuksia sen asentamisen jälkeen marraskuussa 2017. Ensivaikutelmamme oli, että se on uskomattoman nopea, jopa silloin kun tulostamme 40m²:n kokoisia tulostustöitä. Olemme sen ansiosta voineet laajentaa tuotetarjoamaamme ja käyttää materiaaleja, joille emme voineet aiemmin tuottaa. Myös asiakkaamme ovat huomanneet tulosteiden laadun kohentumisen, ja olemme saaneet vain positiivista palautetta tulosteiden korkealaatuisuudesta. Océ Colorado 1640 on ylittänyt kaikki odotuksemme, mikä on saanut meidät hankkimaan kolme tulostinta lisää,” Posterloungen tuotantopäällikkö Philipp Dietrich kommentoi Océ Coloradon vaikutusta liiketoimintaan.

Osastolla on esillä myös Océ Colorado 1640, joka esittelee ensimmäistä automatisoitua tuotantotyönkulkua ja viimeistelyyn käytettävää leikkuuteknologiaa Canonin kumppanilta Fotobalta.

• Canon
  • Lehdistösivut
  • Lehdistötiedotteet
  • Canon esittelee FESPA 2018 -messuilla täysrobotisoidun tasotulostusratkaisun, Océ Touchstone kohopintatulostamisen ratkaisun sekä Océ Coloradon lukemattomat sovellusmahdollisuudet