Kuvajournalismikilpailu on avoinna! Kilpailussa palkitaan Suomen parhaat uutiskuvat ja kuvasarjat.

Suomen kuvajournalistit ry:n järjestämä, merkittävin vuotuinen suomalaista kuvajournalismia palkitseva Kuvajournalismikilpailu järjestetään tammikuussa 2018. Voittajat julkistetaan 8.3.2018 ja tänä vuonna kilpailussa jaetaan palkintoja yhteensä kymmenessä sarjassa. Uusi kuvajournalisti -sarja avoinna myös yhdistyksen ulkopuolisille.

karoliina_paatos_ESS_002.jpg

Kuvajournalismi 2016 -kilpailun Essee sarjan voittaja, kuvaaja Karoliina Paatos.

Voittoisat kuvat ja videot sekä kilpailun satoa tullaan näkemään sekä Helsingissä että Oulussa. Ensin kuvat nähdään Helsingin kaupungintalon Virka galleriassa maaliskuusta toukokuuhun 2018, ja loka-marraskuussa Pohjoisessa valokuvakeskuksessa Oulussa.

Canon on Kuvajournalismi 2017 -kilpailun pääyhteistyökumppani. Canon tarjoaa mahdollisuuksia viestiä paremmin ja auttaa kuvaajia oivaltamaan visuaalisuuden voiman. Laadukas kuvajournalismi on visuaalisuutta parhaimmillaan. Siksi Canon on mukana tukemassa Kuvajournalismi 2017 -kilpailua.

”Canon on palvellut valokuvauksen ammattilaisia ja harrastajia jo 80 vuoden ajan, joten kuva on tärkeä osa yrityskulttuuriamme”, kertoo Canon Oy:n toimitusjohtaja Harry Nyström. ”Olemme aina pyrkineet tarjoamaan ammattikuvaajille maailman parhaat työkalut ja olemme ylpeitä siitä, että ammattilaiset luottavat niihin.” Canon on Suomen kuvajournalistien pitkäaikainen tukija ja kilpailun pääyhtistyökumppanuus on luonteva jatko tälle yhteistyölle. Kilpailun tukijana haluamme edistää korkealaatuista journalismia sekä nostaa esiin eri kategorioiden parhaita kuvia ja kuvaajia sekä tuoda kuvien parhaimmiston mahdollisimman monen nähtäville.

Lue lisää kilpailusta: http://kuvajournalismikilpailu.fi/#Home

Lisätietoja: Canon Oy, Olli Turtiainen, olli.turtiainen@canon.fi, p. +358 40 7716226

Lue seuraavaksi

Canon esittelee FESPA 2018 -messuilla täysrobotisoidun tasotulostusratkaisun, Océ Touchstone kohopintatulostamisen ratkaisun sekä Océ Coloradon lukemattomat sovellusmahdollisuudet

Canon esittelee FESPA 2018 -messuilla Berliinissä (Messe Berlin, 15-18.5.2018, halli 3.2 osasto A40/B40), kuinka innovaatiot prosessien automaatiossa voivat radikaalisti parantaa tuottavuutta ja painotuotteiden valmistajien liiketoimintaa.