EISA-palkinnot julki, Canonille 3 palkintoa!

Vuonna 1982 perustettu EISA, the European Imaging and Sound Association, koostuu yli 45 valokuvaus-, video-, kotiteatteri-, äänentoistolaite- ja mobiilialan erikoislehdestä 23 Euroopan maasta. Suomalainen Kamera-lehti on ollut EISA:n jäsen vuodesta 1985 alkaen. 2017-2018 EISA-palkitut Canon-tuotteet ovat Canon EOS 5D Mark IV -ammattilaiskamera, Canon EOS 77D -harrastajakamera ja Canon EF 16-35 mm F2.8L III USM -ammattilaisobjektiivi.

EOS-5D-Mark-IV.jpg

EISA Professional DSLR Camera 2017-2018
EOS 5D Mark IV

EOS-77D.jpg

EISA Consumer DSLR Camera 2017-2018
EOS 77D

Canon-EF-16-35mm-F2-8L-III-USM.jpg

EISA Professional DSLR Lens 2017-2018
Canon EF 16-35mm F2.8L III USM

EISA Professional DSLR Camera 2017-2018: Canon EOS 5D Mark IV

”Canonin EOS 5D Mark IV on monien ammattikuvaajien käyttämä työkalu kaikkialla maailmassa. Edeltävään malliin verrattuna Canon on onnistunut parantamaan valokuvien laatua niin resoluution kuin laajemman dynamiikankin osalta. Automaattitarkennus on entistä herkempi. Myös videokuvauksen ominaisuuksia on parannettu 4K-tallennuksen ja nopean automaattitarkennuksen myötä. Canon EOS 5D Mark IV:stä löytyy myös edistyksellinen Dual Pixel Raw -ominaisuus, jolla kuvan terävyyttä ja taustan pehmeyttä voi hienosäätää kuvanoton jälkeen. Mitä todennäköisemmin Canon EOS 5D Mark IV on luokkansa johtava kamera vielä monena tulevanakin vuotena.”

EISA Consumer DSLR Camera 2017-2018: Canon EOS 77D
“Canon EOS 77D:ssä on hyödynnetty monia puoliammattilaisen EOS 80D:n ominaisuuksia. 24,2 megapikselin CMOS-kenno tarjoaa paremman dynamiikan kuin edeltäjänsä. Suuri esitysaskel on Dual Pixel CMOS AF, joka mahdollistaa erittäin nopean ja sulavan automaattitarkennuksen sekä videokuvauksessa että live view -etsinkuvassa. Tarkennus on myös hyvin hiljainen STM ja Nano USM -tarkenteisten objektiivien kanssa. Tarkennus sinällään on huomattavasti aiempaa parempi 45 ristikkäistyyppisen tarkennuspisteen ansiosta. Uusi DIGIC 7 -prosessori tarjoaa riittävästi vääntöä aina jatkuvan kuvauksen 6 k/s -nopeuteen saakka sekä 1080/60p-videointiin asti. Yläkannen lcd-näyttö ja pikasäätökiekko takaavat nopeat säädöt. Sokerina pohjalla on kääntyvä takanäyttö ja yhdessä Bluetoothin kanssa helposti kytkeytyvä wifi-yhteys.”

The top place LCD and the quick control dial allow fast operation. Other modern features are the articulated touchscreen and Wi-Fi, which is accompanied by Bluetooth for easy access.

EISA Professional DSLR Lens 2017-2018: Canon EF 16-35mm F2.8L III USM
”Moni ammattikuvaaja on odottanut Canonilta tätä EF 16-35 mm F2.8L III USM -objektiivia pitkään. Sen voi sanoa jopa ylittävän odotukset. Rakenne on parempi kuin edeltäjässä, ja kuvan terävyys on uskomattoman hyvä jopa täydellä f/2.8-aukolla. 16 mm:n polttovälillä se on parempi kuin monet vastaavat kiinteäpolttoväliset objektiivit. Vääristymät ovat vähäisiä, ja linssien pinnoite estää tehokkaasti heijastumat ja haamukuvat. Canon EF 16-35 mm F2.8L III USM on rakennettu päivittäiseen ammattikäyttöön, ja sen suorituskyky täyttää vaativimpienkin kuvaajien odotukset.”

Lisätietoja: Canon Oy, Olli Turtiainen, olli.turtiainen@canon.fi, p. +358 40 7716226