yes consumer

Canon mukana mahdollistamassa Pohjoismaiden suurinta YouTube-livetapahtumaa, Tubeconia

Canon haluaa panostaa tulevaisuudessa yhä enemmän myös nuoriin. Tästä syystä Canon Oy ja Tubecon Oy solmivat keväällä 2016 yhteistyösopimuksen, jonka perusteella Canon Oy on mukana luomassa Helsingin Hartwall Areenalla 12.-13.8.2016 järjestettävää Pohjoismaiden suurinta, YouTube-yhteisön Tubecon-tapahtumaa. Tapahtuma järjestetään tänä vuonna jo kolmatta kertaa ja Canon on ollut mukana alusta asti. Tubeconiin odotetaan päivittäin peräti 10 000 nuorta sekä lasten vanhempia sekä muita videoiden tekemisestä ja tubettamisesta kiinnostuneita aikuisia.

TUBECON_2015_Kuva_Sami_Valikangas-smal_1l.jpg

Kuva: Sami Välikangas

Tubettajien eli YouTubessa videoitaan julkaisevien määrä kasvaa jatkuvasti. Videoiden aiheet vaihtelevat peleistä kauneuteen, temppuihin ja vitseihin. YouTube onkin teinien ykkösmedia ja Canon haluaa päästä mukaan tähän trendiin. Olemme mukana Tubeconin Go Professional -alueella omalla Meet & Greet -pisteellä, missä fanit voivat tavata ja kuvauttaa itsensä oman idolinsa kanssa ja tulostaa sen mukaan muistoksi nimikirjoituksineen – vaikka julisteeksi seinälle. Ammattilaiskuvaajana osastollamme toimii viime vuoden tapaan tunnettu lumilautakuvaaja Pasi Salminen, jonka kanssa Canon on tehnyt yhteistyötä jo useamman vuoden. Canon on luonnollisesti myös erinomainen kumppani tapahtumalle, sillä tarjoamme parhaimmat ratkaisut niin järjestelmä- kuin videokamerapuolella laadukkaiden videoiden tekemiseen ja niiden nopeaan sekä helppoon jakamiseen.

Tapahtuman järjestäjä kuvaa Tubeconia omilla sivuillaan näin: "Se on tubettajien puuhamaa - konsertti, festarit ja messut - kaikki yhtä aikaa ja yhden katon alla. Ohjelmassa nähdään mm. räjähtävä liveshow, meet&greettejä, eri genrejen paneeleita, kilpailuja, livepelaamista, hulluja haasteita sekä aikuisparkki, johon voi jättää aikuiset turvallisesti tapahtuman ajaksi".

Pauliina Tiainen, Canon Oy:n viestinnästä kommentoi yhteistyötä näin: “Pyrimme panostamaan nuoriin yhä enemmän. He ovat tulevaisuuden asiakkaitamme. Haluamme muistuttaa heitä Canon-brändistä jo tässä vaiheessa ja antaa heille siitä mahdollisimman positiivisen kuvan niin laadukkaan kuvan kuin printin kautta – etenkin tulosteet kun nykynuorille taitavat olla hyvin harvinaisia.”

Tapahtuman virallinen hashtag on #TUBECON16.

Lisätietoa: Tubeconin sivuilla:www.tubecon.fi.

tai Canon Oy, Viestintä, Pauliina Tiainen, etunimi.sukunimi@canon.fi

Lue seuraavaksi

Konsta Linkolan Avanto-valokuvanäyttely esillä 14.9.-7.1. Bang Bang Galleryssa

Canon Nordic Photographers -ohjelmaan kuuluvan suomalaisen luontokuvaajan ja Instagram-vaikuttajan Konsta Linkolan valokuvanäyttelyn avajaiset pidettiin eilen Aalto-yliopiston Bang Bang Galleryssa Helsingin Töölössä. Linkola kertoo näyttelykuvillaan ihmiskehon ja jääkylmän veden kohtaamisen. Näyttelyn kuvat on tulostettu Canon imagePROGRAF PRO-4000S -suurkuvatulostimella 260 grammaiselle Photo Paper Pro Luster -tulostusmateriaalille. Näyttely on Konstan ensimmäinen yksilönäyttely ja yksi hänen pitkäaikaisista unelmistaan.