Canon vie painotyön automatisoinnin uudelle tasolle

Canon on julkistanut imagePRESS-mallisarjan uudet digitaaliset väripainolaitteet, jotka vahvistavat yrityksen asemaa ammattitulostusratkaisujen kansainvälisenä markkinajohtajana. Uudet C850 ja C750-digipainolaitteet vastaavat graafisen alan haasteisiin, jotka vaativat entistä vahvempaa automatisointia nopeamman ja tehokkaamman tuotannon varmistamiseksi ilman, että painotyön laatu kärsii. Koko painotyö tarjotaan samalta tuotantolinjalta ilman käden kosketusta.

Uusi digitaalisten väripainolaitteiden mallisarja avaa uusia markkinoita

”Graafisella alalla tarve automatisointiin on kasvanut, koska tänä päivänä painotöiden sarjapituus on huomattavasti pienentynyt. Lisäksi ennusteet tukevat, että tämä kehitys tulee jatkumaan vahvana. Uusi laitemallisarja mahdollistaa erilaisten painotyösovellusten hyödyntämisen entistä laajemmin. Lisäksi sillä pystytään tuottamaan yhä suuremmassa mittakaavassa ja kustannustehokkaammin samoja materiaaleja kuin perinteisen painamisen menetelmillä”, toteaa Canonin Business Development Manager Jouni Lakka.

imagePRESS-mallisarjan ensimmäiset laitteet julkaistiin 10 vuotta sitten ja ne ovat olleet tärkeä perustekijä Canonin menestyksessä koko EMEA-alueella ja tietenkin myös Suomessa. Uuden Mid Production -kokoluokan imagePRESS mallisarjaa on myyty viimeisen kahden vuoden aikana EMEA-alueella yli 3000 kappaletta, mikä tekee siitä alansa menestystarinan. Pääkohderyhmänä ovat kirjapainot ja tulostuspalvelut, mutta uudet mallit voidaan optimoida myös ns. vaativaan toimistotulostuskäyttöön soveltuvaksi. Uusi laitemallisarja on siinä mielessä tärkeä, että se mahdollistaa Canonille ja sen asiakkaille uusien liiketoimintamahdollisuuksien löytämisen uusilta toimialoilta.

”Aiempiin mallisarjoihin verrattuna uusien laitteiden viimeistelyoptioiden määrä on suurempi, ja PRISMA-tuoteperheemme ratkaisujen avulla automatisointi on entistä sujuvampaa. Laitteilla voidaan tuottaa monipuolisesti materiaalia kirjekuorista julisteisiin saakka sekä hyödyntää esimerkiksi liimanidontaa, kampanidontaa sekä kirjaselkämuotoiltuja vihkoja. Materiaaleina voidaan käyttää esimerkeiksi erittäin ohuita papereita, pintakuvioituja materiaaleja ja suurikokoista (330 x 762 mm) arkkimateriaalia”, sanoo Jouni Lakka.

Vahvojen automatisointimahdollisuuksien lisäksi uusi laitemallisarja tarjoaa Canon tuotekehityksen innovaatioita, joita ovat muun muassa offset-painamisessa käytetty vastaava 190 lpi rasterointiteknologia sekä mahdollisuus tulostaa kaksipuoleisia bannereita suurikokoisesta arkkimateriaalista.

imagePRESS-mallisarjan uudet laitteet ovat ensimmäisen kerran esittelyssä GraphExpo 2016 -messuilla Orlandossa 25.-28.9. Euroopan markkinoille uudet laitteet saapuvat lokakuun kuluessa.

imagePRESS C850 -kuvia

Lue seuraavaksi

Canon esittelee New Cosmos of Photography 2017 -kilpailun voittajat!

New Cosmos of Photography -kilpailu on avoin sekä ammattilaisille että valokuvauksen harrastajille, kilpailun voittoon porhalsi tänä vuonna eurooppalainen kaksikko Trond Ansten ja Benjamin Breitkopf.