Työskentelytapamme ovat muuttuneet nopeasti. Tähän asti toimistotyöhön keskittyneet yritykset ovat nyt alkaneet etsiä muita vaihtoehtoja työntekijöitään varten.
Olemme tunnistaneet Euroopan laajuisissa asiakaskeskusteluissamme neljä yleistä työskentelytapaa, joita yhdistelemällä on muodostettu hybridityöympäristöjä. Nämä ovat 'toimiston keskus' (pää- tai sivukonttori), 'yhteistyötilan keskus' (esimerkiksi jaettu toimistohotelli), 'etätyön keskus' (tarkoittaen kotona työskentelyä) ja 'liikkuvan työn keskus' (työskentely matkustettaessa).
Hybridityöskentelyyn mukautuminen ei kuitenkaan aina ole helppoa. Kun tiimit työskentelevät eri paikoissa, on elintärkeää, että yrityksillä on selkeä suunnitelma, jonka avulla voidaan ylläpitää tietoturvallista ja tehokasta liiketoimintaa.
Seuraavassa artikkelissa annamme viisi vinkkiä, joiden avulla organisaatiot voivat varmistaa että hybridityöskentely on parhaiden käytäntöjen mukaista.