Perinteisesti "toimistotyöntekijällä" on viitattu sekä työskentelypaikkaan että työn tyyppiin – tiedonhallinnan tehtäviin ja viimeisten kahden vuosikymmenen aikana tietokoneella suoritettuun työhön.
Toimistotyön käsite on jälleen muuttunut viime vuosina. Sen sijaan, että organisaatiot olisivat sidoksissa yhteen paikkaan, yhä lisääntyvässä määrin työntekijöiden sallitaan työskennellä missä tahansa. Edellytyksenä muutokselle on säilyttää työn tuottavuus.
Monet asiakkaistamme ovat siirtymässä käyttämään pitkällä aikavälillä hybridityömallia, jossa erilaiset työympäristöt yhdistyvät: päätoimipisteestä tai sivutoimipisteestä työntekijöiden koteihin, jaettuihin yhteistyötiloihin ja liikkeellä ollessa juniin tai lähtöauloihin.
Hybridityön yleistyessä IT-johtajat eivät enää kysy, miten työskentely toimiston ulkopuolella voidaan mahdollistaa, vaan miten se voidaan optimoida mahdollisimman tuottavaksi.
Alla käsittelemme neljä usein kysyttyä kysymystä organisaatioilta, jotka haluavat ylläpitää ja parantaa tuottavuutta hybridityöympäristössä. Kerromme myös, miten Canon voi auttaa näissä tilanteissa.