Ota yhteyttä
Ota meihin yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse
Saat kaikki tarvittavat tiedot tuotteen lähettämisestä huoltoon. Saat esimerkiksi lisätietoja lähimmän valtuutetun huoltopisteen sijainnista ja tuotteen toimittamisesta huoltoon. Jos sinulla on kysyttävää, Usein kysytyt kysymykset -osion vastaukset voivat auttaa.
Jos tarvitset kiinteähintaista huoltoa (esim. huolto- tai päivityspalvelua), voit varata tuotteellesi huollon Canonin huoltoportaalissa, jossa on vaiheittaiset ohjeet pyynnön tekemiseen.
Koska tässä voi olla joitakin maakohtaisia eroja, valitse asuinmaasi maavalitsimen avulla ja lue asuinmaasi tukisivuilla olevat ohjeet.
Tutustu ensin tuotetukeen, jonka tiedot voivat olla avuksi ongelmasi ratkaisemisessa. Kun olet valinnut tuotteesi, voit tutustua usein kysyttyihin kysymyksiin, käyttöoppaisiin ja ohjaimiin sekä ladata ohjelmistoja ja laiteohjelmistoja.
Voit myös tilata tuotteellesi korjauksen Canonin huoltoportaalissa, jossa on vaiheittaiset ohjeet pyynnön tekemiseen ja neuvoja vianmääritykseen (jos saatavilla).
Koska tässä voi olla joitakin maakohtaisia eroja, valitse asuinmaasi maavalitsimen avulla ja lue asuinmaasi tukisivuilla olevat ohjeet.
1 – Pyydä huoltoa tai korjausta
Canonin huoltoportaalissa voit tehdä pyynnön valitsemalla Varaa huolto tai Tilaa korjaus.
Järjestelmä opastaa sinua antamaan tarvittavat tiedot (kuten pyyntötyypin, vian tiedot ja ostotodistuksen jne.), ja voit lisätä tuotteita pyyntöösi tarpeen mukaan.
Sinulle ilmoitetaan asianmukainen huoltopiste, joko tuotettasi koskeva Canonin huoltokeskus tai Canonin valtuutettu huoltokumppani. Huomaa, että Canonin valtuutetut huoltokumppanit ovat itsenäisiä organisaatioita, ja siksi niillä on omat käyttöehtonsa. Voit pyytää kumppanilta lisätietoja ennen kuin lähetät tuotteen huoltoa tai korjausta varten.
Tuotteestasi riippuen voimme ohjata sinut ottamaan yhteyttä tukitiimiimme, joka voi tarjota lisäapua.
2 – Kun lähetät huolto- ja/tai korjauspyynnön, tulosta tilauksen yhteenveto ja palauta se tuotteen mukana
Kun olet lähettänyt pyynnön, voit tulostaa tilauksen yhteenvedon, ja saat sen myös sähköpostiin (jos haluat tulostaa sen myöhemmin). Tilauksen yhteenvetoon tallennetaan kaikki pyyntösi tiedot, ja se on toimitettava tuotteen mukana, kun lähetät sen huoltopisteeseen (joko Canonin huoltokeskukseen tai Canonin valtuutetulle huoltokumppanille). Tällöin huoltopiste voi vahvistaa, että tuote on vastaanotettu, ja saa kaikki pyynnön käsittelyyn tarvittavat tiedot.
3 – Varmista, että tuote on pakattu turvallisesti kuljetusta varten
Kun lähetät tuotteen Canonin huoltokeskukseen tai Canonin valtuutetulle huoltokumppanille, et tee sopimusta Canonin kanssa eikä Canon ole näin ollen missään vastuussa kuljetuksen aikana tapahtuvista menetyksistä tai vahingoista.
Suosittelemme pakkaamaan tuotteen turvallisesti ja huolellisesti. Katso käyttöoppaasta lähetysohjeet, jotta kuljetuksen aikana ei tapahdu vahinkoja. Tuotteen arvon mukaan lähetyksen vakuuttamista saattaa myös kannattaa harkita. Voit myös viedä tuotteesi henkilökohtaisesti Canonin huoltokeskukseen tai Canonin valtuutetulle huoltokumppanille.
4 – Kun olen lähettänyt tuotteen huollettavaksi tai korjattavaksi, mitä tapahtuu seuraavaksi?
Jos tuote on lähetetty Canonin huoltokeskukseen:
Kun tuote vastaanotetaan, se rekisteröidään järjestelmäämme, ja sinulle lähetetään vastaanoton kuittausviesti.
Kun tilauksesi on käsitelty ja tuotteesi on arvioitu, voimme joko käsitellä pyyntösi heti (huollon ja korjauksen käyttöehtojen mukaisesti) tai tarvittaessa ottaa sinuun yhteyttä ja pyytää käsittelylle hyväksyntääsi (esim. aika- ja kustannustarjouksen kohdalla).
Tilaus hyväksytään ja huolto- ja korjaussopimus solmitaan, kun aloitamme pyydetyn huollon tai korjauksen, ellemme ole ilmoittaneet sinulle, että emme hyväksy tilaustasi. Tallennamme sopimusehtosi ja lähetämme ne sinulle tilauksen vahvistusviestissä.
Voit tarkistaa pyynnön tilan ja olla tarvittaessa yhteydessä Canonin huoltokeskukseen Canonin huoltoportaalin kautta.
Jos tuote on lähetetty Canonin valtuutetulle huoltokumppanille:
Huomaa, että Canonin valtuutetut huoltokumppanit ovat itsenäisiä organisaatioita, ja siksi niillä on omat käyttöehtonsa ja prosessinsa. Voit pyytää kumppanilta lisätietoja ennen kuin lähetät tuotteen huoltoa tai korjausta varten.
Huomautus: Edellä olevat tiedot on tarkoitettu vain neuvoiksi asiakkaille, eivätkä ne muodosta minkäänlaista sopimusta Canonin ja asiakkaan välille. Canonin huoltokeskuksen tai Canonin valtuutetun huoltokumppanin käyttöehdot ovat ensisijaisia kaikkiin tällä sivulla oleviin tietoihin nähden.
K: Tuotteeni on huollettava. Mitä vaihtoehtoja minulla on?
V: Jos Canon-tuotteesi on huollettava, Canonin huoltokeskukset tarjoavat erilaisia kiinteähintaisia huoltovaihtoehtoja tuotteestasi riippuen:
Voit varata tuotteellesi huollon Canonin huoltoportaalissa, jossa on vaiheittaiset ohjeet pyynnön tekemiseen.
Canonin valtuutetut huoltokumppanit voivat tarjota vastaavia palveluja.
K: Tuotteeni on viallinen. Mitä vaihtoehtoja minulla on?
V: Jos Canon-tuotteessasi ilmenee vika, meillä on huoltopisteiden verkosto (johon kuuluu Canonin huoltokeskuksia ja Canonin valtuutettuja huoltokumppaneita), joka korjaa tuotteesi Canonin alkuperäisten määritysten mukaisesti.
Voit tilata tuotteellesi korjauksen Canonin huoltoportaalissa, jossa on vaiheittaiset ohjeet pyynnön tekemiseen.
Kaikki verkostomme huoltopisteet voivat vastaanottaa korjauksia joko postitse, lähettipalvelun kautta tai henkilökohtaisesti.
Jos tuotteesi kuuluu Canonin kaupallisen takuun piiriin, kaikki tehdyt korjaukset ovat maksuttomia (sovellettavien takuukeskuksesta löytyvien käyttöehtojen mukaisesti). Jos Canonin kaupallinen takuu ei kata tuotettasi, kaikki suoritetut korjaukset ovat maksullisia.
Kuluttajana sinulla on myös lakisääteisiä oikeuksia, jotka kattavat tuotteiden myynnin. Voit ottaa yhteyttä myyjään, jolta ostit tuotteen, ja keskustella mahdollisista tukivaihtoehdoista, joita myyjä voi tarjota.
K: Tuotteeni on viallinen, mutta Canonin kaupallinen takuu ei kata tuotetta. Kuinka paljon korjaus maksaa?
V: Jos Canonin kaupallinen takuu on päättynyt tai jos vika ei kuulu takuun piiriin, Canonin huoltokeskukset tarjoavat erilaisia maksullisia korjausvaihtoehtoja tuotteestasi riippuen:
Kaikkiin maksullisiin korjausvaihtoehtoihin sovelletaan huollon ja korjauksen käyttöehtoja.
Jos sopivin huoltopiste on Canonin valtuutettu huoltokumppani, se voi tarjota myös maksullisen korjauksen. Käytettävissäsi olevat vaihtoehdot voivat kuitenkin vaihdella ja niihin sovelletaan Canonin valtuutettujen huoltokumppaneiden käyttöehtoja.
K: Tuotteeni on viallinen. Voiko sen vaihtaa sen korjaamisen sijaan?
V: Canonin huoltokeskukset ja Canonin valtuutetut huoltokumppanit määrittävät oman harkintansa mukaan tuotteellesi sopivan korjausmenetelmän.
Voit myös ottaa yhteyttä myyjään, jolta ostit tuotteen, ja keskustella mahdollisista tukivaihtoehdoista, joita myyjä voi tarjota.
K: Pitääkö minun lähettää lisävarusteita tuotteen mukana, kun lähetän tuotteen korjattavaksi?
V: Kun käytät Canonin huoltoportaalia, ilmoitamme kertomasi vian tyypistä riippuen, onko tietty Canonin lisävaruste lähetettävä tuotteen mukana, kun se lähetetään korjattavaksi.
Jos laitteessa on esimerkiksi virtaongelma, syy voi olla myös akussa tai laturissa, joten saatamme ilmoittaa, että kyseiset laitteet on lähetettävä tuotteen mukana.
Lisävarusteet kannattaa yleensä säilyttää itsellä ja lähettää vain viallinen tuote, ellet ole sitä mieltä, että vika liittyy Canonin lisävarusteeseen.
K: Miten pakkaan tuotteen, jos lähetän sen huollettavaksi tai korjattavaksi?
V: Varmista, että tuote on pakattu turvallisesti ja huolellisesti. Noudata käyttöoppaassa olevia toimitusohjeita, jotta kuljetuksen aikana ei tapahdu vahinkoja.
Suosittelemme suorittamaan seuraavat vaiheet tulostimille:
Suosittelemme suorittamaan seuraavat vaiheet valo- ja videokuvaustuotteille:
K: Keneltä voin tarkistaa korjauksen tai huollon tilan?
V: Jos olet lähettänyt tuotteesi Canonin huoltokeskukseen, voit tarkistaa korjauksen tai huollon tilan Canonin huoltoportaalin kautta.
Jos olet lähettänyt tuotteesi Canonin valtuutetulle huoltokumppanille, pyydä tilapäivitys suoraan kyseiseltä kumppanilta.
K: Mitä voin tehdä, jos tuotteessa on edelleen vika, kun se palautetaan korjauksen jälkeen?
V: Siinä epätodennäköisessä tilanteessa, että korjauksen jälkeen ilmenee edelleen ongelmia, ota yhteyttä Canonin huoltokeskukseen, sillä korjauksille on takuu huollon ja korjauksen käyttöehtojen mukaisesti.
Jos lähetit tuotteesi Canonin valtuutetulle huoltokumppanille, ota yhteyttä kyseiseen kumppaniin.
K: Voinko ostaa varaosia Canon-tuotteeseeni?
V: Suosittelemme, että korjaukset tekee Canonin huoltokeskus tai Canonin valtuutettu huoltokumppani, sillä tuotteen turvallinen korjaaminen saattaa edellyttää erikoistyökaluja ja -ohjelmistoja.
Tarvittaessa voit kuitenkin ostaa aitoja Canon-varaosia valikoitujen valtuutettujen huoltokumppanien tai varaosamyyjien kautta seuraavasti:
Valo- ja videokuvaustuotteet:
JAS Tekniikka OY
Maariankatu 1
20100 Turku
ja
Mannerheimintie 160
00300 Helsinki
Puhelin: 010 292 3090
Internet: https://www.jaskamerakauppa.fi/en/53-spare-part-store
K: Kuinka pitkään tuotteen voi vielä korjata tuotejulkistuksen jälkeen?
V: Olemme sitoutuneet varmistamaan, että tuotteillemme on tukea saatavilla mahdollisimman pitkään. Kun Canon on poistanut tuotteen myynnistä, pyrimme varmistamaan, että varaosia on saatavilla seuraavasti:
TUOTEVALIKOIMA | MALLI | VUOTTA |
Digitaalinen järjestelmäkamera | EOS 1D -sarja, EOS 5D -sarja | 7 |
Muut EOS-sarjat | 5 | |
PEILITTÖMÄT KAMERAT | EOS R -sarja | 7 |
EOS M -sarja | 5 | |
OBJEKTIIVIT | EF-L-sarja, RF-L-sarja, DO-sarja, TS-E-sarja ja CN-E-sarja | 7 |
Kaikki muut objektiivisarjat | 5 | |
SALAMALAITTEET | Kaikki Speedlite-mallit | 5 |
KOMPAKTIKAMERAT | PowerShot G -sarja | 5 |
PowerShot D30, PowerShot S120, PowerShot SX60HS, PowerShot SX70HS, PowerShot SX520HS, PowerShot SX530HS, PowerShot SX740 HS | 5 | |
VIDEOKAMERAT | LEGRIA-sarja; X-sarja (XF, XA, XL, XH; XC); ME-sarja; ML-sarja ja Cinema EOS -sarja | 7 |
Lisävarusteet: RC-V100, EVF-V70, SG-1, OU-700, SU-15, MO-4E, MO-4P, MA-400, CT-V1, SP-V1, WM-V1, WP-V1, WP-V2, WP-V3, DM-100, SM-V1 | 7 | |
PROJEKTORIT | XEED-sarja, LV-sarja ja LX-sarja | 7 |
KIIKARIT | Kaikki kiikarit | 5 |
TULOSTIMET | PIXMA- ja MAXIFY-sarjat (ei koske alla lueteltuja malleja) | 5 |
i-SENSYS-sarja | 7 | |
SKANNERIT | CanoScan-mallisto | 5 |
MUUT TUOTTEET | Kaikki valokuvauksen lisävarusteet, objektiivit (vain EF50 F1.8 STM; EF-M 22MM f/2.0; EF-M 15-45MM F/3.5-6.3 IS STM); PowerShot-sarja (ei edellä mainitut mallit); IXUS-sarja; videokuvauksen lisävarusteet ja objektiivit (ei edellä mainitut mallit); projektorien lisävarusteet ja objektiivit; laskimet; PIXMA-tulostimet (MG2xxx; MG3xxx; MG5xxx; MX4xx; MX5xx; TR45xx; TS3xxx ja TS5xxx); SELPHY CP -sarja; Zoemini-sarja, IVY REC ja skannerit (CanonScan LiDE -sarja ja P 2XX -sarja) | Ei varaosia |
Jos meidän ei ole mahdollista hankkia tarvittavaa varaosaa tänä aikana, varmistamme, että asiakkaillemme toimitetaan vaihtoehtoinen ratkaisu.
Ota meihin yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse
Rekisteröi tuotteesi ja hallitse Canon ID -käyttäjätiliäsi
Etsi lähin Canon-huolto ja lue lisätietoja huoltokäytännöistämme.