Hero image

Tuotehuolto

Saat kaikki tarvittavat tiedot tuotteen lähettämisestä huoltoon. Saat esimerkiksi lisätietoja lähimmän valtuutetun huoltopisteen sijainnista ja tuotteen toimittamisesta huoltoon. Jos sinulla on kysyttävää, Usein kysytyt kysymykset -osion vastaukset voivat auttaa.


Huolto- ja korjausprosessi

Canon-tuotteeni tarvitsee huoltoa. Miten toimin?

Jos tarvitset kiinteähintaista huoltoa (esim. huolto- tai päivityspalvelua), voit varata tuotteellesi huollon Canonin huoltoportaalissa, jossa on vaiheittaiset ohjeet pyynnön tekemiseen.

Koska tässä voi olla joitakin maakohtaisia eroja, valitse asuinmaasi maavalitsimen avulla ja lue asuinmaasi tukisivuilla olevat ohjeet.

Canon-tuotteeni ei toimi. Mitä teen?

Tutustu ensin tuotetukeen, jonka tiedot voivat olla avuksi ongelmasi ratkaisemisessa. Kun olet valinnut tuotteesi, voit tutustua usein kysyttyihin kysymyksiin, käyttöoppaisiin ja ohjaimiin sekä ladata ohjelmistoja ja laiteohjelmistoja.

Voit myös tilata tuotteellesi korjauksen Canonin huoltoportaalissa, jossa on vaiheittaiset ohjeet pyynnön tekemiseen ja neuvoja vianmääritykseen (jos saatavilla).

Koska tässä voi olla joitakin maakohtaisia eroja, valitse asuinmaasi maavalitsimen avulla ja lue asuinmaasi tukisivuilla olevat ohjeet.

Canon-tuotteeni on huollettava tai korjattava. Mitä teen?

1 – Pyydä huoltoa tai korjausta

Canonin huoltoportaalissa voit tehdä pyynnön valitsemalla Varaa huolto tai Tilaa korjaus.

Järjestelmä opastaa sinua antamaan tarvittavat tiedot (kuten pyyntötyypin, vian tiedot ja ostotodistuksen jne.), ja voit lisätä tuotteita pyyntöösi tarpeen mukaan.

Sinulle ilmoitetaan asianmukainen huoltopiste, joko tuotettasi koskeva Canonin huoltokeskus tai Canonin valtuutettu huoltokumppani. Huomaa, että Canonin valtuutetut huoltokumppanit ovat itsenäisiä organisaatioita, ja siksi niillä on omat käyttöehtonsa. Voit pyytää kumppanilta lisätietoja ennen kuin lähetät tuotteen huoltoa tai korjausta varten.

Tuotteestasi riippuen voimme ohjata sinut ottamaan yhteyttä tukitiimiimme, joka voi tarjota lisäapua.


2 – Kun lähetät huolto- ja/tai korjauspyynnön, tulosta tilauksen yhteenveto ja palauta se tuotteen mukana

Kun olet lähettänyt pyynnön, voit tulostaa tilauksen yhteenvedon, ja saat sen myös sähköpostiin (jos haluat tulostaa sen myöhemmin). Tilauksen yhteenvetoon tallennetaan kaikki pyyntösi tiedot, ja se on toimitettava tuotteen mukana, kun lähetät sen huoltopisteeseen (joko Canonin huoltokeskukseen tai Canonin valtuutetulle huoltokumppanille). Tällöin huoltopiste voi vahvistaa, että tuote on vastaanotettu, ja saa kaikki pyynnön käsittelyyn tarvittavat tiedot.


3 – Varmista, että tuote on pakattu turvallisesti kuljetusta varten

Kun lähetät tuotteen Canonin huoltokeskukseen tai Canonin valtuutetulle huoltokumppanille, et tee sopimusta Canonin kanssa eikä Canon ole näin ollen missään vastuussa kuljetuksen aikana tapahtuvista menetyksistä tai vahingoista.

Suosittelemme pakkaamaan tuotteen turvallisesti ja huolellisesti. Katso käyttöoppaasta lähetysohjeet, jotta kuljetuksen aikana ei tapahdu vahinkoja. Tuotteen arvon mukaan lähetyksen vakuuttamista saattaa myös kannattaa harkita. Voit myös viedä tuotteesi henkilökohtaisesti Canonin huoltokeskukseen tai Canonin valtuutetulle huoltokumppanille.


4 – Kun olen lähettänyt tuotteen huollettavaksi tai korjattavaksi, mitä tapahtuu seuraavaksi?

Jos tuote on lähetetty Canonin huoltokeskukseen:

Kun tuote vastaanotetaan, se rekisteröidään järjestelmäämme, ja sinulle lähetetään vastaanoton kuittausviesti.

Kun tilauksesi on käsitelty ja tuotteesi on arvioitu, voimme joko käsitellä pyyntösi heti (huollon ja korjauksen käyttöehtojen mukaisesti) tai tarvittaessa ottaa sinuun yhteyttä ja pyytää käsittelylle hyväksyntääsi (esim. aika- ja kustannustarjouksen kohdalla).

Tilaus hyväksytään ja huolto- ja korjaussopimus solmitaan, kun aloitamme pyydetyn huollon tai korjauksen, ellemme ole ilmoittaneet sinulle, että emme hyväksy tilaustasi. Tallennamme sopimusehtosi ja lähetämme ne sinulle tilauksen vahvistusviestissä.

Voit tarkistaa pyynnön tilan ja olla tarvittaessa yhteydessä Canonin huoltokeskukseen Canonin huoltoportaalin kautta.

Jos tuote on lähetetty Canonin valtuutetulle huoltokumppanille:

Huomaa, että Canonin valtuutetut huoltokumppanit ovat itsenäisiä organisaatioita, ja siksi niillä on omat käyttöehtonsa ja prosessinsa. Voit pyytää kumppanilta lisätietoja ennen kuin lähetät tuotteen huoltoa tai korjausta varten.

Huomautus: Edellä olevat tiedot on tarkoitettu vain neuvoiksi asiakkaille, eivätkä ne muodosta minkäänlaista sopimusta Canonin ja asiakkaan välille. Canonin huoltokeskuksen tai Canonin valtuutetun huoltokumppanin käyttöehdot ovat ensisijaisia kaikkiin tällä sivulla oleviin tietoihin nähden.

Takaisin ylös



Huollon ja korjausten usein kysyttyjä kysymyksiä

K: Tuotteeni on huollettava. Mitä vaihtoehtoja minulla on?

V: Jos Canon-tuotteesi on huollettava, Canonin huoltokeskukset tarjoavat erilaisia kiinteähintaisia huoltovaihtoehtoja tuotteestasi riippuen:

Voit varata tuotteellesi huollon Canonin huoltoportaalissa, jossa on vaiheittaiset ohjeet pyynnön tekemiseen.

Canonin valtuutetut huoltokumppanit voivat tarjota vastaavia palveluja.


K: Tuotteeni on viallinen. Mitä vaihtoehtoja minulla on?

V: Jos Canon-tuotteessasi ilmenee vika, meillä on huoltopisteiden verkosto (johon kuuluu Canonin huoltokeskuksia ja Canonin valtuutettuja huoltokumppaneita), joka korjaa tuotteesi Canonin alkuperäisten määritysten mukaisesti.

Voit tilata tuotteellesi korjauksen Canonin huoltoportaalissa, jossa on vaiheittaiset ohjeet pyynnön tekemiseen.

Kaikki verkostomme huoltopisteet voivat vastaanottaa korjauksia joko postitse, lähettipalvelun kautta tai henkilökohtaisesti.

Jos tuotteesi kuuluu Canonin kaupallisen takuun piiriin, kaikki tehdyt korjaukset ovat maksuttomia (sovellettavien takuukeskuksesta löytyvien käyttöehtojen mukaisesti). Jos Canonin kaupallinen takuu ei kata tuotettasi, kaikki suoritetut korjaukset ovat maksullisia.

Kuluttajana sinulla on myös lakisääteisiä oikeuksia, jotka kattavat tuotteiden myynnin. Voit ottaa yhteyttä myyjään, jolta ostit tuotteen, ja keskustella mahdollisista tukivaihtoehdoista, joita myyjä voi tarjota.


K: Tuotteeni on viallinen, mutta Canonin kaupallinen takuu ei kata tuotetta. Kuinka paljon korjaus maksaa?

V: Jos Canonin kaupallinen takuu on päättynyt tai jos vika ei kuulu takuun piiriin, Canonin huoltokeskukset tarjoavat erilaisia maksullisia korjausvaihtoehtoja tuotteestasi riippuen:

  • Kiinteähintainen korjaus: Sinulle kerrotaan kiinteä hinta ennen kuin lähetät tuotteen Canonin huoltokeskukseen. Tämä kiinteä hinta on saatavilla normaalin kulumisen aiheuttamien vikojen yhteydessä, ja se sisältää kaikkien tarvittavien varaosien, työn ja palautustoimituksen kustannukset. Jos vika johtuu muista olosuhteista (esim. iskun tai nesteen aiheuttama vaurio), otamme sinuun yhteyttä ja teemme aika- ja kustannustarjouksen.
  • Korjausrajoitus: Voit määrittää korjausrajoituksen (eli korjauksen enimmäishinnan) ennen kuin lähetät tuotteen Canonin huoltokeskukseen, mutta tähän sovelletaan vähimmäisarvoa. Tämä toimii valtuutuksena, jonka perusteella voimme jatkaa korjausta, eikä tarjousta tehdä. Jos korjaus voidaan suorittaa määritettyä korjausrajoitusta alhaisemmalla hinnalla, sinulta veloitetaan vain pienempi summa. Korjausrajoituksen määrittäminen voi lyhentää korjausaikaa, eikä korjauksesta peritä hylkäysmaksua (sovelletaan, jos pyydät aika- ja kustannustarjouksen).
  • Aika- ja kustannustarjous: Voit pyytää aika- ja kustannustarjouksen, jossa tuotteen saavuttua Canonin huoltokeskukseen sille tehdään tekninen vianmääritys. Teemme sinulle tarjouksen, jossa kerrotaan tuotteen korjauksen arvioidut kustannukset. Voit joko hyväksyä tai hylätä tarjouksen ennen korjaustyön aloittamista. Jos hylkäät tarjouksen, tarkastuksen kustannusten kattamiseksi voidaan periä hylkäysmaksu.

Kaikkiin maksullisiin korjausvaihtoehtoihin sovelletaan huollon ja korjauksen käyttöehtoja.

Jos sopivin huoltopiste on Canonin valtuutettu huoltokumppani, se voi tarjota myös maksullisen korjauksen. Käytettävissäsi olevat vaihtoehdot voivat kuitenkin vaihdella ja niihin sovelletaan Canonin valtuutettujen huoltokumppaneiden käyttöehtoja.


K: Tuotteeni on viallinen. Voiko sen vaihtaa sen korjaamisen sijaan?

V: Canonin huoltokeskukset ja Canonin valtuutetut huoltokumppanit määrittävät oman harkintansa mukaan tuotteellesi sopivan korjausmenetelmän.

Voit myös ottaa yhteyttä myyjään, jolta ostit tuotteen, ja keskustella mahdollisista tukivaihtoehdoista, joita myyjä voi tarjota.


K: Pitääkö minun lähettää lisävarusteita tuotteen mukana, kun lähetän tuotteen korjattavaksi?

V: Kun käytät Canonin huoltoportaalia, ilmoitamme kertomasi vian tyypistä riippuen, onko tietty Canonin lisävaruste lähetettävä tuotteen mukana, kun se lähetetään korjattavaksi.

Jos laitteessa on esimerkiksi virtaongelma, syy voi olla myös akussa tai laturissa, joten saatamme ilmoittaa, että kyseiset laitteet on lähetettävä tuotteen mukana.

Lisävarusteet kannattaa yleensä säilyttää itsellä ja lähettää vain viallinen tuote, ellet ole sitä mieltä, että vika liittyy Canonin lisävarusteeseen.


K: Miten pakkaan tuotteen, jos lähetän sen huollettavaksi tai korjattavaksi?

V: Varmista, että tuote on pakattu turvallisesti ja huolellisesti. Noudata käyttöoppaassa olevia toimitusohjeita, jotta kuljetuksen aikana ei tapahdu vahinkoja.

Suosittelemme suorittamaan seuraavat vaiheet tulostimille:

  • Sammuta tulostin painamalla virtapainiketta, jotta tulostuspää jää oikeaan asentoon.
  • Irrota kaikki kaapelit ja kääri ne erikseen muovipussiin.
  • Poista tulostimesta kaikki paperit ja sulje paperilokerot.
  • Kiinnitä lokerot paikoilleen teipillä.
  • Mustekasetit (myös tyhjät) on jätettävä tulostimen sisään (muutoin tulostuspää voi vahingoittua, jolloin Canonin kaupallinen takuu mitätöityy).
  • Pakkaa tulostin alkuperäiseen pakkaukseensa, jos sinulla on se tallessa. Tue tulostin kuplamuovilla tai paperilla, jotta se ei pääse liikkumaan laatikossa, ja kiinnitä se teipillä.
  • Jos alkuperäistä pakkausta ei ole saatavilla, laita tulostin kaksinkertaiseen (paksuun) laatikkoon ja tue se kuplamuovilla tai paperilla tukevasti paikoilleen niin, että se ei liiku laatikossa.
  • Laita tilauksen yhteenveto laatikkoon tuotteen kanssa.
  • Sulje laatikko vahvalla teipillä. Vahvista pakkausta teippaamalla pakkauksen kansi ja pohja kahdesti.

Suosittelemme suorittamaan seuraavat vaiheet valo- ja videokuvaustuotteille:

  • Tallenna mahdolliset asetukset ennen pakkaamista, sillä tuotteen tehdasasetukset on ehkä palautettava korjauksen yhteydessä.
  • Irrota lisävarusteet, kuten akut, muistikortit, akkulaturit ja kaapelit (paitsi jos lisävaruste liittyy tuotteen vikaan).
  • Pakkaa tuote alkuperäiseen pakkaukseensa, jos sinulla on se tallessa. Tue tuote kuplamuovilla tai paperilla, jotta se ei pääse liikkumaan laatikossa, ja kiinnitä se teipillä.
  • Jos alkuperäistä pakkausta ei ole saatavilla, laita tuote kaksinkertaiseen (paksuun) laatikkoon ja tue se kuplamuovilla tai paperilla tukevasti paikoilleen niin, että se ei liiku laatikossa.
  • Laita tilauksen yhteenveto laatikkoon tuotteen kanssa.
  • Sulje laatikko vahvalla teipillä. Vahvista pakkausta teippaamalla pakkauksen kansi ja pohja kahdesti.

K: Keneltä voin tarkistaa korjauksen tai huollon tilan?

V: Jos olet lähettänyt tuotteesi Canonin huoltokeskukseen, voit tarkistaa korjauksen tai huollon tilan Canonin huoltoportaalin kautta.
Jos olet lähettänyt tuotteesi Canonin valtuutetulle huoltokumppanille, pyydä tilapäivitys suoraan kyseiseltä kumppanilta.


K: Mitä voin tehdä, jos tuotteessa on edelleen vika, kun se palautetaan korjauksen jälkeen?

V: Siinä epätodennäköisessä tilanteessa, että korjauksen jälkeen ilmenee edelleen ongelmia, ota yhteyttä Canonin huoltokeskukseen, sillä korjauksille on takuu huollon ja korjauksen käyttöehtojen mukaisesti.

Jos lähetit tuotteesi Canonin valtuutetulle huoltokumppanille, ota yhteyttä kyseiseen kumppaniin.


K: Voinko ostaa varaosia Canon-tuotteeseeni?

V: Suosittelemme, että korjaukset tekee Canonin huoltokeskus tai Canonin valtuutettu huoltokumppani, sillä tuotteen turvallinen korjaaminen saattaa edellyttää erikoistyökaluja ja -ohjelmistoja.
Tarvittaessa voit kuitenkin ostaa aitoja Canon-varaosia valikoitujen valtuutettujen huoltokumppanien tai varaosamyyjien kautta seuraavasti:

Valo- ja videokuvaustuotteet:

JAS Tekniikka OY

Maariankatu 1
20100 Turku

ja

Mannerheimintie 160
00300 Helsinki

Puhelin: 010 292 3090
Internet: https://www.jaskamerakauppa.fi/en/53-spare-part-store


K: Kuinka pitkään tuotteen voi vielä korjata tuotejulkistuksen jälkeen?

V: Olemme sitoutuneet varmistamaan, että tuotteillemme on tukea saatavilla mahdollisimman pitkään. Kun Canon on poistanut tuotteen myynnistä, pyrimme varmistamaan, että varaosia on saatavilla seuraavasti:

TUOTEVALIKOIMA MALLI VUOTTA
Digitaalinen järjestelmäkamera EOS 1D -sarja, EOS 5D -sarja 7
Muut EOS-sarjat 5
PEILITTÖMÄT KAMERAT EOS R -sarja 7
EOS M -sarja 5
OBJEKTIIVIT EF-L-sarja, RF-L-sarja, DO-sarja, TS-E-sarja ja CN-E-sarja 7
Kaikki muut objektiivisarjat 5
SALAMALAITTEET Kaikki Speedlite-mallit 5
KOMPAKTIKAMERAT PowerShot G -sarja 5
PowerShot D30, PowerShot S120, PowerShot SX60HS, PowerShot SX70HS, PowerShot SX520HS, PowerShot SX530HS, PowerShot SX740 HS 5
VIDEOKAMERAT LEGRIA-sarja; X-sarja (XF, XA, XL, XH; XC); ME-sarja; ML-sarja ja Cinema EOS -sarja 7
Lisävarusteet: RC-V100, EVF-V70, SG-1, OU-700, SU-15, MO-4E, MO-4P, MA-400, CT-V1, SP-V1, WM-V1, WP-V1, WP-V2, WP-V3, DM-100, SM-V1 7
PROJEKTORIT XEED-sarja, LV-sarja ja LX-sarja 7
KIIKARIT Kaikki kiikarit 5
TULOSTIMET PIXMA- ja MAXIFY-sarjat (ei koske alla lueteltuja malleja) 5
i-SENSYS-sarja 7
SKANNERIT CanoScan-mallisto 5
MUUT TUOTTEET Kaikki valokuvauksen lisävarusteet, objektiivit (vain EF50 F1.8 STM; EF-M 22MM f/2.0; EF-M 15-45MM F/3.5-6.3 IS STM); PowerShot-sarja (ei edellä mainitut mallit); IXUS-sarja; videokuvauksen lisävarusteet ja objektiivit (ei edellä mainitut mallit); projektorien lisävarusteet ja objektiivit; laskimet; PIXMA-tulostimet (MG2xxx; MG3xxx; MG5xxx; MX4xx; MX5xx; TR45xx; TS3xxx ja TS5xxx); SELPHY CP -sarja; Zoemini-sarja, IVY REC ja skannerit (CanonScan LiDE -sarja ja P 2XX -sarja) Ei varaosia

Jos meidän ei ole mahdollista hankkia tarvittavaa varaosaa tänä aikana, varmistamme, että asiakkaillemme toimitetaan vaihtoehtoinen ratkaisu.

Takaisin ylös

COVID-19-tiedote asiakkaillemme

COVID-19-pandemian vuoksi mukautamme jatkuvasti työskentelytapojamme työntekijöidemme, asiakkaidemme ja kumppaneidemme hyvinvoinnin turvaamiseksi.

Olemme sitoutuneet varmistamaan, että huolto- ja korjauspyynnöt käsitellään normaalisti. Canonin huoltokeskukset ja Canonin valtuutetut huoltokumppanit pysyvät auki, ja pyrimme kaikin tavoin varmistamaan sekä sinun että tiimimme turvallisuuden. Noudatamme paikallisviranomaisten ja Maailman terveysjärjestön ohjeita ja neuvoja.

Haluamme kiittää asiakkaitamme, työntekijöitämme ja kumppaneitamme tuestanne näinä vaikeinakin aikoina.

Saat uusimmat tiedot tilanteesta tältä sivulta. Jos tarvitset apua, puhelin- ja sähköpostitukipalvelumme ovat käytettävissä, joten ota meihin yhteyttä.

Tarvitset ehkä myös

Feedback