Kohti keittiötaivasta
Kuvittele unelmakeittiösi. On todennäköistä, että sieltä löytyy ainakin yksi Miele-tuote. Perheomisteinen Miele on tunnettu palkituista ja laadukkaista keittiökoneistaan, joita se on valmistanut kansainvälisesti jo vuodesta 1899. Kuvat ovat avainasemassa tälle yli satavuotiselle, muotoilustaan mainetta niittäneelle yritykselle. Kuvasisältöä hyödynnetään yrityksen kaikissa asiakaskosketuspisteissä, mukaan lukien verkkotoimituksessa.
Sveitsissä toimiva ruokatiimi halusi viedä digitaalisen sisällöntuotannon uudelle tasolle aloittamalla säännölliset livestriimit, joiden ruoanlaittoesittelyt – jotka muistuttaisivat television perinteisiä ruokaohjelmia – auttaisivat asiakkaita saamaan enemmän irti tuotteistaan. Uuteen ammattimaiseen studioon tarvittiin pysyvä usean kameran ratkaisu, jota myös kouluttamattomien työntekijöiden olisi helppo käyttää, koska koko tuotanto haluttiin siirtää talon sisälle.
Aiemmin ruoanlaittosisällön ja tuote-esittelyjen kuvaamiseen oli tarvittu ulkoisia toimijoita, mikä tarkoitti korkeita kustannuksia, hankalia studioasennuksia ja pitkiä tuotantoaikoja.
”Canonilta saimme täydellisen työkalun niin videoiden kuin valokuvauksenkin osalta”, sanoo Miele AG:n ruokasisällön johtajana toimiva Barbara Märkli. ”Säästämme viisinumeroisen euromäärän tekemällä työn itse, ja näillä näkymin saamme maksettua studiomme takaisin jo kolmen seuraavan vuoden aikana.”
Asiakas: Miele AG
Sijainti: Spreitenbach, Sveitsi