IT-tiimisi investointituoton maksimointi
Ennen kuin as-a-service -malli tuli yleisesti käyttöön, IT-johtajien rooli yritysteknologian kartoittamisessa ja valitsemisessa oli työläämpi. Koska taloudellisen päätöksen painoarvo oli suuri, IT-tiimi käytti yleensä valtavasti aikaa eri tuotteiden teknisten tietojen tutkimiseen. Yritysten vastuulla oli tehdä oikea päätös ja olla varmoja siitä, että ne voivat hallita ja ylläpitää teknologioita talon sisäisesti. Tähän prosessiin käytetty pitkä aika merkitsi sitä, että IT-osastolla oli maine suurena kulueränä.
Kiireisillä IT-johtajilla on nyt haaste sovittaa perinteiset työympäristönsä uusiin haasteisiin, kuten hybridityöskentelyyn. Heillä on entistäkin vähemmän aikaa hankintaprosessiin ja samalla entistä suuremmat ja monimutkaisemmat vaatimukset niihin.
As-a-service -ratkaisujen ansiosta hankintaprosessissa on vähemmän painetta, sillä ratkaisun suorituskyky ja ylläpito on palvelutoimittajan vastuulla. Organisaatiot yksinkertaisesti ostavat teknologian tarjoamia ominaisuuksia. Yritysjohtajat voivat olla varmoja siitä, että IT-tiimit investoivat vähemmän aikaa ja resursseja laitteiden ja teknologioiden monimutkaiseen hallintaan ja enemmän aikaa varmistaakseen, että ratkaisu tuottaa halutun tuoton ja työntekijät käyttävät ratkaisua hyödyntäen kaikkia sen etuja.
Viime vuosien dramaattinen markkinavaihtelu on osoittanut, että on tärkeää pystyä sopeutumaan ketterästi, hankkimaan tai skaalaamaan kapasiteettia muuttuvien vaatimusten mukaan. As-a-service -hankinnat tarjoavat mahdollisuuden investoida teknologioihin, jotka auttavat organisaatiota parantamaan omaa tarjontaansa ja kehittämään tulevaisuuttaan ilman huolia teknologian hallinnasta. Kun näihin hankintamalleihin yhdistetään taloudellinen ennakoitavuus ja joustavuus mukauttaa palveluja tarpeen mukaan, ne tarjoavat johtajille älykkään tavan pienentää muuttuvien tilanteiden aiheuttamaa riskiä.
Katso, miten Canonin PRaaS-tulostusratkaisu lisää palvelujemme joustavuutta.