LähiTapiola Henkiyhtiön mittava uudistushanke tähtää perusjärjestelmien modernisointiin, mutta ennen kaikkea liiketoiminnan uudistamiseen ja asiakaskokemuksen parantamiseen. Hanke on monivuotinen ja sisältää useita eri vaiheita. Kun hanke oli jo hyvässä vauhdissa, nousi esiin myös tarve uudistaa dokumenttien hallinnan ja arkistoinnin ratkaisut.
Canon valikoitui kumppaniksi valintaprosessin kautta. Hankkeen ollessa jo käynnissä kumppanilta vaadittiin kykyä sopeutua tiukkaan aikatauluun ja moniin rinnakkaisiin tavoitteisiin.
"Se oli meille hieno juttu nähdä, että Canon pystyi tulemaan mukaan vauhtiin ja menemään rinta rinnan kanssamme kohti yhteistä maalia," kertoo Veera Lammi, LähiTapiola Henkiyhtiön johtaja.
Canon tukee LähiTapiola Henkiyhtiön liiketoiminnan uudistusta ja asiakaskokemuksen parantamista
Yhteinen päämäärä, jaetut arvot
Kumppanuuden onnistumista on mahdollistanut ennen kaikkea yhteinen ymmärrys tavoitteista. On tärkeää, että liiketoimintatavoitteet ovat kirkkaana mielessä ja Canonin tiimi on pystynyt vastaamaan niin annettuihin liiketoimintatavoitteisiin, mutta myös tukemaan monivuotista ja aikataulukriittistä hanketta arjen tasolla.
Lammi nostaa esiin sen, kuinka tärkeää on, että kumppani ei ainoastaan toimita ratkaisua, vaan myös ratkoo yhdessä väistämättä eteen tulevia haasteita:
"Olen arvostanut erityisesti Canonin tiimiä. He ovat auttaneet meitä niissä tilanteissa, joita tällaisessa hankkeessa aina syntyy. Haasteita on tullut, mutta ne on kyetty ratkaisemaan yhdessä, ja aikataulussa on pysytty."
Luottamus rakentuu teoista
Kumppanuuden ydin on luottamus. Canonin lupaukset on pidetty, mikä on vahvistanut yhteistyön pohjaa ja luonut varmuutta suuren uudistushankkeen keskellä.
"Oma tunne ja kokemus yhteistyöstä on se, että ne lupaukset, jotka Canon on meille antanut, on myös pidetty," Lammi kiteyttää.
Tiedonhallinta osana liiketoiminnan uudistusta
Kumppanuus ja yhteinen tekeminen ovat ratkaisevia onnistuneissa hankkeissa. LähiTapiola Henkiyhtiön ja Canonin yhteistyö osoittaa, että dokumenttien hallinta ja tiedonhallinnan ratkaisut eivät ole vain teknisiä järjestelmiä, vaan olennainen osa liiketoiminnan kehittämistä ja asiakaskokemuksen parantamista. Hankkeessa otetaan huomioon koko tiedon elinkaari paperidokumenteista lähtien. Vanhoja arkistoratkaisuja migroidaan uuteen rakennettavaan ratkaisuun ja töiden hallintaan liittyvää automatiikkaa tuodaan työtekoa ja asiointia helpottamaan.
"Olemme todella mielellämme tukemassa Lähitapiola Henkiyhtiötä heidän liiketoimintansa kannalta kriittisten järjestelmien käyttöönotossa ja kehittämisessä. Tämänkaltaiset hankkeet ovat ydinosaamistamme ja olemmekin parhaimmillamme monimutkaisten tiedonhallinnan haasteiden äärellä", Kommentoi Pasi Korpela, Canonin tiedonhallinnasta vastaava liiketoimintajohtaja.
Lopulta kyse on ihmisistä ja arvoista: siitä, että eri tiimit toimivat saumattomasti yhdessä ja että arvomaailmat kohtaavat.
"Koen, että Canonin kanssa meillä on sekä tiimien välinen yhteistyö että arvomaailmat kohdanneet. Yhdessä olemme onnistuneet edistämään asioita todella hyvin," Lammi summaa.
Aiheeseen liittyvät sisällöt
Tiedonhallinnan ratkaisut
Tutustu ratkaisuihin, joita tarjoamme yrityksesi liiketoimintaprosessien automatisointiin – olipa kyse dokumentinhallinnasta, tiedon haltuunotosta tai digitointihankkeista.