Canon European Warranty System -takuutiedot

Canon tarjoaa asiakkailleen Euroopan laajuisen European Warranty System (EWS) -takuujärjestelmän, jonka piirissä olevien laitteiden viat korjataan ilmaiseksi, mikäli ne ovat ilmaantuneet tietyn ajan kuluessa tuotteen ostosta (käyttöehtojen mukaisesti).

EWS-takuu sisältää kaksi eri palvelua, joiden käyttö määräytyy asiakkaan sijainnin ja ostetun tuotteen perusteella.

EWS: Return To Base -korjauspalvelu:
Suurimmalle osalle Canonin kuluttajatuotteista tarjotaan Return To Base -korjauspalvelua. Jos tuotteessa ilmenee valmistusvika takuuaikana, tuote tulee toimittaa valtuutettuun Canon-huoltoliikkeeseen, jossa Canonin valtuuttama huoltohenkilöstö korjaa sen ilmaiseksi. Tuote palautetaan asiakkaalle, kun se on korjattu.

EWS: On-Site-korjauspalvelu:
Takuuseen oikeutetuille laser- ja mustesuihkutuotteille tarjotaan On-Site-korjauspalvelua (vain tietyissä maissa). Takuuseen oikeutettujen tuotteiden luettelo löytyy alla olevista On-Site-takuuehdoista.

Jos tuotteessa ilmenee valmistusvika takuuaikana, antamamme takuu toteutuu jollakin seuraavista tavoista:

  • • Korjaus asiakkaan tiloissa (huoltoteknikko)
  • • Vaihto asiakkaan tiloissa (lähettipalvelu)

Jos On-Site-takuuehtoja ei näy alla, palvelu ei ole saatavana maassasi. Tällöin käytettävissä on vain Return To Base -takuupalvelu.

EWS-takuuesittely – Usein kysytyt kysymykset


K: Minkä takuujärjestelmän piiriin Euroopasta ostetut Canon-tuotteet kuuluvat?

V: Canon-tuotteet kuuluvat yleensä European Warranty System (EWS) -takuujärjestelmän piiriin. Tämä koskee Canon-tuotteita, jotka on ostettu seuraavista maista:

Itävalta, Belgia, Bulgaria, Kypros, Tšekki, Tanska, Viro, Suomi, Ranska, Saksa, Kreikka, Unkari, Islanti, Irlanti, Italia, Latvia, Liettua, Luxemburg, Malta, Norja, Puola, Portugali, Romania, Slovakia, Slovenia, Espanja, Ruotsi, Sveitsi, Alankomaat ja Iso-Britannia.

Tutustu tämän takuun
täydellisiin ehtoihin


K: Pitääkö Canon-tuotteeni ensin rekisteröidä, jotta European Warranty System (EWS) -takuujärjestelmän takuu astuu voimaan tai se aktivoituu?

V: Yleensä ei ole mitään laillista perustetta, jonka mukaan Canon-tuote pitäisi ensin rekisteröidä, jotta EWS-takuu astuu voimaan. Rekisteröimällä Canon-tuotteen saat käyttöösi Canon iD -käyttäjätilin, jonka kautta saat kohdennettua markkinointimateriaalia ja tuotteitasi koskevia päivityksiä. Joissakin yksittäisissä kampanjoissa Canon-tuote on ehkä rekisteröitävä ennen kuin takuu astuu voimaan. Tällöin asiasta mainitaan erikseen kampanjan käyttöehdoissa.


K: Mitä takuutietoja tuotteen pakkauksesta on löydyttävä ostaessani Canon-tuotteen?

V: European Warranty System (EWS) -takuujärjestelmän piiriin kuuluvissa maissa jokainen tuotepakkaus sisältää yleensä EWS-takuukortin. Ne näyttävät yleensä seuraavilta:

[MASTER] Picture_EWS Document 1   [MASTER] Picture_EWS Document 2



K: Pitääkö minun toimittaa Canonille joitakin asiakirjoja, jotta tuotteeni rekisteröidään European Warranty System (EWS) -takuujärjestelmään?

V: Sinun ei tarvitse toimittaa Canonille mitään asiakirjoja, jotta tuotteesi rekisteröidään European Warranty System (EWS) -takuujärjestelmään. Jos haluat tuotteellesi European Warranty System (EWS)
-takuujärjestelmään kuuluvan takuuhuollon, sinun on toimitettava Canonille tuotteen alkuperäinen ostotosite (josta käy ilmi tuotteen alkuperäinen ostopäivä). Joissakin tapauksissa sinua saatetaan pyytää toimittamaan myös takuukortti, johon on täytetty tarvittavat tiedot. Katso lisätietoja erityisvaatimuksista kyseisen maan kohdalta.


K: Mitä asiakirjoja minun pitää toimittaa, jotta tuotteelleni tehdään European Warranty System (EWS) -takuujärjestelmän piiriin kuuluva takuuhuolto?

V: Jos haluat tuotteellesi European Warranty System -takuujärjestelmään kuuluvan takuuhuollon, sinun on toimitettava Canonille tuotteen alkuperäinen ostotosite (josta käy ilmi tuotteen alkuperäinen ostopäivä). Joissakin tapauksissa sinua saatetaan pyytää toimittamaan myös takuukortti, johon on täytetty tarvittavat tiedot. Katso lisätietoja erityisvaatimuksista kyseisen maan kohdalta. Joidenkin kampanjoiden takuuehdoissa voi olla lisäksi tiettyjä erityisvaatimuksia, joten katso lisätietoja kampanjan erillisistä käyttöehdoista (jos sellaisia on)


K: Kuinka lahjaksi saadun Canon-tuotteen voi rekisteröidä European Warranty System -takuujärjestelmän piiriin?

V: Yleensä ei ole mitään laillista perustetta, jonka mukaan Canon-tuote pitäisi ensin rekisteröidä, jotta EWS-takuu astuu voimaan. Jos haluat tuotteellesi European Warranty System -takuujärjestelmään kuuluvan takuuhuollon, sinun on toimitettava Canonille tuotteen alkuperäinen ostotosite (josta käy ilmi tuotteen alkuperäinen ostopäivä). Joissakin tapauksissa sinua saatetaan pyytää toimittamaan myös takuukortti, johon on täytetty tarvittavat tiedot. Ostotosite (josta käy ilmi tuotteen alkuperäinen ostopäivä) pätee myös lahjaksi saatuihin tuotteisiin.


K: Kuinka kauan Canon-tuotteen European Warranty System (EWS) -takuujärjestelmän mukainen takuu on yleensä voimassa?

V: Canon-tuotteille annettu European Warranty System -takuujärjestelmän mukainen takuu on yleensä 12 kuukautta. Tähän on kuitenkin olemassa poikkeuksia. Usein jälleenmyyjät tarjoavat myymilleen tuotteille omia pidennettyjä takuuaikojaan. Jos sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä kyseessä olevan maan Canon-jälleenmyyjään tai Canon-tukisivustoon ja pyydä lisätietoja jälleenmyyjän pidennetyistä takuuajoista.


K: Jos ostan tuotteeni maasta, joka ei kuulu European Warranty System (EWS) -takuujärjestelmän piiriin, kuuluuko tuotteeni kuitenkin European Warranty System (EWS) -takuujärjestelmän piiriin, jos asun EWS-maassa?

V: Tuotteelle myönnetty takuu käy yleensä ilmi tuotteen pakkauksesta. Yleensä tuotteet kuuluvat takuun piiriin tuotteen myyntipaikan mukaan. Tällöin takuuhuoltotapauksissa tuote palautetaan aina tuotteen myyntialueelle. Canon ei yleensä tarjoa tuotteilleen maailmanlaajuista takuuta, ellei niin ole erikseen mainittu tuote- tai aluekohtaisesti.


K: Jos haluankin myydä ostamani Canon-tuotteen eteenpäin, siirtyykö European Warranty System (EWS) -takuujärjestelmän takuu tuotteen mukana, jos takuu on edelleen voimassa?

V: Kyllä. Canon-tuotteet kuuluvat European Warranty System (EWS) -takuujärjestelmän piiriin riippumatta siitä, kuka on tuotteen alkuperäinen ostaja. Tällöin kuitenkin takuun alkamispäivä on tuotteen alkuperäinen ostopäivä, ei jälleenmyydyn tuotteen ostopäivä. Jos haluat tuotteellesi European Warranty System (EWS) -takuujärjestelmään kuuluvan takuuhuollon, sinun on toimitettava Canonille tuotteen alkuperäinen ostotosite (josta käy ilmi tuotteen alkuperäinen ostopäivä). Joissakin tapauksissa sinua saatetaan pyytää toimittamaan myös takuukortti, johon on täytetty tarvittavat tiedot. Katso lisätietoja erityisvaatimuksista kyseisen maan kohdalta.


K: Jos olen ostanut Canon-tuotteeni European Warranty System (EWS) -takuujärjestelmän piiriin kuuluvasta maasta, mutta matkustan maahan, joka ei ole EWS-maa, korjataanko tuotteeni kyseisessä maassa, jos tuotteeseen tulee vika?

V: Käytännössä Canon-takuu on voimassa vain tuotteen myyntialueella ja alueella, jota koskevat takuutiedot löytyvät tuotteen pakkauksesta. Canon ei yleensä tarjoa tuotteilleen maailmanlaajuista takuuta, ellei niin ole erikseen mainittu tuote- tai aluekohtaisesti. Suosittelemme asiakkaitamme ottamaan yhteyttä paikalliseen Canon-edustajaan, joka osaa kertoa mahdollisista vaihtoehdoista. Joissakin tapauksissa asiakas saattaa joutua maksamaan tarvittavat korjaukset ensin itse ja hakemaan tämän jälkeen korvausta Canonilta (näin voi toimia ainoastaan, jos korjattu vika kuuluu EWS-takuuehtojen piiriin, eikä ole esimerkiksi asiakkaan itsensä aiheuttama) palattuaan takaisin European Warranty System (EWS) -takuujärjestelmän piiriin kuuluvaan maahan. Suosittelemme, että säilytät kaikki vikaa koskevat maksu- ja korjaustositteet takuuvaatimuksen käsittelyä varten.

Feedback

Pyydämme teitä ystävällisesti auttamaan palvelumme kehittämisessä vastaamalla lyhyeen kyselyyn liittyen Canon tukipalvelun käyttämistä.

Vastaa kyselyyn Ei kiitos