Tällä sivulla kerrotaan, miten iPad-, iPhone- ja iPod touch -laitteista voi tulostaa langattomasti Canon PIXMA -tulostimeen Apple AirPrintin avulla.
AirPrintin avulla voi tulostaa valokuvia, sähköpostiviestejä, verkkosivuja ja asiakirjoja iPad-, iPhone- ja iPod touch -laitteista ilman erikseen ladattavia ohjaimia tai ohjelmia. Valitse vain AirPrint-tulostin ja tulosta.

AirPrint-tulostusta varten tarvitset Apple AirPrint -yhteensopivan PIXMA-tulostimen ja jonkin seuraavista iOS-käyttöjärjestelmää käyttävistä Applen laitteista:

  • mikä tahansa iPad-malli
  • iPhone 3GS tai uudempi
  • kolmannen sukupolven iPod touch tai uudempi.

Tulostuksessa käytettävän Applen laitteen ja PIXMA-tulostimen on oltava liitettynä samaan langattomaan verkkoon (WLAN). Lisätietoja PIXMA-tulostimien liittämisestä verkkoon on PIXMA-tulostimien langattoman yhteyden määritysoppaissa.

Tulostaminen iOS-laitteella

Huomautus: Suurin osa näissä ohjeissa esitetyistä näyttökuvista on otettu iPhone-puhelimesta, jossa on iOS7-käyttöjärjestelmä. Oman laitteesi näyttö voi laitteesta ja iOS-käyttöjärjestelmän versiosta riippuen näyttää erilaiselta, mutta toiminnot ovat samat.

  • Tarkista, että Canon PIXMA -tulostimen virta on kytketty ja että tulostin ja Applen laite on liitetty samaan langattomaan verkkoon (WLAN). Lisätietoja PIXMA-tulostimien liittämisestä verkkoon on PIXMA-tulostimien langattoman yhteyden määritysoppaissa.
  • Avaa laitteessa käyttämäsi sovelluksen valikko valitsemalla joko [ , tai ] (iOS-käyttöjärjestelmän version mukaan) ja napauta sitten [Tulosta]-kuvaketta.
  • Valitse [Tulostinvalinnat]-kohdasta käytössäsi olevan PIXMA-tulostimen malli. Huomautus: Varmista, että olet tulostimen kantaman sisällä. Näkyvissä ovat kaikki kantaman sisällä olevat AirPrint-tulostimet.
  • Valitse kopioiden määrä, valitse tarvittaessa kaksipuolinen tulostus ja aloita tulostus napauttamalla [Tulosta]-painiketta.

Tärkeää:

Tulostinvalinnat eivät näy sovelluksissa, jotka eivät tue AirPrintiä. Jos tulostinvalinnat eivät ole käytettävissä sovelluksessa, sovelluksesta ei voi tulostaa.

Huomautus:

Tulostinvalinnat voivat olla erilaiset käytettävän sovelluksen ja tulostimen mukaan. Kun napautat tulostuspainiketta ja valitset tulostinmallin, näkyviin tulevat joko kaikki tai osa seuraavista vaihtoehdoista:

  • Tulostin: Valitse tulostinmalli, joka on käytettävissä langattomassa verkossa (WLAN).
  • Kopiot: Valitse tulostettavien kopioiden määrä.
  • Kaksipuolinen tulostus: Voit valita Päällä tai Pois, jos tulostinmalli tukee kaksipuolista tulostusta.
  • Alue: Sivualueen voi valita vain tietyissä sovelluksissa ja käytettäessä tiettyjä tiedostotyyppejä (kuten PDF-tiedostot).


Paperikoko

AirPrint valitsee paperikoon automaattisesti sen mukaan, mikä sovellus Applen laitteessa on käytössä ja missä AirPrintiä käytetään.
Jos käytössä on Applen valokuvasovellus, oletuspaperikoko on 4" x 6" eli KG.
Jos tulostukseen käytetään Applen Safari-selainta, oletuspaperikoko Euroopassa on A4.

Tärkeää:
Käyttämäsi sovellus voi tukea erilaisia paperikokoja.

Jos sinulla on ongelmia tulostamisessa PIXMA-tulostimella Apple AirPrintin kautta, voit pyytää apua meiltä.


Tulostuksen tilan tarkistaminen

Tulostuksen aikana viimeksi käytettyjen sovellusten luettelossa näkyy [Tulostuskeskus]-kuvake, jonka avulla voi tarkistaa tulostuksen edistymisen.

  1. Tuo viimeksi käytetyt ohjelmat näkyviin painamalla kahdesti Applen laitteen [Koti]-painiketta. [Tulostuskeskus]-kuvake näkyy [Koti]-näytön alareunassa. Huomautus: Tulostuskeskus on käytettävissä vain, kun tulostus on käynnissä.
  2. Avaa [Tulostustiedot] napauttamalla [Tulostuskeskus]-painiketta.

Jos sinulla on ongelmia tulostamisessa PIXMA-tulostimella Apple AirPrintin kautta, voit pyytää apua meiltä.


Tulostustyön poistaminen

Tulostustyön voi poistaa AirPrintistä seuraavasti:

  1. Tulostimen kautta: Jos tulostimessasi on LCD-näyttö, peruuta tulostustyö tulostimen ohjauspaneelin kautta. Jos tulostimessasi ei ole LCD-näyttöä, peruuta tulostustyö painamalla tulostimen [Pysäytä]-painiketta.
  2. Applen laitteen kautta: Paina [Koti]-painiketta kahdesti ja paina sitten [Tulostuskeskus]-kuvaketta. [Tulostustiedot] tulevat näkyviin.
  3. [Tulostustiedot]-näytössä voit peruuttaa tulostustyön painamalla [Kumoa tulostus]-painiketta.

Jos sinulla on ongelmia tulostamisessa PIXMA-tulostimella Apple AirPrintin kautta, voit pyytää apua meiltä.


AirPrintin vianmääritys

Jos AirPrint-tulostinta ei näy luettelossa:

  • Kun olet kytkenyt tulostimeen virran, voi kulua muutama minuutti, ennen kuin tulostin pystyy käyttämään langatonta verkkoyhteyttä (WLAN). Varmista, että tulostin on liitetty langattomaan verkkoon ja kokeile sitten tulostaa uudelleen. Lisätietoja PIXMA-tulostimien liittämisestä verkkoon on PIXMA-tulostimien langattoman yhteyden määritysoppaissa.
  • AirPrintiä ei voi käyttää, jos tulostimen Bonjour-palvelu on poistettu käytöstä. Tarkista tulostimen lähiverkkoasetukset ja ota Bonjour-palvelu käyttöön (Bonjour-palvelu on oletusarvoisesti käytössä). Tulostimen Bonjour-palvelun tilan voi tarkistaa tulostamalla verkkoasetustiedot. Tämä tehdään eri tavalla eri tulostinmalleilla. Katso ohjeet laitteesi käyttöoppaasta. Jos sinulla ei ole käyttöopasta, voit ladata sen valitsemalla laitteesi PIXMA-malliston sivulla.
  • Varmista, että iOS-laitteessa on uusin käyttöjärjestelmäversio ja että tulostukseen käytettävä sovellus on ajan tasalla. Tutustu Applen tukisivustossa oleviin tietoihin.
  • Joidenkin tulostinmallien laiteohjelmisto on päivitettävä, ennen kuin niiden kanssa voi käyttää AirPrintiä. Tulostamalla suuttimien tarkistuskuvion voit varmistaa, että AirPrint-yhteensopivassa PIXMA-tulostimessasi on uusin laiteohjelmistoversio. Ohjeet tarkistuskuvion tulostamista varten ovat tulostimen käyttöoppaassa. Jos sinulla ei ole käyttöopasta, voit ladata sen valitsemalla laitteesi PIXMA-malliston sivulla. Valitse Canonin tukisivustossa laitteesi PIXMA-malliston sivulta, valitse sitten Firmware (Laiteohjelmisto) ja vertaa suuttimien tarkistuskuvion versiota sivustossa julkaistuun uusimpaan laiteohjelmistoversioon. Jos tulosteessa ei näy versiota, tulostimen laiteohjelmisto on ehdottomasti päivitettävä. Voit ladata uusimman laiteohjelmistoversion valitsemalla ensin tuotteesi PIXMA-malliston sivulta ja valitsemalla sitten Firmware (Laiteohjelmisto).

Jos asiakirja ei tulostu, tarkista seuraavat asiat:

  • Tarkista, että tulostin ja iOS-laite on liitetty samaan langattomaan verkkoon (WLAN). Lisätietoja PIXMA-tulostimien liittämisestä verkkoon on PIXMA-tulostimien langattoman yhteyden määritysoppaissa.
  • Tarkista, että tulostimessa on riittävästi paperia ja mustetta.
  • Jos tulostimessa on LCD-näyttö, tarkista, ettei näytössä näy virhekoodeja tai virheilmoituksia. Tietoja virhekoodeista ja virheilmoituksista PIXMA-tulostimien virhekoodien ja virheilmoitusten sivulla.
  • Jos ongelma ei poistu, kokeile, onnistuuko asiakirjan tulostaminen normaalisti tietokoneen avulla. Jos asiakirjaa ei voi tulostaa, katso ohjeita tulostimesi käyttöoppaasta. Valitse tulostimesi PIXMA-malliston sivulta, niin voit ladata tulostimen käyttöoppaan.


Jos sinulla on edelleen ongelmia tulostamisessa PIXMA-tulostimella Apple AirPrintin kautta, voit pyytää apua meiltä.


Yhteensopivat PIXMA-tulostimet

Alla on lueteltu PIXMA-tulostimet, jotka ovat yhteensopivia Apple AirPrintin kanssa.

Jos PIXMA-tulostimesi ei ole luettelossa, se ei ole yhteensopiva Apple AirPrintin kanssa.

Voit myös tutustua usein kysyttyihin kysymyksiin valitsemalla tuotteesi yllä olevasta luettelosta. Jos sinulla on ongelmia tulostamisessa PIXMA-tulostimella Apple AirPrintin kautta, voit pyytää apua meiltä.

iPad, iPhone, iPod ja iPod touch ovat Apple Inc:n tavaramerkkejä, ja ne on rekisteröity Yhdysvalloissa ja muissa maissa. AirPrint™ ja AirPrint-logo ovat Apple Inc:n tavaramerkkejä.

Feedback

Pyydämme teitä ystävällisesti auttamaan palvelumme kehittämisessä vastaamalla lyhyeen kyselyyn liittyen Canon tukipalvelun käyttämistä.

Vastaa kyselyyn Ei kiitos