Kaikki Canonin projektorit, jotka on tarkoitettu käytettäviksi ja jotka ostetaan Euroopan talousalueella (EEA: EU, Islanti, Lichtenstein, Norja) tai Sveitsissä, kuuluvat Canonin kolmivuotisen European Warranty System (EWS) -järjestelmän piiriin. Jos tuote vaatii korjausta ensimmäisten kolmen vuoden kuluessa, Canonin EWS-takuu korvaa kaikki varaosista ja huoltotöistä aiheutuvat kulut. Takuun toimeenpano edellyttää, että asiakas kustantaa itse tuotteen palautuksen valtuutettuun huoltoliikkeeseen. Jos korjaus osoittautuu taloudellisesti kannattamattomaksi, Canon voi korvata projektorin uudella, sitä vastaavalla tai paremmalla mallilla. Tavallinen EWS-takuu ei kata lisäpalveluita huoltotoimenpiteiden aikana.
Edellä mainitun lisäksi Canon tarjoaa mahdollisuuksien mukaan ilmaisen kolmivuotisen projektorien laajennetun lainatakuupalvelun. Palvelu on tarjolla kiinteästi asennettaville XEED- ja LX-malleille, jotka on ostettu EEA-alueella tai Sveitsissä. Palvelu antaa asiakkaan käyttöön huollon ajaksi lainaprojektorin heti seuraavana päivänä*. Projektorien laajennettu lainatakuupalvelu on saatavana ainoastaan niissä maissa ja niille malleille, jotka on lueteltu alla. Palvelu takaa, että asiakas saa käyttöönsä omaa laitettaan vastaavan tai uudemman projektorin oman laitteensa korjauksen ajaksi. Edellytyksenä on, että asiakas esittää ostotositteen ja korjaus suoritetaan kolmen vuoden kuluessa projektorin hankinnasta. Huoltoa vaativa projektori palautetaan korjauksen jälkeen, eikä lainaprojektori korvaa asiakkaan omaa laitetta pysyvästi.
* ”Seuraavana päivänä” tarkoittaa, että lainaprojektori toimitetaan lainapyyntöä seuraavana päivänä, jos pyyntö on tehty ennen kello 11:tä. Jos pyyntö tehdään kello 11:n jälkeen, viikonloppuna tai pyhäpäivänä, lainaprojektori toimitetaan kahden päivän kuluttua. Ehdot koskevat lainapalvelua kokonaisuudessaan.
K: Missä projektorien laajennetun takuun lainapalvelu on saatavilla?
V: Palvelu on saatavilla vain seuraavissa maissa: Itävalta, Belgia, Tšekki, Tanska, Viro, Suomi, Ranska, Saksa, Unkari, Irlanti, Italia, Latvia, Liettua, Luxemburg, Alankomaat, Norja, Puola, Portugal, Slovakia, Espanja, Ruotsi, Sveitsi, ja Iso-Britannia.
1.1.2016 lähtien laajennetun takuun lainapalvelu on saatavilla myös Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Näissä maissa palvelu on saatavana vain ilmoitetuille malleille, jotka on ostettu 1.1.2016 tai sen jälkeen.
K: Kuka voi esittää laajennetun lainatakuupalvelupyynnön?
V: Joko asiakas tai järjestelmäintegraattori voi esittää palvelupyynnön, jos laitteesta on löydetty vika. Lainalaite toimitetaan, kun laitteen vika on todettu ehtojen mukaisesti ja lainalaitteen tarjous on hyväksytty.
K: Keneen minun on otettava yhteyttä, kun haluan esittää projektorin laajennetun lainatakuupalvelupyynnön?
V: Asiakkaan tai järjestelmäintegraattorin on otettava yhteys paikalliseen Canonin tukipalveluun. Canon kerää kaiken tarvittavan tiedon eli selvittää tarkat tiedot viasta ja tekee alustavan arvion vian syystä. Jos vika ei poistu, Canonin tukipalvelu ottaa yhteyttä asiakkaaseen tai järjestelmäintegraattoriin. Jos vikadiagnoosi vahvistetaan ja korjausta suositellaan, asiakkaalle tarjotaan käyttöön vastaava tai uudempi lainaprojektori.
K: Kuinka kauan lainaprojektorin toimitus kestää?
V: Lainaprojektori toimitetaan mahdollisuuksien mukaan lainapyyntöä seuraavana päivänä, jos pyyntö on tehty ennen kello 11:tä. Jos pyyntö tehdä kello 11:n jälkeen, viikonloppuna tai pyhäpäivänä, lainaprojektori toimitetaan kahden päivän kuluttua.
K: Minne lainaprojektori toimitetaan?
V: Lainaprojektori toimitetaan joko järjestelmäintegraattorille tai suoraan asiakkaalle, mikäli asiakas kykenee asentamaan laitteen itsenäisesti.
K: Mitä tapahtuu, kun lainaprojektori on toimitettu perille?
V: Vastaanotettuaan lainaprojektorin järjestelmäintegraattori tai asiakas on vastuussa siitä, että viallinen laite palautetaan Canonille. Viallisen tuotteen palautusta varten toimitetaan toimitustarrat sekä kuljetuslaatikko. Lähettäjän on välittömästi otettava yhteyttä kuljetusyhtiöön ja pyydettävä viallisen laitteen noutoa. Normaalisti Canon maksaa kuljetuskulut.
K: Mitä tapahtuu, kun viallinen projektori on korjattu?
V:Asiakas tai järjestelmäintegraattori on vastuussa siitä, että lainaprojektori palautetaan Canonille viiden päivän kuluessa siitä, kun korjattu laite on palautettu. Lainalaitteen palautusta varten toimitetaan toimitustarrat sekä kuljetuslaatikko. Lähettäjän on otettava yhteyttä kuljetusyhtiöön ja pyydettävä lainalaitteen noutoa mahdollisimman pian. Normaalisti Canon maksaa kuljetuskulut.
K: Kenen vastuulla ovat viallisen laitteen irrottaminen ja korjatun laitteen uudelleen asennus huollon jälkeen?
V: Canon ei ole vastuussa alkuperäisen projektorin irrottamisesta tai uudelleen asennuksesta. Nämä toimet ovat asiakkaan tai järjestelmäintegraattorin vastuulla.
K: Kenen vastuulla ovat lainaprojektorin asennus ja sen irrottaminen huollon jälkeen?
V: Canon ei ole vastuussa lainaprojektorin asennuksesta tai irrottamisesta. Nämä toimet ovat asiakkaan tai järjestelmäintegraattorin vastuulla.
K: Mitä seuraa, jos lainaprojektori häviää, vaurioituu tai varastetaan?
V: Canon antaa asiakkaille tai heidän järjestelmäintegraattoreilleen käyttöön lainaprojektoreja Canonin normaalienlainaehtojen mukaisesti. Lainaajan on hyväksyttävä ehdot, mikäli tämä ottaa vastaan laajennetun lainatakuupalvelun tarjoaman lainaprojektoritarjouksen. Asiakkaan tai järjestelmäintegraattorin on varmistettava, että jokainen lainattu osa palautetaan toimitusta vastaavassa kunnossa. Asiakas tai järjestelmäintegraattori on vastuussa lainalaitteen osien katoamisesta, vaurioitumisesta tai siihen kohdistuvasta varkaudesta, ja Canon voi vaatia tätä korvaamaan laitteen huollosta tai korvaamisesta aiheutuvat kustannukset. On suositeltavaa, että asiakas tai järjestelmäintegraattori hankkii lainalaitteet kattavan vakuutuksen.
Alla olevassa taulukossa on lueteltu kaikki maat, joissa laajennettu lainatakuupalvelu on saatavilla. Lisätietoja on täydellisissä käyttöehdoissa. Maakohtaiset yhteystiedot on annettu ohessa.
Pyydämme ottamaan huomioon, että maissa, joissa projektorien laajennettu lainatakuupalvelu on saatavilla, palvelu koskee vain tiettyjä tuotteita.
Maa | Tukipalvelun yhteystiedot |
Itävalta |
+43 1 360 277 45 67 |
Belgia |
+32 (0)2 620 01 97 Canon Belgia (hollanninkielinen)
|
Tšekin tasavalta |
+420 296 335 619
|
Tanska |
+45 70 20 55 15 |
Viro |
+372 630 0530
|
Suomi |
+358 (020) 366 466
|
Ranska |
+33 (0)1 70 48 05 00 |
Saksa |
069 2999 3680 |
Unkari |
+36 (06)1 235 53 15 |
Irlanti |
+353 16 990 990 |
Italia |
+39 02 3859 2000 |
Latvia |
+371 67 38 75 10
|
Liettua |
+370 5 215 9966 |
Luxemburg |
+352 27 302 054 |
Norja |
+47 23 50 01 43 |
Puola |
+48 22 583 4307 |
Portugali |
+351 21 424 51 90 |
Slovakia |
+421 (0)250 102 612 |
Espanja |
+34 91 375 45 55 |
Ruotsi |
+46 (0)8 519 923 69 |
Sveitsi |
+41 22 567 58 58 Canon Sveitsi (ranskankielinen)
|
Alankomaat |
+31 (0)20 721 91 03 |
Iso-Britannia |
+44 (0)207 660 0186 |
Puhelumaksut määräytyvät nykyisen matka- tai lankapuhelinliittymän / palveluntarjoajan hinnaston mukaan maakohtaisesti. Saat tarkat hintatiedot palveluntarjoajaltasi.
Seuraavat European Warranty System (EWS) -takuujärjestelmän piiriin kuuluvat maat tarjoavat projektorien laajennettu lainatakuupalvelun:
Itävalta
|
Belgia
|
Tšekin tasavalta
|
Tanska | Viro* |
Suomi | Ranska | Saksa | Unkari | Irlanti |
Italia | Latvia* | Liettua* | Luxemburg | Alankomaat |
Norja | Puola | Portugali | Sveitsi | Slovakia |
Espanja | Ruotsi | Iso-Britannia |
*Virossa, Latviassa ja Liettuassa projektorien laajennettu lainatakuupalvelu on saatavana vain ilmoitetuille malleille, jotka on ostettu 1.1.2016 tai sen jälkeen.
Seuraavat mallit kuuluvat projektorien laajennetun lainatakuupalvelun piiriin:
XEED
XEED WUX400ST
|
XEED WX450ST |
XEED WUX450ST
|
XEED WUX450 |
XEED WUX4000
|
XEED WX520 |
XEED WUX500
|
XEED WUX5000 |
XEED SX6000 | XEED WX6000 |
XEED WUX6000 |
XEED WUX6010 |
XEED 4K500ST | Lueteltujen mallien lääketieteelliseen käyttöön tarkoitetut versiot |
LX
LX-MU500 | LX-MU600Z
|
LX-MU700 | LX-MU800Z
|
LX-MW500 | Lueteltujen mallien lääketieteelliseen käyttöön tarkoitetut versiot |