Oululaiset nuoret rakentamassa kestävämpää maailmaa yhdessä Canonin kanssa

Canon Young People -ohjelma kasvattaa, innostaa ja inspiroi seuraavaa sukupolvea samalla kehittäen heidän valmiuksiaan luovaan itseilmaisuun. YK:n kestävän kehityksen tavoitteet muodostavat ohjelman viitekehyksen, jonka tarkoituksena on antaa nuorille  mahdollisuudet rakentaa tietoja, taitoja ja itseluottamusta käsitelläkseen heille tärkeitä kestävän kehityksen kysymyksiä luovasti ja kriittisesti. Ohjelmaan osallistuvat nuoret tutustuvat YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin ja oppivat käsittelemään haastaviakin aiheita tavoilla, joka puhuttelevat heitä. Canon toimii yhteistyössä kansalaisjärjestöjen ja paikallisten koulujen kanssa tarjotakseen nuorille mahdollisuuden kehittää tietojaan ja taitojaan sekä avaamalla vaikuttamiskanavan paikalliseen yhteisöön.

Tarinoita kestävämmän ja vastuullisemman maailman puolesta

Canon on järjestänyt Young People -työpajoja Oulun-alueen nuorille jo vuodesta 2016 lähtien ja tänä syksynä työpajat järjestetään sekä Oulun Suomalaisen Yhteiskoulun lukiossa että Haukiputaan lukiossa. Työpajat vetää valokuvaaja Harri Tarvainen ja hän innostaa, kouluttaa ja auttaa nuoria jakamaan tarinoita muutoksesta kestävämmän maailman puolesta. Lisäksi työpajoissa nuoret pääsevät tutustumaan valokuvauksen perusteisiin, kuvakerronnan keinoihin ja valokuvan rooliin viestinnässä. Oulussa teemana on YK:n kestävän kehityksen tavoite ’13 Ilmastotekoja’ - aihe, johon nuoret itse suhtautuvat intohimoisesti ja jossa he haluaisivat nähdä muutoksen paikallisessa yhteisössään. Työskentely huipentuu nuorten ottamista kuvista toteutettuun valokuvanäyttelyyn, joka on esillä syksyn aikana oppilaitoksissa.

Oulun Suomalaisen Yhteiskoulun lukiolaiset suuntasivat yhdessä kuvaaja Harri Tarvaisen kanssa Oulujokilaaksoon Lemmenpolulle. Video on katsottavissa tästä linkistä, https://www.youtube.com/watch?v=rxvZP_G5ZR8

Canonin toiminnan perustana on Kyosei-yritysfilosofia, joka tarkoittaa elämistä ja työskentelyä yhdessä yhteisen hyvinvoinnin eteen. Tuotteidemme, ratkaisuidemme ja palveluidemme avulla pyrimme kestävään liiketoiminnan kasvuun ja minimoimaan oman liiketoimintamme ja asiakkaidemme ympäristövaikutuksia.

Lisätietoja: Canon Oy, Päivi Kahelin, paivi.kahelin@canon.fi, p. + 358 41 4521570