Canon esittelee Colorado 1630:n ja Arizona 135 GT:n The Taste of Colour -teemalla FESPAssa 2021

FESPA Global Print Expo 2021 järjestetään 12.–15.10.2021 Amsterdamissa, Alankomaissa, ja Canon on mukana (osasto 1-F95) esittelemässä Colorado 1630 ja Arizona 135 GT -suurkuvatulostimensa ensimmäistä kertaa livenä. Canon innostaa kävijöitä laajalla tulostussovellusvalikoimalla, joka tarjoaa värikkäitä makupaloja sekä kylttien valmistajille että printtipalveluntarjoajille.

Uusi Colorado 1630 osoittaa, miten kylttivalmistajat, painotalot ja tulostuspalvelujen tarjoajat voivat hyödyntää kaikkia UVgel-teknologian etuja kohtuullisella investoinnilla. Colorado 1630:n modulaarinen arkkitehtuuri auttaa käyttäjiä muokkaamaan tulostimen yksilöllisien liiketoimintatarpeittensa mukaan lisäämällä toiminnallisuuksia, kuten FLXfinish:n LED-teknologian, joka lisää mahdollisuuksia matta- tai kiiltopintaiseen tulosteiden viimeistelyyn.

UVgel Wallpaper Factory -järjestelmä, jossa on Colorado 1650 ja Fotoba-moottoroitu Jumbo Roll Loader JRL 170 yhdessä Cutter XLD 170WP:n ja Rewinder REW 162:n kanssa, esittelee täydellisen end-to-end ratkaisun uusille asiakkaille ja nykyisille Colorado 1650 -käyttäjille. Colorado Wallpaper Factory on suunniteltu maksimaaliseen käyttöön. Se tarjoaa asiakkaille täysin automatisoidun ratkaisun korkealaatuisten räätälöityjen tapettien tuotantoon. Canon tunnustaa tämän markkinasegmentin merkityksen ja on liittynyt Global Wallcoverings Associationiin (IGI), jota pidetään kattavana ja arvovaltaisena tietolähteenä tapettiteollisuudelle.

Osastolla on nähtävissä myös Colorado 1650, joka on yhdistetty Fotoba Jumbo Roll Rewinderiin ja Jumbo Roll Loaderiin. Se demonstroi, miten asiakkaat voivat tulostaa pitkiä tulostussarjoja ilman operaattorin toimenpiteitä, mikä mahdollistaa 24/7-tuotannon 365 päivää vuodessa ja siten nopeuttaa tuotantoa ja lyhentää läpimenoaikoja. Tuotantoa voi seurata myös etänä älypuhelinsovelluksen kautta.

Kesäkuussa 2021 lanseerattu Arizona 135 GT -tulostin on toinen Canon-osaston kohokohdista. Arizona 135 GT avaa joukon uusia mahdollisuuksia, jotka tarjoavat palkitun Arizona-sarjan todistetut edut kohtuullisella investoinnilla. Arizona 135 GT, ainoa tulostin segmentissään, jossa on toimipaikassa asennettava Roll Media Option (RMO) joustavalle medialle, ja joka Arizona Xpert -ohjelmiston ohella pystyy tuottamaan kosketustuntopintaisia tulosteita laajalle valikoimalle sekä jäykkiä että joustavia materiaaleja.

Arizona 2380 XTF tuo esille sen, miten asiakkaat voivat parantaa operatiivista tehokkuutta ja tukee kasvumahdollisuuksia uusien tulostussovellusten avulla. Koska Arizona FLOW -teknologia minimoi maskauksen ja teippauksen tarpeen ja mahdollistaa haastavammat mediavalinnat, kuten pahvin, puun ja lasin, kanssa työskentelyn, käyttäjät voivat lisätä tuottavuutta yli 20 %. Tasotulostin tulostaa myös erilaisia pintakuvioituja sovelluksia Touchstone-ohjelmistolla, jonka avulla käyttäjät voivat luoda arvokkaita painotuotteita, mukaan lukien sisustussovellukset, pistekirjoitus, taidetulosteet ja vähittäiskaupan POS-näytöt.

ProCare, Colorado-tulostimien vakiintunut huoltopalvelumalli, on nyt saatavana myös Arizona tasotulostinsarjaan. Se luo ainutlaatuisen ja yhtenäisen palvelumallin, joka hyödyttää sekä loppuasiakkaita että jälleenmyyntikumppaneita. ProCare tarjoaa maksimaalisen käytettävyysajan, kustannusten läpinäkyvyyden, korkean sijoitetun pääoman tuoton ja on saanut keskimäärin 95 prosentin asiakastyytyväisyysluokituksen.

ARIZONAN UUSI MUSTESARJA LISÄÄ SOVELLUSTEN MONIPUOLISUUTTA

FESPA 2021 -tapahtumassa Canon esittelee ensimmäistä kertaa myös Arizona 135 GT:n uuden UV-LED-musteen ominaisuudet. Uudella IJC358-mustesarjalla on erinomaiset liimaominaisuudet, joten se on ihanteellinen teollisiin sovelluksiin, joihin kuuluu tulostamista erikoismateriaaleille kuten muoville. IJC358-musteen suurempi joustavuus tarkoittaa myös sitä, että se pysyy todennäköisemmin kiinni mediassa sekä viimeistelyprosessien aikana että valmiin toteutuksen, kuten seinän tai lasin, käytön aikana.

Saatavana samoissa 800-millilitran, kahden ja kolmen litran pusseissa kuin Canonin IJC357-mustesarja, IJC358 sisältää CMYK:n, vaalean syaanin, vaalean magentan ja valkoisen värin. IJC357 musteet tuottavat kiiltävämmän lopputuloksen ja IJC358 musteet mattapintaisemman, mikä palvelee teollisia tulostussovelluksia tuottavia toimijoita. Ympäristönäkökulmasta IJC358 (joka on myös GREENGUARD Gold -sertifioitu) tarjoaa saman ympäristötakuun kuin IJC357 -mustesarja.
Osastolla esillä olevia tulostimia tukevat ONYX 21 RIP ja OneVision-työnkulun automaatio-ohjelmistot. Lisäksi tapahtumassa esitellään automatisoitu työnkulku, joka koostuu Coloradon ja Arizonan suurkuvatulostimista, OneVision-ohjelmistosta ja Zünd S3 -digitaalisesta tasoleikkurista, joka on esillä viereisellä OneVision-osastolla (1-104).

FESPA 2021 -teeman ”Bringing Colour Back” ja Canonin iskulauseen ”The Taste of Colour” mukaisesti osastolla kävijöille tarjoillaan inspiraatiota suurkuvatulostukseen aina julisteista bannereihin, lattiagrafiikkaan, kaksipuolisiin taustavalaistuihin standeihin, tapetteihin, ajoneuvojen teippauksiin ja tekstiilien siirtokalvoihin – värikkäitä makupaloja kaikkiin tarpeisiin!

Lisätietoja Arizona-tasotulostinperheestä osoitteessa: https://www.canon.fi/business-printers-and-faxes/uv-flatbed/

Lisätietoja Coloradon rullalta rullalle -tulostinperheestä osoitteessa: https://www.canon.fi/business-printers-and-faxes/uvgel-roll-tol-roll/