CANONILLE KOLME KEYPOINT INTELLIGENCE – BUYERS LAB -PALKINTOA

Keypoint Intelligence on antanut tunnustusta Canonin tuotantotulostuksen parissa tekemälle kehitystyölle ja myöntänyt BLI Outstanding Innovation Awards in Production Print -palkinnon kolmelle Canon-tuotteelle: varioPRINT iX -sarjan arkkisyöttöiselle mustesuihkupainokoneelle, rullasyöttöiselle ProStream 1800 -mustesuihkupainokoneelle sekä Arizona 2300 -tasotulostimelle. Kaikki näiden ensimmäistä kertaa jaettujen palkintojen voittajat ”hyödyntävät teknologioita, jotka parantavat tulostuslaatua ja tuottavuutta, tehostavat työnkulkua, vaikuttavat toiminnan vastuullisuuteen sekä kehittävät tuotesegmenttiä merkittävin tavoin.”

Tuotteet valitsi ammattianalyytikoista koostunut paneeli, jolla on yhteensä vuosien kokemus tuotantotulostustuotteista ja markkinasuuntausten analysoinnista. Tuotteiden arvioinnissa käytettiin kolmea keskeistä mittaria: miten uraauurtava tai ainutlaatuinen tuoteinnovaatio on, miten tuote todennäköisesti vaikuttaa omaan markkinasegmenttiinsä sekä missä aikataulussa tuotteen oletetaan tulevan markkinoille.

Keypoint Intelligence korosti, että laadultaan, tuottavuudeltaan ja joustavuudeltaan erinomainen sekä tulostusmateriaalivaihtoehdoiltaan erittäin monipuolinen varioPRINT iX -sarja on ”ensimmäinen todellinen arkkisyöttöinen mustesuihkupainokone, joka kykenee selviytymään erimuotoisista ja -painoisista päällystetyistä ja päällystämättömistä tulostusmateriaaleista”. Painokoneen enimmäisnopeuden (320 A4-kuvaa minuutissa) ja volyymin (jopa 10 miljoonaa kuvaa kuukaudessa) todettiin myös olevan ”vaikuttavia tämän luokan koneelle”.

Huhtikuussa 2020 lanseeratun varioPRINT iX -sarjan koneita on tilattu yli 40 eri puolille maailmaa. Yleisiä kaupallisia ja verkkotulostuspalveluita tarjoava yritys Kampert-Nauta oli maailman ensimmäinen asiakas, jonka tiloihin asennettiin varioPRINT iX3200 -painokone. Richard Kampert, Managing Director, toteaa: ”Olemme viime vuosina keskustelleet Canonin kanssa mustesuihkupainokoneeseen sijoittamisesta. Keskustelimme etenkin painojäljestä, tuottavuudesta ja paperin painosta. Canon vastasi näihin kysymyksiin varioPRINT iX3200 -koneen osalta todella kattavasti. Tämä erittäin tuottava painokone selviytyy painavammista tulostusmateriaaleista ja tuottaa laatua, jota voisi verrata offset-painamisen laatuun. Tämä on lyömätön yhdistelmä. Aiomme tuottaa iX-painokoneella onnittelu- ja käyntikortteja, mainoslehtisiä, vihkoja ja esitteitä – kaikki pienissä erissä. Siinä on avain tulevaan kasvuumme.”

ProStream 1800 -painokoneen todettiin olevan ”huomattavan kehittynyt luokkaansa nähden”, sillä se kykenee tuottamaan offset-laatuista painojälkeä päällystetylle vakiomateriaalille siten, että nopeus voi olla jopa 133 m/min. Painokoneen ilmakuivausjärjestelmään ja Canonin inline-laadunvalvonnan tehokkaaseen kamerajärjestelmään viitattiin myös ”muina innovaatioina”, jotka edistävät osaltaan ProStream-painokoneen ylivoimaista painojälkeä.

Ennen tuotteen elokuussa 2020 tapahtunutta lanseerausta italialainen kirjapaino Grafica Veneta sai kunnian olla ensimmäinen ProStream 1800 -konetta kokeillut beta-asiakas. Kirjapaino päivitti painokoneensa vuonna 2017 asennetusta ProStream 1000 -koneesta. Dr. Mauro Fontanari, General Manager, kertoo: ”Etsimme vuosia digitaalista painokonetta, mutta emme olleet koskaan tyytyväisiä markkinoilla saatavilla olevaan laatuun. ProStream on etsimämme painokone, jonka avulla voimme saavuttaa paperiltaan ja laadultaan offset-tuotetta vastaavan lopputuotteen. ProStream 1800 -painokoneen asentamisen jälkeen olemme voineet nostaa tuotantomääriä 50 %, mikä puolestaan tarkoittaa sitä, että toimintamme on paljon joustavampaa ja voimme toimittaa enemmän tilauksia samassa ajassa.”

Arizona 2300 -tasotulostin, joka julkaistiin 1.9.2020, sai kehuja mullistavasta Arizona FLOW -teknologiastaan. Painokoneessa on usealla kohdistuspisteellä varustettu pöytärakenne, vyöhykkeetön imujärjestelmä sekä helppokäyttöiset kohdistusnastat, joiden avulla materiaali saadaan pysymään paremmin paikoillaan pöydällä. Tämän teknologian ansiosta Arizona 2300 -tasotulostin ei edellytä manuaalista tason peittoa tai tulostusmateriaalin paikoilleen kiinnitystä, mikä ”mahdollistaa nopeammat ja helpommat vaihdot töiden välillä sekä lyhyemmät valmisteluajat”.

Jens Filipsson, Wiking Screen & Reklam -yrityksen omistaja, toteaa: ”Arizona 2300 -tasotulostimen asentaminen ratkaisi aiemmat toimitusaikaongelmamme, sillä se tuottaa parempaa jälkeä lyhyemmässä ajassa. Arizona-tasotulostin on ratkaisevan tärkeässä asemassa yrityksemme menestyksen kannalta, ja sen avulla voimme toteuttaa asiakkaidemme ideat käytännössä. Valitsimme Canonin sen tuottaman laadun ja lisäarvon vuoksi, ja Arizona 2300 on jälleen todistanut valintamme oikeaksi.”

Christian Unterberger, Chief Marketing Officer & Executive Vice President, Canon Production Printing, kertoo: ”Olemme erittäin ylpeitä siitä, että näille kolmelle painokoneelle myönnettiin ensimmäistä kertaa jaettu Keypoint Intelligence BLI Award -palkinto. Me Canonilla panostamme paljon tutkimukseen ja kehitykseen, jotta voimme pitää asiakaslupauksemme olla tekemättä kompromisseja tuotteiden innovatiivisuuden, laadun, tuottavuuden ja monipuolisuuden suhteen. Olemme saaneet asiakkailtamme erinomaista palautetta tuotantotulostinvalikoimastamme. Meidän avullamme asiakkaamme ovat voineet tehostaa tuotantoaan, laajentaa käyttösovellusvalikoimaansa ja – niiden myötä – kasvattaa liiketoimintaansa.