Valmistaudu digitaalisen painatuksen tulevaisuuteen

Digitaalisten painomarkkinoiden kasvu muuttaa painoalaa. Katso, miten Canon voi auttaa painotaloja tarttumaan uuteen ja jännittävään mahdollisuuteen.

Prepare for a digital print future

Painoala muuttuu nopeasti, ja uusia tilaisuuksia tarjoutuu harva se päivä. Aiemmin digitaalisen viestinnän nousua pidettiin vääjäämättömänä, jopa niin, että uskottiin painotuotteista luovuttavan ajan myötä kokonaan. Nyt kuluttajat ovat kuitenkin siirtymässä digitaalisista kanavista takaisin painotuotteisiin.

Painettu media erottuu nyt edukseen ja saa näkyvyyttä. Yksilöllisesti räätälöityjen painotuotteiden kasvava kysyntä herättää myös kiinnostusta digitaalisiin käyttösovelluksiin.

Digitaalinen painatus muuttaa painoalaa. Tulevina kuukausina ja vuosina yhä useammat asiakkaat ja painotalot joutuvat toteamaan, että digitaalisuus on käytännöllinen ja usein jopa toivottu vaihtoehto offsetpainatukselle. Canon on panostanut viimeisten kuuden vuoden ajan tutkimukseen voidakseen auttaa yrityksiä ymmärtämään uudet mahdollisuudet.

Mahdolliset hyödyt

Asiakkaalle – niin kuluttajille kuin yrityksille – digitaalinen painatus on helppo ja miellyttävä vaihtoehto. Digitaalisia painotöitä voi tilata verkosta tarpeen mukaan. Asiakirjojen kirjasinkoon, tyypin, rivivälin ja muut ominaisuudet voi määritellä itse. Sisällön voi painattaa viimeisteltynä ja saada jopa toimitetuksi paljon nopeammin kuin tilauslomakkeiden ja offset-työjonojen aikakaudella.

Käsitykset digitaalisen painatuksen heikosta laadusta eivät ole enää tätä päivää. Tekniikka on kehittynyt siihen pisteeseen, että tulostuslaatu ja vaihtoehtojen valikoima vetävät vertoja offsetpainatukselle. Kun tähän vielä yhdistetään nykyaikaisten digitaalisten painoyritysten tarjoamat mielenkiintoiset paperilaadut, lopputuote on usein asiakkaan mielestä kerta kaikkiaan upea.

Myös digitaalisen painatuksen räätälöintimahdollisuudet ovat monien asiakkaiden mieleen. Yritykset voivat hyödyntää ostohistoriaa, demografisia tietoja ja jopa paikkatietoja sekä tarjota asiakasryhmäkohtaisia painettuja materiaaleja. Kohdistettu markkinointi puree kuluttajiin ratkaisevasti paremmin. Esimerkiksi vähittäiskaupassa kuluttajien ostotottumuksiin räätälöidyt alennuskoodit ovat olleet menestys.

Digitaalisuus tarjoaa lisäksi kustannushyötyjä itse painotaloille. Painatusta ei välttämättä tarvitse enää toteuttaa suurissa erissä. Niinpä varastomääriä voidaan pienentää merkittävästi, kaikki osapuolet hyötyvät alhaisemmista vuokrakustannuksista eikä materiaalia mene hukkaan.

Aloittaminen

Jos et ole vielä liittynyt mukaan digitaalisen painatuksen vallankumoukseen, miten pääset alkuun? Ensimmäisessä vaiheessa tärkeää on toimia nopeasti. Kilpailijasi ovat jo takuulla havainneet tilaisuuden ja markkinoivat digitaalisen painatuksen hyötyjä asiakkaillesi. Pelkästään digitaalisia palveluja tarjoavat painotalot ovat jo valtaamassa markkinaosuuksia.

Seuraavassa vaiheessa on päätettävä, mitkä digitaaliset käyttösovellukset tarjoavat tehokkaimman viestintätavan asiakkaillesi ja vahvimmat kasvumahdollisuudet yrityksellesi. Olisiko transpromo hyvä vaihtoehto? Entäpä pienissä erissä painettavat julkaisut? Tai ehkä palvelutarjontaa kannattaisi kehittää tarvepohjaisen tuotannon tai verkkotulostuspalvelujen suuntaan?

Keskustele yhteistyökumppaniesi kanssa ja kerää mahdollisimman paljon tietoja. Nämä ovat isoja asioita ja merkittäviä päätöksiä, mutta kyseessä on kuitenkin tilaisuus, jota ei kannata jättää väliin.

Tilaa oma kappaleesi!

Tilaa tästä Think Digitalin painettu tai sähköpostitse lähetettävä versio.