250 asennusta. Alan johtava arkkisyöttöinen mustesuihkuratkaisu.

Jo sadat asiakkaat ovat hyödyntäneet markkinoiden johtavaa i-sarjan VarioPrint-ratkaisua ja painaneet sillä valtavia tuotantomääriä laadukkaita suoramainoksia, transaktiotulosteita, markkinointimateriaaleja, kirjoja, aikakauslehtiä ja käyttöoppaita.

VarioPrint -laitteiden i-sarja lähestyy 250 asennuksen rajapyykkiä

Painotuotteita, kuten suoramarkkinointi, transaktio, aikakauslehti ja kohdennetut myynninedistämismateriaalit, jotka on tuotettu i-sarjan laitteilla

Tämä paikkansa markkinoilla vakiinnuttanut B3-arkkisyöttöinen mustesuihkuratkaisu kuroo nopeuden ja kapasiteetin osalta umpeen kuilua huipputasoisten arkkisyöttöisten toner-pohjaisten digipainolaitteiden ja perustasoisten jatkuvasyöttöisten mustesuihkupainokoneiden välillä. Hyöty saadaan tuotettujen töiden korkeammasta arvosta – enemmän liiketoimintaa alhaisemmilla kustannuksilla.

Elokuussa 2015 lanseeratun i-sarjan VarioPrint-laitteita on asennettu maailmanlaajuisesti jo lähes 250 kappaletta. Euroopassa laitteita on asennettu eniten Alankomaissa, Yhdistyneessä kuningaskunnassa, Ranskassa ja Saksassa. VarioPrint-painokoneiden teknologia on tehnyt käyttäjiin niin suuren vaikutuksen, että yli 20 % asiakaskunnasta on investoinut jo toiseen VarioPrint i-sarjan lisälaitteeseen.

Saavuta enemmän lyhyemmässä ajassa

VarioPrint i -sarjan laitteet ovat erittäin tuottavia ja niillä voidaan painaa päivässä yli 400 000 A4-painopintaa. Sarjan laitteet tarjoavat vertaansa vailla olevan yli 90 %:n käytettävyysasteen kaksinkertaisella nopeudella muihin vastaaviin kilpailijalaitteisiin verrattuna. Asiakirjojen painamista sekä niihin liittyviä digitaalisia- ja logistiikkapalveluja tarjoavan ranskalaisen Ingenidocin toimitusjohtaja Michel Bourrienne toteaa, että ”Merkittävin etu on ollut tuotantonopeuden parantuminen painettujen kirjojen ja mainoslehtisten osalta. Nyt voimme painaa 300 värillistä A4-sivua minuutissa, mikä on yli kaksi kertaa enemmän kuin aiemmin. VarioPrint i300 -painokoneen ylivoimaisen käytettävyysasteen ansiosta uskallamme ottaa tilauksia vastaan puoleen päivään saakka, koska nyt pystymme toimittamaan tilatut tuotteet jo seuraavana päivänä.”

Korkea laatu + korkea arvo = korkeammat tuotot

ColorGrip-teknologia mahdollistaa nopean mustesuihkupainamisen tavalliselle offset-paperille. iQuarius MX -musteet, joita käytetään i-sarjan VarioPrint-laitteissa, on suunniteltu offset-päällystetyille papereille ja laadukkaiden graafisten tuotteiden painamiseen. Olemme kuluneen vuoden aikana tehneet asiakkaidemme kanssa läheistä yhteistyötä laadunparannuksen ja lisätoimintojen parissa tarjotaksemme ensiluokkaisia kuvanlaatuasetuksia, joiden avulla voidaan saavuttaa entistä laajempi väriavaruus, parempi painopinnan tasaisuus ja syvemmät mustat värit.

Laatu oli ratkaiseva tekijä Trond Erik Isaksenille, joka toimii latvialaisen Livonia Print -kirjapainon toimitusjohtajana. Isaksen toteaa, että ”Emme olisi voineet hyväksyä sellaista ratkaisua, joka olisi pakottanut meidät tinkimään selvästi lopputuotteiden laadusta. Haluamme tarjota asiakkaillemme digitaalisia painotuotteita samanlaisilla laatuominaisuuksilla kuin offset-painotuotteita. Lisäksi offset-painetun alkuperäistuotteen ja digitaalisen uusintapainoksen tulee vastata toisiaan täydellisesti aina saman varastonimikkeen offset-paperin käytöstä värientoistoon. Suosittelemme aina parasta mahdollista ratkaisua kutakin yksittäistä tilaustyötä varten, ja annamme suosituksemme esimerkiksi työn parametrien, toimitusaikojen ja painosmäärien perusteella.”

Asiakkaat voivat yhdellä ja samalla laitteella painaa sekä yksi- että monivärisenä yli 1 000 testatulle ja hyväksytylle painomateriaalille. Offset-painamiseen verrattuna tuottavuutta parantavat digitaalisen painokoneen tarvepainamisen mahdollistavat ominaisuudet sekä ”white paper” tuotantomallin tarjoamat edut, kun tyhjiä arkkeja muunnetaan täysin valmiiksi painotuotteiksi yhdellä tuotantoajolla.

CB:n mediajohtaja (Alankomaat ja Belgia) Mathijs Suidman toteaa: ”Opetusmateriaalien julkaisemisesta on tullut entistä yksilöidympää. Canonin digitaalisen painoteknologian ansiosta yrityksemme on valmis vastaamaan tämän uuden kehityssuunnan tarjoamiin haasteisiin. Saamme opetusmateriaalien julkaisijoilta yhä useammin pyyntöjä luoda heidän markkinoilleen yksilöityä sisältöä, ja digitaalinen tarvepainaminen tekee tästä mahdollista.”

End-to-end-automaatio

Tarjoamme saumattomia ja automaattisia tuotantoprosessia nopeuttavia end-to-end-työnkulkuja ja tuemme asiakkaitamme kaikissa mahdollisissa asiaan liittyvissä haasteissa. VarioPrint i -sarjan laitteet ovat yhteydessä monipuolisiin tietojärjestelmiin ja kolmannen osapuolen palveluntarjoajien viimeistelyratkaisuihin. Esimerkiksi vihkojen valmistuksessa viimeistelyyn käytettävä aika voidaan puolittaa uusilla perforointi- ja leikkaus-toiminnoilla.

Rob Frencken, joka toimii toimitusjohtajana NHA:ssa, yhdessä Alankomaiden kymmenestä johtavasta koulutusinstituutista, on valinnut VarioPrint i300 -painokoneen Océ COSMOS -ohjelmistolla, koska sen ansiosta on mahdollista digitaalisesti vastaanottaa ja painaa kuukausittain tuhansia kurssimoduuleihin liittyviä painotuotteita. Frencken toteaa, että ”Kun opiskelija tilaa kurssimateriaaleja, hän voi luottaa siihen, että ne toimitetaan hänen kotiovelleen seuraavana työpäivänä. COSMOS-ohjelmiston ansiosta kurssimateriaalit valmistuvat jopa puolessa tunnissa. Tällä hetkellä pystymme ylläpitämään samanaikaisesti sekä huomattavasti parempaa tuotantotehoa että erittäin korkeaa tuotteiden laatua. Tämän ansiosta voimme tarjota poikkeuksellisen hyvän asiakaskokemuksen niin logistiikan kuin sisällönkin osalta, mikä puolestaan on tärkeää asiakastyytyväisyyden kannalta.”

Peter Wolff, Canon Europen teollisen tulostamisen (Production Printing Products) ja EMEA-alueen kaupallisesta tulostuksesta (Commercial Printing) vastaava varatoimitusjohtaja toteaa, että: ”Viimeisten neljän vuoden aikana on voitu huomata selvästi, miten arkkisyöttöinen mustesuihkuteknologia on muuttunut disruptiivisesta teknologiasta sellaiseksi, joka mahdollistaa mitattavissa olevat parannukset useille eri painoalan toimijoille aina kirjanpainajista suoramarkkinoinnin asiantuntijoihin. Tässä kategoriassa VarioPrint-laitteiden i-sarja toimii mittapuuna koko toimialalle. Asiakkaat voivat nopeuttaa sijoitetun pääoman tuottoa valmistamalla entistä suuremman osan offset-tuotteista arkkisyöttöisillä mustesuihkupainokoneilla. Digitaalinen tarvepainamisen teknologia myös vähentää syntyvän jätteen määrää, alentaa kustannuksia ja nopeuttaa tuotteiden markkinoille saamista. Canonin i-sarjan VarioPrint-laitteita hyödyntävät asiakkaat venyttävät jo tuottavuuden rajoja. Mustesuihkuteknologia muuttaa perusteellisesti tuotantoon liittyvät taloudelliset näkökohdat muuntamalla painamattomat tyhjät arkit tuotoiksi.”