Demopäivät tarjosi houkuttelevia uutuuksia tulostamiseen ja sisustamiseen

Demopäivät, Suomen laajin visuaalisen viestinnän Wide Format -tapahtuma järjestettiin 10.–12.9.2019 Canon Showroomilla Vantaalla. Vuosittaisessa tapahtumassa esiteltiin Canonin uusimpia laitteita, sovelluksia ja työnkulkuja, joista moniin asiakkaat pääsivät tutustumaan ensi kertaa kosketusetäisyydeltä. Lisäksi oli nähtävissä, kuinka nykyisillä digitaalisilla mustesuihkutekniikoilla voidaan tulostaa lähes kaikille pinnoille. Tapahtuma on osa Print&Media-ammattimedian organisoimaa Demopäivät -konseptia.

Showroomilla esiteltävänä oli muun muassa uusi Océ Arizona 1300 -tulostin, jossa on käytössä nopea LED-kiinnitysteknologia. Tulostimen avulla on mahdollista hyödyntää entistä laajempaa sovellusvalikoimaa: valittavana on jäykkiä tai joustavia materiaaleja sekä haastavia materiaaleja kuten kangasta, puuta, laattaa ja lasia. Ainutlaatuisen Océ Touchstone-ohjelman avulla Océ Arizona 1360XT-tasotulostinta voidaan käyttää myös näyttävien kohopintarakenteiden luomiseen sekä ulko- että sisätilojen sisustuksessa. Kohotettuja efektejä voidaan määrittää esimerkiksi kivi-, tiili-, puu- ja sisustuslaatoille.

Näytteillä oli myös vastikään julkaistu UVgel-teknologiaan perustuva Océ Colorado 1650 , jolla voi tulostaa sekä mattaa että kiiltävää pintaa yhdellä ja samalla musteella. UVgel-muste maksimoi joustavuuden parantamalla jokaisen kovetetun mustepisaran ”venyvyyttä”. Tämä mahdollistaa poikkeuksellisen monipuolisen materiaalivalikoiman, sillä tulostettuja materiaaleja voidaan huoletta taivuttaa ja taitella ilman, että tulostuspinta halkeilee.

Tuoteuutuuksien lisäksi Demopävillä esiteltiin runsain määrin kiinnostavia ja luovia sovelluksia sekä ainutlaatuinen tulostetuin sisustuselementein sisustettu mallihuone. Huoneessa oli esillä digitaalisilla tulostustekniikoilla tuotettuja Dusty-tapetteja ja sisustustauluja ja -tyynyjä. Huoneen helmi oli runsasta kiinnostusta herättänyt juuttimatto, johon on Océ Arizona -tasotulostimella tulostettu molemmin puolin kelim-kuvio.

– Suurkuvatulostaminen on mainio ratkaisu silloin, kun tiloihin halutaan yksilöllisyyttä ja räätälöityjä ratkaisuja. Digitaalisilla tulostustekniikoilla on mahdollista tuottaa nopeasti pieniä eriä erilaisiin sisustuksen tarpeisiin, olipa kyse sitten pitkäaikaiseen käyttöön tarkoitetuista personoiduista tekstiileistä ja pinnoista, akustiikkalevyistä, työtasoista, tilanjakajista tai vaikkapa lavastukseen tarvittavista seinäkkeistä tai mallikappaleista. Materiaalejakin on laidasta laitaan: jopa styroksille voidaan luoda muoto ja struktuuri tulostamalla, kertoo Satu Salin Canonilta.

Lisätietoa:

Satu Salin, Canon Oy
satu.salin@canon.fi

Lisää aiheesta:

Digitaalisesti tulostetut sisustustuotteet

Vedenkestävät materiaalit voivat kasvattaa liiketoimintaasi

Tulostamista ilman kompromisseja