Canon laajentaa UVgel-tulostinsarjaansa uudella optimaalista joustavuutta tarjoavalla Océ Colorado 1650 -tulostimella

Canon tuo markkinoille uuden Océ Colorado 1650 -tulostimen, joka kasvattaa yrityksen R2R-periaatteella toimivien ja Canonin UVgel-teknologiaa hyödyntävien suurkuvatulostimien valikoimaa. Océ Colorado 1650 esittelee uudenlaisen joustavan mustesuihku- ja Océ FLXfinish -teknologian yhdistelmän, jonka ansiosta asiakkaat voivat kasvattaa liiketoimintaansa hyödyntämällä erilaisia tulostusmateriaaleja entistä monipuolisemmin.

Canon tuo markkinoille uuden R2R-teknologiaa hyödyntävän 64 tuuman Océ Colorado 1650 -tulostimen

Océ FLXfinish -teknologiaa hyödyntävä Océ Colorado 1650 -tulostin tuottaa sekä matta- että kiiltäväpintaisia tulosteita tulostusmateriaalista riippumatta

Océ Colorado 1640 -tulostimeen verrattuna uusi 64 tuuman Colorado-tuotantotulostin tarjoaa paremman tuottavuuden ja tulosteiden laadun sekä enemmän tulostusmateriaalivaihtoehtoja. Tulostuspalveluiden tuottajille tämä uusi tulostin tarjoaa myös optimaalista suorituskykyä, sillä se pystyy tuottamaan suuria määriä erilaisia lopputuotteita, kuten vinyylitarroja, valokuvatapetteja, canvas-tulosteita, mainoslippuja sekä edestä ja takaa valaistuja mainosjulisteita, joiden asennus ja kehystys edellyttävät huomattavaa joustavuutta.

Océ Colorado 1650 -tulostimessa voidaan käyttää uusinta Canonin UVgel-mustetta, joka maksimoi joustavuuden parantamalla jokaisen kovetetun mustepisaran ”venyvyyttä”. Näin esimerkiksi mainoslippuja voidaan taivuttaa ja taitella ilman, että tulostettu pinta halkeilee.

Océ Colorado 1650 -tulostin hyödyntää myös Océ FLXfinish -teknologiaa, joka tarjoaa uuden lähestymistavan LED-kovetukseen. Tämän ominaisuuden ansiosta käyttäjä voi valita tulostekohtaisesti joko matan tai kiiltävän pinnan, jolloin pinnoista saadaan erinäköisiä ilman, että tarvitsee vaihtaa mustetta tai tulostusmateriaalia. Kiiltävä pinta tekee esimerkiksi ulkona käytettävistä banderolleista ja julisteista näyttävämpiä, kun taas mattapinnalla saadaan aikaan etenkin laadukkaan näköisiä sisätiloissa (keinovalossa) käytettäviä tulosteita. Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi valokuvatapetit ja premium-laatuiset myyntipistemateriaalit (POS).

Océ FLXfinish -teknologia mahdollistaa tulostamisen myös huokoisille materiaaleille, kuten päällystämättömälle paperille sekä mainoslippumateriaaleille (tekstiilit ja SEG-kankaat). Océ FLXfinish -teknologian avulla jokainen mustepisara kovetetaan välittömästi suihkutuksen jälkeen, jolloin muste ei imeydy alusmateriaaliin.

Colorado-sarjan tulostimien ominaisuuksiin kuuluvat myös tarkka asemointi, joka mahdollistaa lähes täydellisen kohdistuksen kaksipuoleisen tulostuksen yhteydessä, sekä ”sisältä ulos” -tulostus, jossa tulostetaan tulostimeen päin osoittavalle pinnalle. Nämä ominaisuudet puolestaan tekevät laitteesta entistä tehokkaamman ja monipuolisemman.

”Kun lanseerasimme Océ Colorado 1640 -tulostimen FESPA-messuilla vuonna 2017, tiesimme jo silloin, että Canonin UVgel-teknologian pohjalta luotaisiin laaja tuoteperhe, jonka laitteissa yhdistyisivät optimaalisella tavalla korkea tuottavuus, laaja värikirjo, monipuoliset käyttösovellusmahdollisuudet sekä alhaiset omistuskustannukset.”, kertoo Michele Tuscano, Canonin EMEA-alueen Large Format Graphics -osaston varatoimitusjohtaja.

”Asiakkailtamme ja jakelukumppaneiltamme saadun palautteen perusteella olemme viimeisten kahden vuoden ajan pyrkineet tutkimus- ja tuotekehitystoiminnallamme tuottamaan toisen 64 tuuman tulostimen, joka maksimoi geeliteknologian tarjoamat erittäin suositut tuotantoedut. Tavoitteenamme on myös ollut luoda tulostin, joka tuottaa entistä tehokkaammin esimerkiksi vinyylitarroja, sillä niiden tuotantomäärät ovat jatkuvassa kasvussa.”

”Graafisen alan toimijat ovat innoissaan uudesta ominaisuudesta, jonka avulla viimeistelyn voi vaihtaa matasta kiiltävään pelkällä napin painalluksella. Heille avautuu aivan uusia liiketoimintamahdollisuuksia premium-laatuisten myyntipistemateriaalien sekä sisustustuotteiden saralla, kun kaiken voi hoitaa yhdellä tulostimella ilman, että tarvitsee vaihtaa tulostusmateriaalia tai mustetta.”, Tuscano jatkaa.

Useat Canonin EMEA-alueella toimivat UVgel-asiakkaat ovat käyttäneet Océ Colorado 1650 -tulostinta ja raportoineet erinomaisista tuloksista monien erilaisten käyttösovellusten (esim. valokuvatapetit, etiketit ja mainosgrafiikka) osalta.

Canon esitteli uuden tulostusratkaisunsa FESPA Global Print Expo 2019 -messuilla Münchenissä, Saksassa tulostamalla esimerkiksi valokuvatapetteja ja vinyylitarroja. Myös Océ Colorado 1640 -tulostinmalli oli esillä messuilla, missä sillä tulostettiin myyntipistemateriaaleja (esim. julisteita) Canonin viimeistelykumppanin Fotoban automaattisella in-line-leikkausteknologialla.

Canon suosittelee Océ Colorado 1640 -tulostinta etenkin niille tulostuspalveluiden tuottajille, jotka tulostavat pääasiassa laitteelta parasta mahdollista suorituskykyä edellyttävää lattiagrafiikkaa, julisteita, kylttejä ja ajoneuvografiikkaa. Koska Canonin UVgel-tulosteet ovat välittömästi kuivia, ne saadaan myös saatettua markkinoille nopeasti. Entistä laajempi tulostusmateriaalivalikoima puolestaan tarjoaa asiakkaille mahdollisuuden tuottaa laadukkaita ja erottuvia sisäkäyttöön tarkoitettuja tuotteita konepäällystetyllä offset-paperilla. Alkuperäinen muste kestää erinomaisesti naarmuja, hankausta, pesua, kuurausta, kemikaaleja sekä liuottimia ilman erillistä laminointia.

Tällä hetkellä yli 800 Océ Colorado 1640 -tulostinta on käytössä eri puolilla maailmaa. Näistä laitteista 500 sijaitsee EMEA-alueella, ja yli 25 asiakkaalla on käytössään useampi kuin yksi tulostin. Asiakkailta saatujen tietojen mukaan jokainen Colorado-tulostin tuottaa vuodessa keskimäärin yli 14 600 neliömetriä ja 12 % laitteista yli 25 000 neliömetriä materiaalia. Nämä lukemat kertovat ensiluokkaisesta tuottavuudesta, joka voidaan saavuttaa Colorado-tulostimilla niiden erinomaisen tulostusnopeuden, automatisoidun suutinhuollon sekä tulostusmateriaalin täytön helppouden ansiosta.

Océ Colorado 1650 -kuvia

Canon esittelee uusia graafisen alan kasvumahdollisuuksia FESPA 2019 -messuilla