Canonin uusi imagePRESS C910 monipuolistaa graafisen alan ammattilaisten ja yritysten sisäisten printtitöiden toteuttamismahdollisuuksia

Canon on lanseerannut uuden imagePRESS C910:n, digitaalisen painamisen mallisarjan, joka on suunniteltu täyttämään sekä kaupallisten digipainojen että yritysten omatarvepainojen tarpeet. Lisäksi se soveltuu erinomaisesti pk-yrityksille, jotka haluavat itse tuottaa nopeasti ja kustannustehokkaasti laadultaan erottuvia ja personoituja printtimateriaaleja.

Helppokäyttöinen, tehokas ja nopea

Toneriteknologiaan perustuvaan uuteen sarjaan kuuluvien kolmen mallin – imagePRESS C910, C810 ja C710 – tuotantonopeudet ovat markkinoiden huippua: 90, 80 ja 70 painopintaa minuutissa. Malliston kokonaistuottavuus on optimoitu: laitteilla on vähäinen ylläpitotarve ja ne on suunnattu suurille, jopa 500 000 A4-pinnan kuukausittaisille volyymeille. Helppokäyttöisinä laiteet soveltuvat kaikentyyppisille asiakkaille – myös niille, joilla ei ole aiempaa kokemusta värinhallinnasta tai ammattimaisesta printtitöiden viimeistelystä.

Uusi sarja soveltuu hyvin monenlaisiin käyttöympäristöihin ja -tarkoituksiin. Asiakkailla on käytettävissään entistä laajempi materiaalivalikoima aina 350 g/m2:n painoon asti ja tuki laajalle valikoimalle pinta- ja kohokuvioituja painomateriaaleja. Lisäksi laitteet pystyvät tuottamaan peräti 1 300 mm:n pituisia banneritulosteita, mikä lähes kaksinkertaistaa arkin pituuden aiempiin malleihin verrattuna.

Laadukas painojälki ja monipuoliset viimeistelymahdollisuudet

Uusien ammattimaisten viimeistelyvaihtoehtojen valikoima kasvattaa joustavuutta entisestään. Vaihtoehtoihin kuuluvat monikäyttöinen kerääjäyksikkö vaativaan suurvolyymiseen bannerituotantoon, jatkuvatoiminen liimanidottujen kirjojen ja manuaalien luovutus valvomattomaan tuotantoon sekä kaksi vihkoviimeistelijää, joista toinen kaipaa vain vähän lattiatilaa ja sopii näin ahtaisiinkin tiloihin. Uusi DFD (Document Finishing Device) -rajapinta ja liitäntäsilta mahdollistavat kolmansien osapuolten viimeistelylaitteiden sekä Canonin W1 -vihkoviimeistelijän yhdistämisen yhdeksi yhtenäiseksi tuotantolinjaksi. Näin imagePRESS C910 -sarjan käyttäjät voivat hyödyntää koko saatavilla olevan viimeistelyvalikoiman kompromisseja tekemättä.

Aidon 2400 dpi:n tarkkuuden ja oletusasetuksena olevan 190 lpi:n rasteroinnin ansiosta mallisto tuottaa tarkan tekstin, eloisat kuvat ja laajan väriavaruuden, joka vastaa offsettasoista painojälkeä. Painolaatu pysyy tasaisena arkista toiseen tuotantosarjan pituudesta riippumatta. Laatu on erinomainen myös pinta- ja kohokuvioiduilla materiaaleilla laitteen elastisen ja siten joustavan kuvansiirtohihnan ansiosta, joka kykenee jakamaan väriaineen tasaisesti koko painopinnalle.

Työnkulkuvaihtoehtojen monipuolistamiseksi uuteen sarjaan on saatavana kolme tulostuspalvelin- ja ohjausjärjestelmää (RIP) – Canonin PRISMAsync versio 7.1 sekä EFI:n Fieryn sisäänrakennettu G250 ja ulkoinen H350 – jotka optimoivat integroinnin olemassa oleviin toiminta- ja tuotantoympäristöihin.

imagePRESS C910 -sarja sopii erinomaisesti myös pk-yritysympäristöön, sillä se vie vähän tilaa ja sen käyttö helppoa. Pk-yrityksille uusi sarja tarjoaa nopean ja kustannustehokkaan vaihtoehdon tuottaa laadukkaita digitaalisia printtimateriaaleja itsenäisesti.

ImagePRESS C910 -sarja on saatavana kaikkialla Euroopassa toukokuusta 2019 lähtien suoraan Canonilta ja valikoiduilta kumppaneilta.

• Canon
  • Lehdistösivut
  • Lehdistötiedotteet
  • Canon on lanseerannut uuden imagePRESS C910:n, digitaalisen painamisen mallisarjan, joka on suunniteltu täyttämään sekä kaupallisten digipainojen että yritysten omatarvepainojen tarpeet. Lisäksi se soveltuu erinomaisesti pk-yrityksille, jotka haluava