Uusittu kolmannen sukupolven imageRUNNER ADVANCE -mallisto parantaa asiakirjaturvallisuutta ja käytettävyyttä

Kuvantamisratkaisujen markkinajohtaja Canon Eurooppa on julkistanut kolmannen sukupolven imageRUNNER ADVANCE -alustastaan uuden version, jossa on uusi laiteohjelmistoversio 3.8. 26 tuotetta ja seitsemän laitesarjaa kattavassa mallistossa on huippuluokan tietoturva, ja se on käyttöliittymältään intuitiivinen kaikissa laitteissa. Kolmannen sukupolven alustan kolmas versio, joka on kehitetty Canonin koko MFP-monitoimilaitevalikoimaa silmällä pitäen, tuo päivityksiä palkitun imageRUNNER ADVANCE -sarjan jokaiseen laitteeseen.

Canon Euroopan tuotemarkkinointipäällikkö Daniel Woodstock totesi: ”Canon on sitoutunut tuomaan asiakkaidensa ulottuville toimistoteknologian uusimmat innovaatiot. Uusin laitteisto ja ohjelmisto parantavat tuottavuutta älykkäillä asiakirjatyönkuluilla vaativimmissakin toimistoympäristöissä. Verkotettuihin monitoimilaitteisiin perustuva strategiamme on osa Canonin asiakkaiden digitaalisen toimistoekosysteemin kehitystyötä, ja sen etuja ovat lyömätön käyttäjäkokemus sekä saumaton tuki ja palveluvalikoima.”

Suunniteltu tietoturvalliseksi

Tietoturvan merkitys kasvaa jatkuvasti kaikenkokoisissa yrityksissä. ImageRUNNER ADVANCE -alustan kolmas versio sisältää monia toimintoja, joilla yritykset pystyvät torjumaan ennakoivasti tietoturvaan liittyviä haavoittuvuuksia. Canonin uusimman sukupolven laitteiden tietoturvaratkaisut perustuvat yhtiön aiempiin luokkansa parhaimpiin ratkaisuihin. Laitteet on varustettu edellisten versioiden erittäin tärkeillä turvatoiminnoilla, joista yksi on kiintolevyn tietojen automaattinen salaus FIPS 140-2 -standardilla.

Uusiin turvatoimintoihin kuuluu muun muassa järjestelmän vahvistus käynnistettäessä. Käyttäjät pystyvät avaamaan turvallisesti ohjelmia Root of Trust (RoT) -toiminnon avulla. Tämä sisäänrakennettu turvatoiminto estää hakkereita ohittamasta organisaation arvokkaimpia tietoja sisältävien monitoimilaitteiden turvamekanismeja.

Uudet Syslog-lokitiedot antavat laitteen tietoturvasta reaaliaikaista tietoa, jota voi analysoida hyvillä kolmansien osapuolten ratkaisuilla alan standardeja hyödyntäen. Lisäksi lokitoiminto helpottaa valikoiman integrointia mihin tahansa SIEM (Security Information and Event Management) -palvelimeen. Näin ylläpitäjä pystyy torjumaan ongelmia reaaliaikaisesti analysoimalla havaittuja tai potentiaalisia turvallisuusuhkia ja tutkimaan tietoturvaloukkauksia. Paremman läpinäkyvyyden ansiosta tietoturvaloukkaukset on helppo tutkia ja hoitaa läpikotaisin. Tietojen salaaminen sekä skannattujen asiakirjojen ja imageRUNNER ADVANCE -laitteilla laadittujen sähköpostien eheyden varmistus onnistuu digitaalisilla varmenteilla. Turvallisuussertifikaatit voi asettaa päivittymään automaattisesti joko Simple Certificate Enrolment Protocol (SCEP) -protokollan tai Network Device Enrolment Service (NDES) -palvelun avulla, jolloin uusimmat tietoturvavarmenteet päivittyvät laitteisiin itsenäisesti eikä ylläpitäjän tarvitse käyttää siihen aikaa.

”Tieto on yrityksen arvokkainta omaisuutta”, Daniel Woodstock toteaa. ”Uusimman alustaversion monikerroksiset, omaa luokkaansa olevat tietoturvatoiminnot suojaavat arkaluontoiset tiedot kaikissa verkkoon liitetyissä laitteissa.”

Tulevina kuukausina Canon kehittää tietoturvaa entistä pidemmälle jatkamalla tuotteidensa integrointia muun muassa ajonaikaisessa tunnistuksessa, joka suojaa tunkeutujia vastaan entistä tehokkaammin.

Hallitse ja integroi

imageRUNNER ADVANCE -laitteiden uusin versio on suunniteltu intuitiiviseksi, jotta käyttäjäkokemus on paras mahdollinen. Uuden kotikäyttöliittymän ansiosta käyttökokemus on mukautettava ja joustava, ja myös tehtäviä ja työnkulkuja on yksinkertaistettu. Päävalikon toimintoihin on yhdistetty pikavalikko ja uusi aikajanatoiminto, ja uusimmassa alustassa laitteet pystyvät muistamaan käyttöhistorian ja luomaan sen avulla oikoteitä edellisille ja toistuville töille.

Koska yrityksillä on tarve lisätä ketteryyttään ja toimintavalmiuksiaan missä tahansa sijainnissa, laitteisiin voi muodostaa suoran yhteyden QR-koodeilla. Tämä helpottaa ja joustavoittaa mobiilikäyttöä, ja iOS-käyttäjät voivat muodostaa laitteisiin Wi-Fi -yhteyden suoraan iOS-laitteen oletuskamerasovelluksen tai CPB-kamerasovelluksen kautta. Skannauksessa voi käyttää tekstintunnistustilaa, joka tunnistaa tarkasti 25 eri eurooppalaista kieltä. Koko laitevalikoiman pitkälle viety mukautettavuus ja liitettävyys parantaa koko työvoiman tuottavuutta merkittävästi.

Daniel Woodstock jatkaa: ”Tiedonhallinta jatkaa siirtymistään digitaalisiin kanaviin, ja me haluamme antaa asiakkaillemme mahdollisuuden ottaa prosessit ja kustannukset haltuun paremmin kuin koskaan. imageRUNNER ADVANCE -alustan kolmas versio säästää aikaa ja resursseja sekä kasvattaa tuottavuutta tehokkailla työnkuluilla ja intuitiivisella helppokäyttöisyydellään. Monitoimilaitteiden liitettävyysstrategiamme mahdollistaa tulostusinfrastruktuurin ennakoivan hallinnan ja jatkuvan optimoinnin, ja parempi näkyvyys auttaa hallitsemaan asiakirjan koko elinkaarta.”

Laitteiden hallintaa nykyaikaiseen työntekoon

Canon tehostaa työnkulkuja myös päivittämällä pilvipohjaista uniFLOW Online -ratkaisuaan uusimman valikoiman rinnalla. Yritykset pystyvät yksinkertaistamaan sisäisiä prosessejaan hyödyntämällä lisättyä synergiaa laitteiston ja ohjelmiston välillä. UniFLOW Online 2019.1 -ratkaisu tukee pilvestä tulostamisen kaltaisia lisätoimintoja, ja monet palveluntarjoajat, kuten Box, Dropbox, Evernote®, Google Drive™, Microsoft OneDrive® ja Microsoft SharePoint® Online, ovat yhteensopivia sen kanssa.

”Jokainen yritys tarvitsee tietysti omanlaisensa ratkaisun”, totesi Daniel Woodstock lopuksi. ”Siksi olemme pitäneet huolta siitä, että kolmannen sukupolven imageRUNNER ADVANCE -alustan kolmas versio on täysin räätälöitävissä kaikille asiakkaillemme – se tukee hyvin monenlaisia malleja ja integroituja ratkaisuja, jotka toimivat saumattomasti yhteen.”

Kolmannen sukupolven imageRUNNER ADVANCE -alustan kolmannen version mallisto: