Uudet Océ Arizona 1300 -tasotulostimet tehostavat tuotantoa

Canon Eurooppa on julkistanut uudet Océ Arizona 1300 -tasotulostimet keskisuurille tulostusmäärille. Uutuudet lisäävät tuotannon tehokkuutta ja vastaavat markkinoiden vaatimuksiin entistä laajemmissa käyttötarkoituksissa.

Laitteet soveltuvat jopa 15 000 m² tuotantoon vuodessa ja suurin nopeus on jopa 52,8 m² tunnissa. Uudessa Océ Arizona 1300 -sarjassa on kuusi mallia ja kaikki tulostimet ovat helppokäyttöisiä ja luotettavia. GT-mallien (Océ Arizona 1340 GT, 1360 GT ja 1380 GT) tulostuspöydän koko on 1,25 x 2,5 metriä ja XT-mallien (Océ Arizona 1340 XT, 1360 XT ja 1380 XT) tulostuspöydät ovat kooltaan 2,5 x 3,08 metriä.

Uutuudet on tarkoitettu aiempien tasotulostimien tai hybriditulostimien päivittämiseksi tuottavampiin ja laadukkaampiin tulostimiin. Niiden etuina ovat käytettävyysajan maksimointi ja kyky käsitellä entistä monipuolisempia tulostusmateriaaleja eri käyttötarkoituksissa.

Paras tuottavuus uusilla ratkaisuilla

Käytettävyyden maksimoimiseksi Arizona 1300 -tulostimet ovat ensimmäisiä Océ-tasolaitteita, joissa kovettamiseen käytetään LED-teknologiaa. Sen ansiosta tulostus alkaa heti valmiustilasta ilman, että UV-lamppujen lämpenemistä tarvitsee odotella.

Uusi, innovatiivinen Océ Arizona Xpert -ohjelmisto tehostaa tuotantoa. Se yksinkertaistaa ja automatisoi monimutkaisia tulostustöitä, kuten monikerroksisia ja kaksipuolisia tulostuksia. Ohjelmisto tallentaa tulostusvalmiin tiedoston, jotta tulevien töiden valmistelu käy entistä nopeammin ja helpommin.

Lisäksi laiteuutuudet ovat ensimmäisiä Canon-tasotulostimia, joissa on Océ Remote Service maksimoimassa käytettävyysajan ja antamassa teknistä tukea. Työkalun avulla voidaan entistä paremmin valvoa musteen kulutusta ja tulostusmääriä. Näin asiakkaat voivat tehdä omiin liiketoimintatarpeisiinsa mukautettuja palvelusopimuksia.

Kaikkiin tarpeisiin sopiva

Océ Arizona 1300 -laitteiden LED-kiinnitysteknologian ansiosta tulostuspalveluiden tarjoajat voivat hyödyntää entistä laajempaa sovellusvalikoimaa, kuten jäykkiä tai joustavia materiaaleja sekä haastavia materiaaleja, kuten kangasta, puuta, laattaa ja lasia. Uusien mallien LED-UV-musteet ovat UL GREENGUARD Gold -sertifioituja, joten tulosteita voidaan käyttää turvallisesti myös sensitiivisissä sisätiloissa, kuten kouluissa, sairaaloissa ja myymälöissä. Canon on tällä hetkellä ainoa digitaalisen tasotulostinteknologian toimittaja, joka tarjoaa sekä perinteisiä että LED-teknologialla toimivia kovetusratkaisuja. Tämän ansiosta saatavilla on tulostin lähes kaikkiin tulostustarpeisiin.

Lisävarusteina saatavien vaalean syaanin (LC), vaalean magentan (LM), lakan ja valkoisten musteiden sekä parannetun rasteroinnin ansiosta uusilla tasotulostimilla voidaan tulostaa myös erittäin vaativia töitä, sillä myös valokuvat ja taidekuvat tulostuvat erittäin korkealaatuisina.

Océ Arizona 1300 -laitteet tarjoavat monipuolisen tuotevalikoiman: niissä voidaan hyödyntää Océ Touchstone -ratkaisua, joka mahdollistaa laadukkaan kohopintaisen tekstuurin tulostuksen. Laitteessa on myös rullamateriaalitoiminto monipuolisen materiaalin käsittelyyn ja tuotannon optimointiin.

Innovatiivisia tasotulostimia jo kymmenen vuotta

Wouter Derichs, Canon Euroopan suurkuvatulostuksen markkinointipäällikkö, sanoo näin: ”Tasotulostusasiakkaamme kohtaavat jatkuvasti kaksi samaa haastetta – tarpeen lisätä tuottavuutta ja laajentaa sovellusvalikoimaa uusien liiketoimintamahdollisuuksien avaamiseksi. Uudet Océ Arizona 1300 -laitteet lisäävät asiakkaiden mahdollisuuksia tulostaa älykkäämmin, nopeammin ja edullisemmin yhdellä tulostimella.”

”Canonin tuotekehitystiimi on työskennellyt tasotulostimien kehityksen eturintamassa yli 11 vuoden ajan. Tavoitteena on tuoda markkinoille innovaatioita, jotka parantavat tuottavuutta ja laatua, laajentavat tulostusmateriaalivalikoimaa, alentavat käyttökustannuksia ja parantavat työnkulkua. Uusin tuotesarja osoittaa, että alalla on edelleen tilaa sellaisten kokonaisvaltaisten kokonaisratkaisujen kehittämiselle, jotka parantavat tuotannon kokonaistehokkuutta virtaviivaistamalla tuotannon kaikkia osa-alueita tiedostojen valmistelusta tulostukseen, kovetukseen ja ylläpitoon.”

Derichs jatkaa: ”Tuomme tulostinuutuudet markkinoille auttaaksemme asiakkaitamme tehostamaan toimintaansa aivan uudella tavalla. Vuoden 2007 yksittäisestä tasotulostimesta olemme edenneet kokonaiseen tasolaitteiden valikoimaan. Nyt saatavilla on asiakkaan tarpeisiin sopiva Océ Arizona -ratkaisu kaikilla tuotantomäärillä ja sovellusyhdistelmillä.”

Océ Arizona 1300 -laitteet valmistetaan hiljattain laajennetussa Canon-tasotulostintehtaassa Saksan Poingissa. Laitteet tulevat myyntiin helmikuussa 2019.