Lainaa kamera ja jaa korvauksena kuvia. Tutustu Canonin pohjoismaiseen kesäkampanjaan!

Canonin pohjoismaisessa kesäkampanjassa on tarjolla on 60 kameraa kuluttajille kesän ja ensikokemusten ikuistamiseen. Kamerat ovat lainattavissa koko kesän ajan. Kampanjan alustana on instagram, ja kampanjan aihetunnisteena on #rentacanon, vastikkeena kameran lainaajat jakavat omia kesäkuviaan ja tarinoita instagramiin.

”Bring your firsts to life” on kampanjan teema ja sen tarkoituksena on inspiroida ihmisiä kokemaan uusia asioita, yhdessä kameran kanssa. Kampanja on jatkumo Canonin eurooppalaiseen ”Live for the Story” -konseptiin, joka rohkaisee yleisöä omien tarinoiden kerrontaan.

”Valokuvaus harrastuksena on suositumpaa kuin koskaan ja kaikki ihmiset kuvaavat.Tämän kampanjan avulla haluamme antaa ihmisille mahdollisuuden tutustua laadukkaisiin laitteisiin. Jonkin uuden asian kokemisessa on aina taikaa ja haluamme tarjota näiden hetkien ikuistamiseen parhaan mahdollisen kuvanlaadun”, kertoo Canonin Nordicin PR Manager Helen Iwefors-Häggblom.

Miten kampanja toimii?

Lainalaitteesta kiinnostunut kuluttaja lataa kuvan instagramiin aihetunnisteella #rentacanon ja tuomaristo valitsee pohjoismaista 60 henkilöä, joille tarjotaan lainamahdollisuutta. Kukin osallistuja saa peilittömän Canon EOS M50 -kameran käyttöönsä noin kolmen viikon ajaksi. Jakamalla kameralla kuvattuja kuvia, voi oman kuvansa saada esille kesän aikana Canon Nordicin Instagram-tilille @canonnordic.

Kesäkampanja on toteutettu yhteistyössä pohjoismaisten kuvaajien ja vaikuttajien kanssa. He osallistuvat kampanjaan omilla kuvillaan ja sisällöillään. Osallistujien joukossa ovat Matilda Söderlund (Ruotsi), Janne Naakka (Suomi), Morten Nordström (Tanska) ja Samuel Taipale (Norja).

Pohjoismainen kesäkampanja jalkautuu digitaalisen toteutuksen lisäksi myös Canon-jälleenmyyjille. Kampanjan on toteuttanut tanskalainen mainostoimisto Uncle Grey.