Nyt haetaan vuoden luontokuvaa 2018. Kilpailu on avoin kaikille kuvaaville luonnon ystäville.

Otamme enemmän valokuvia kuin koskaan. Mutta mitä suomalaiset kuvaavat? Canonin tekemän pohjoismaisen kyselyn mukaan suomalaiset kuvaavat luontoa. Sen jälkeen tulee arkipäivän kuvaus sekä matkakuvaus ja eläimet.

Kevättanssi_Kari Auvinen.jpg

Vuoden Luontokuva valittiin ensimmäisen kerran jo vuonna 1980 ja ensimmäinen Vuoden Luontokuva -kilpailu järjestettiin vuonna 1981. Nykyisin Vuoden Luontokuva -kilpailu on Pohjoismaiden suurin luontokuvatapahtuma ja samalla merkittävin kansallinen luontokuvakilpailu. Vuoden Luontokuva 2017 -kilpailun palkituista kuvaajista vain kolme oli ammattiluontokuvaajia.

Vuoden Luontokuva -kilpailun järjestää Suomen Luonnonvalokuvaajat SLV ry 38. kerran. Kilpailun tavoitteena on kertoa suomalaisen luonnon moni-ilmeisyydestä – sen karuudesta ja yltäkylläisyydestä. Kilpailukuvia katsomalla päästään sisälle Suomen luonnon näkymiin, tapahtumiin ja yksityiskohtiin sekä päästään nauttimaan kuvaajien luonnossa kokemista elämyksistä ja oivalluksista. Vuoden Luontokuva on visuaalisesti näyttävä valokuva, joka osoittaa valokuvaamisen taitoa ja jonka keskeisenä sanomana on suomalainen luonto. Arvostelussa kiinnitetään huomiota myös ilmaisuun ja luovuuteen. Kilpailukuvien latausaika päättyy 31.1.2018.

Lisätietoa kilpailusta: http://www.vuodenluontokuva.fi/vlk/

Tiedotteen kuva on viime vuoden kilpailusta, kevättanssi, kuvaaja Kari Auvinen, kuvattu Canon EOS 5D Mark II -kameralla.

Canon on Suomen Luonnonvalokuvaajien pitkäaikainen yhteistyökumppani ja myös tänä vuonna mukana tukemassa kilpailua.

Lue seuraavaksi

Kaksi Canonin järjestelmäkameraa, objektiivi ja salamalaite on palkittu EISA Awards -tunnustuksella!

Vuonna 1982 perustettu EISA, the European Imaging and Sound Association, edustaa 55 valokuvaus-, video-, kotiteatteri-, äänentoistolaite- ja mobiilialan erikoislehteä maailmanlaajuisesti 25 maasta. Kansainvälisesti tunnetut EISA-palkinnot juhlistavat kulutuselektroniikan huipputuotteita, joissa yhdistyvät teknologia, laatu sekä halutuimmat ominaisuudet luokassaan. Suomalainen Kamera-lehti edustaa Suomea EISA Photo Expert Group -palkintoraadissa.