Nyt haetaan vuoden luontokuvaa 2018. Kilpailu on avoin kaikille kuvaaville luonnon ystäville.

Otamme enemmän valokuvia kuin koskaan. Mutta mitä suomalaiset kuvaavat? Canonin tekemän pohjoismaisen kyselyn mukaan suomalaiset kuvaavat luontoa. Sen jälkeen tulee arkipäivän kuvaus sekä matkakuvaus ja eläimet.

Kevättanssi_Kari Auvinen.jpg

Vuoden Luontokuva valittiin ensimmäisen kerran jo vuonna 1980 ja ensimmäinen Vuoden Luontokuva -kilpailu järjestettiin vuonna 1981. Nykyisin Vuoden Luontokuva -kilpailu on Pohjoismaiden suurin luontokuvatapahtuma ja samalla merkittävin kansallinen luontokuvakilpailu. Vuoden Luontokuva 2017 -kilpailun palkituista kuvaajista vain kolme oli ammattiluontokuvaajia.

Vuoden Luontokuva -kilpailun järjestää Suomen Luonnonvalokuvaajat SLV ry 38. kerran. Kilpailun tavoitteena on kertoa suomalaisen luonnon moni-ilmeisyydestä – sen karuudesta ja yltäkylläisyydestä. Kilpailukuvia katsomalla päästään sisälle Suomen luonnon näkymiin, tapahtumiin ja yksityiskohtiin sekä päästään nauttimaan kuvaajien luonnossa kokemista elämyksistä ja oivalluksista. Vuoden Luontokuva on visuaalisesti näyttävä valokuva, joka osoittaa valokuvaamisen taitoa ja jonka keskeisenä sanomana on suomalainen luonto. Arvostelussa kiinnitetään huomiota myös ilmaisuun ja luovuuteen. Kilpailukuvien latausaika päättyy 31.1.2018.

Lisätietoa kilpailusta: http://www.vuodenluontokuva.fi/vlk/

Tiedotteen kuva on viime vuoden kilpailusta, kevättanssi, kuvaaja Kari Auvinen, kuvattu Canon EOS 5D Mark II -kameralla.

Canon on Suomen Luonnonvalokuvaajien pitkäaikainen yhteistyökumppani ja myös tänä vuonna mukana tukemassa kilpailua.

Lue seuraavaksi

Canon esittelee FESPA 2018 -messuilla täysrobotisoidun tasotulostusratkaisun, Océ Touchstone kohopintatulostamisen ratkaisun sekä Océ Coloradon lukemattomat sovellusmahdollisuudet

Canon esittelee FESPA 2018 -messuilla Berliinissä (Messe Berlin, 15-18.5.2018, halli 3.2 osasto A40/B40), kuinka innovaatiot prosessien automaatiossa voivat radikaalisti parantaa tuottavuutta ja painotuotteiden valmistajien liiketoimintaa.