Canonin imagePROGRAF TX -sarja on vastaus niin huippuluokan CAD-mustesuihkutulostukseen kuin aloitustason LED-piirturimarkkinaan

Canon lanseeraa täysin uuden suurkuvatulostin mallisarjan: imagePROGRAF TX-2000, TX-3000 ja TX-4000, jotka ovat saatavilla 24, 36 sekä 44 tuuman kokoisina. Uudessa mallisarjassa yhdistyvät tuottavuus, käytettävyys ja turvallisuus tulostuslaadusta tai alhaisista käyttökustannuksista tinkimättä. Sarja on vastaus huippuluokan CAD-mustesuihkutulostamisen vaatimuksiin, mutta se palvelee myös aloitustason LED-piirturia tarvitsevia. Sarjaan kuuluvat myös MFP-ratkaisut, imagePROGRAF TX-3000MFP T36 sekä TX-4000MFP T36, jotka on varustettu nopealla suurkokoskannauksella ja monipuolisilla integroiduilla skannaus- ja käytettävyysominaisuuksilla.

imagePROGRAF_TX_Series.jpg

Erinomainen tulostuslaatu arkista toiseen
Äskettäin kehitetyn LUCIA TD –musteen tuottama tulostuslaatu on terävää ja sillä saa aikaiseksi laajan värintoiston, joten se sopii erinomaisesti korkeaa tarkkuutta vaativiin CAD-piirustuksiin ja julistetulostukseen. Sään- ja vedenkestävyytensä ansiosta muste toimii kaikissa olosuhteissa – niin sisällä kuin ulkona – menettämättä terävyyttä ja sävyjä. Jopa tavalliselle paperille tulostettaessa musteen erinomainen värintoisto ylittää korkealla suorituskyvylle asetetut laatuvaatimukset.

”Tulostaminen on muuttumassa ja printin edelläkävijänä Canon tahtoo vastata asiakkaidensa muuttuviin tarpeisiin. Aiemmin CAD-piirustukset tulostettiin usein keskitetysti suurilla LED-tulostimilla, mutta nykyään monet toimistot ja rakennustyömaat vaativat jo omia mustesuihkutulostimia, jotta tarvittavat tulosteet kyettäisiin tuottamaan itse paikan päällä heti niitä tarvittaessa. Vastauksena tähän tarpeeseen olemme suunnitelleet korkean suorituskyvyn ja nopean suurkuvatulostimen, joka pystyy korvaamaan aloitustason LED-piirturit, jotka pystyvät tarjoamaan monia etuja, kuten väritulostamisen ja alhaisen TCO:n tinkimättä tulosteiden laadusta tai terävyydestä” toteaa suurkuvatulostimien Canon Euroopan tuotepäällikkö Hiroaki Shirakawa.

Huippuluokan tuottavuutta
TX-sarjan jokaisessa mallissa on kahden rullan syöttö, joka mahdollistaa suurien volyymien tulostamisen kahdesta saman materiaalityypin rullasta tai automaattisen vaihtamisen toiseen tulostusmateriaalityyppiin automaattisesti. ImagePROGRAF TX -sarja tukee rullia, jotka ovat enintään 170 mm halkaisijaltaan, ja sen alempi yksikkö on varustettu monitoimijärjestelmällä, joka mahdollistaa jatkuvan tulostuksen materiaalin takaisinrullausominaisuudella. Uusi suurikapasiteettinen pinoaja tarjoaa tilaa jopa 100 tulostettua A0-arkkia varten ja on taitettavissa kokoon, kun sitä ei käytetä.

Sarjan MFP-ratkaisu on varustettu 36 tuuman Colortrac-skannerilla, jossa on 15,6 tuuman kosketusnäyttöpaneeli, virtaviivainen rakenne, integroitu rakenne ja SmartWorks MFP 5 -skannausohjelmisto muokattavine valikkoineen ja painikkeineen. Uusi kopiointi- ja arkistotila parantaa tuottavuutta ja tekee siitä ihanteellisen tulostusympäristöstä riippumatta. Optimaaliseksi käytettävyydestä tekevät intuitiivinen käyttöliittymä, materiaalirullien edestä tapahtuva lataus ja suoratulostus USB-muistitikulta.

Tehokasta ja turvallista tulostamista
Tehokkaalla L-COA PRO-kuvaprosessorilla voidaan nopeasti käsitellä myös suurikokoisia HP-GL/2-tiedostoja, kuten elektroniikkasuunnittelun CAD-piirustuksia, jotka sisältävät monimutkaisia viivoja ja kuvioita. Canonin imagePROGRAF TX -sarjan turvallisuusominaisuudet on viety huippuunsa levynsalauksella, protokollan lukituksella, turvallisella tiedonsiirrolla sekä SNMPv3- ja IPSec-tuella.

Uusi imagePROGRAF TX -sarja tulee Suomessa myyntiin joulukuun 2017 alussa.

Lisätietoa tuotteesta:
Jouni Lakka, Canon Oy, Puh. 010 5444486