Canon Europe esittelee Océ Colorado 1640:n, ensimmäisen Canonin UVgel-teknologiaan perustuvan rullalta rullalle -tulostimen

Venlo, 9.3.2017 – Kuvantamisratkaisujen markkinajohtaja Canon Europe esittelee ylpeänä ensimmäisen uuteen Canonin UVgel-teknologiaan perustuvan 64 tuuman rullalta rullalle –suurkuvatulostimen, Océ Colorado 1640:n.

Canon on kehittänyt UVgel-teknologian, jonka avulla voidaan tulostaa ennennäkemättömän tuottavasti ja laadukkaasti erittäin laajalle materiaalivalikoimalle mahdollistaen näin monipuolisen sovellusvalikoiman. UVgel-teknologiaan perustuva Océ Colorado 1640 on suunniteltu alan vaativimpien standardien mukaisesti täyttämään kaikenkokoisten yritysten tuotantohuippujen vaatimukset ja se pystyy tuottamaan suuria määriä suurkokotulosteita asiakkaiden vaatimien lyhyiden toimitusaikojen puitteissa.

Canon Europen Graphic & Communications Group -yksikön johtaja Mark Lawn kertoo: ”Suurkuvasovellusten kysyntä kasvaa nopeasti ja graafisen alan teollisuus haluaa sekä tehdä enemmän  että hyödyntää kasvumahdollisuudet. Tähän asti teknologiassa on jouduttu tekemään kompromisseja nopeuden, laadun ja materiaalivaihtoehtojen välillä. UVgel-teknologiaan perustuvan Océ Colorado 1640 -tulostimen julkaisun myötä Canon tuo markkinoille laatua, tuottavuutta, automaatiota, sovellusmahdollisuuksia ja edullisia käyttökustannuksia optimaalisessa tasapainossa. Uusi tulostin määrittelee uudelleen mitä kaikkea rullalta rullalle -tulostimella voi tehdä ja sen avulla graafisen alan teollisuus voi kehittyä laajentaen tulostus- ja ansaintamahdollisuuksiaan.

Ennennäkemätöntä tuottavuutta
Uusi Océ Colorado 1640 on nopeampi kuin mikään tämän segmentin tulostin. Ulkomainostaulujen ja bannereiden tulostamisessa sen huippunopeus 159 m2/h mahdollistaa tulostuspalveluiden tarjoajille ennätyksellistä tuottavuutta.  Korkeimmallakin laatutasolla läheltä katseltavia ja huippulaatua vaativia tulosteita tuotettaessa tulostin operoi 40 m2/h nopeudella.

Canonin UVgel-muste kiinnittyy heti koskettaessaan tulostusmateriaalin pintaa. Tuloksena on erittäin hallittu ja tarkasti kohdistettu piste minimaalisella pisteen kasvulla. Minimoimalla musteen leviäminen ja sekoittuminen, jokaisella pyyhkäisyllä voidaan tulostaa juuri oikea määrä väriä. Tämä mahdollistaa värikylläiset ja tarkat tulosteet erittäin suurillakin nopeuksilla.

Huippuluokan matalan lämpötilan LED-UV kovetusjärjestelmä toimii itsenäisesti ja täysin erillään tulostusyksiköstä, mahdollistaen näin tasalaatuisen värin kovettumisen ja parantaen edelleen tulostuslaatua ja nopeutta. Kovetetut UVgel-tulosteet ovat heti kuivia ja valmiit viimeistelyyn tai laminointiin, mikä sopii erittäin hyvin nopeaa toimitusaikaa ja asennusta vaativille töille.

Tuottavuutta lisäävät entisestään Océ Colorado 1640:n kaksi rullapaikkaa, joiden ansiosta materiaalikokoa ja -tyyppiä voidaan vaihtaa lennossa erilaisten sovellusten nopeaa tuotantoa varten.

Erinomainen laatu
Océ Colorado 1640 tekee kuvanlaadultaan ja toistettavuudeltaan aina erinomaisia tulosteita. Tarkka ja heti kiinnittyvä UVgel-piste tuottaa teräviä kuvia, joissa pisteen kasvu on vähäistä eikä satelliitteja käytännössä ole. Vakaa ja erittäin hallittu piste varmistaa sen, että värit ovat yhdenmukaisia erästä toiseen.

Canonin UVgel-tulostuspäissä on patentoitu jatkuva suuttimien seuranta, joka hyödyntää akustista näytteenottoa. Vajavaisesti toimivat suuttimet voidaan tunnistaa ja korjata, mikä käytännössä poistaa valkoiset juovat. Tämän ansiosta voidaan tulostaa ilman valvontaa sekä vähentää hukkatulosteiden määrää.

Kaikessa rullalta rullalle -tulostuksessa tärkeä tekijä tulostuslaadun ja sovellusvalikoiman osalta on tarkkuus, jolla tulostin siirtää materiaalia. Tulostimen kestävä ja jäykkä runkorakenne sekä teolliset komponentit varmistavat vakaan materiaalin käsittelyn. Järjestelmässä on myös optinen materiaalin siirron tarkkailu, joka seuraa jatkuvasti materiaalin etenemistä ja korjaa sitä automaattisesti tarpeen mukaan.

Laaja sovellusvalikoima
Océ Colorado 1640 sopii yrityksille, jotka tuottavat sekä sisä- että ulkokäyttöön tarkoitettuja tulosteita, kuten julisteita, mainosbannereita, kylttejä, myymälätulosteita, mainosjulisteita, ikkunagrafiikkaa, tarroja ja tapetteja.

UVgel on matalan lämpötilan prosessi, joka hyödyntää LED-valokovetusta ja varmistaa minimaalisen materiaalin vääristymisen. Se myös laajentaa tulostettavissa olevien materiaalien valikoimaa, johon kuuluvat ohuet ja lämpöherkät materiaalit. UVgel-muste ei sisällä vettä, mikä vähentää merkittävästi materiaalin turpoamista ja parantaa näin mittatarkkuutta.

UVgel-muste toistaa laajan väriskaalan, joka on verrannollinen eco-solvent-musteisiin, mutta lateksi- ja UV-musteiden ympäristö- ja turvallisuusominaisuuksilla.  UVgel-tulosteet ovat kestäviä, haalistumattomia ja ulkosovelluksille tyypillisiä rasituksia hyvin kestäviä. Hajuttomat, vinyylikloridivapaat tulosteet täyttävät sisätilojen käyttötarkoitusten korkeimmat ympäristönormit.

Nopea takaisinmaksuaika
Océ Colorado 1640:n kokonaiskäyttökustannukset ovat pieniä, mikä nopeuttaa takaisinmaksuaikaa. Canonin UVgel-teknologia vähentää musteen kulutusta jopa 40 prosenttia kilpaileviin teknologioihin verrattuna johtuen tehokkaammasta musteen suihkutustavasta, merkittävästi vähemmän ylläpitoa vaativista musteista sekä optimoijien tarpeettomuudesta.

Tulostimen automaatio-ominaisuudet vähentävät käyttäjän toimenpiteisiin vaadittavaa aikaa jopa kolmanneksella kilpaileviin teknologioihin verrattuna. Esimerkiksi ainutlaatuinen kahden rullan materiaalijärjestelmä vähentää merkittävästi materiaalin lataamiseen tarvittavaa aikaa. Teollinen rakenne on suunniteltu takaamaan tulostimelle maksimaalinen tuottavuus ja minimaalinen huollon tarve.

Mark Lawn jatkaa: ”Océ Colorado 1640:n myötä Canon tuo radikaalin innovaation rullalta rullalle -tulostukseen ja tarjoaa pienempien sarjojen tulostuspalvelujen tarjoajille kohtuuhintaisen tavan siirtyä todelliseen tuotantotulostukseen nopealla takaisinmaksuajalla. Suuria sarjoja tuottaville tulostuspalvelujen tarjoajille se tarjoaa ainutlaatuisen ja monipuolisen teknologian edulliseen hintaan.

UVgel-teknologialla saadaan kaikki irti tuottavuudesta ja sovellusvalikoimasta erilaisissa opaste- ja kuvatulostusyrityksissä ja näin tehokas alusta kannattavaan laajentumiseen.”

Océ Colorado 1640 -tulostin esitellään ensimmäisen kerran julkisesti EMEA-alueella FESPA 2017 -messuilla, Messe Hamburg, 8.–12.5.2017.