Venlo, Alankomaat, 14.3.2017 –Canon Europe esittelee FESPA 2017 -messuilla Hampurissa 8.–12.5.2017 uuden laajennetun suurkuvatulostusratkaisujensa malliston.

Oce Colorado 1640 Name FSR Beauty 03.jpg

Canonin osaston kohokohta FESPAssa on uuden 64-tuumaisen UVgel-teknologiaan perustuvan Océ Colorado 1640 rullalta rullalle -tulostimen ensiesittely. Uudesta tulostimesta on esillä kaksi mallia, jotta messukävijät voivat itse nähdä UVgel-teknologialla saatavan poikkeuksellisen tuottavuuden, laadun ja monipuolisen sovellusvalikoiman. Esillä on sekä sisä- että ulkokäyttöön tarkoitettuja tulosteita, kuten julisteita, mainosbannereita, kylttejä, myymälätulosteita, mainosjulisteita, ikkunagrafiikkaa, tarroja ja tapetteja.

Océ Colorado 1640:n lisäksi Canon esittelee Arizona 6100 -sarjan uusimman innovaation, High Flow Vacuum -option asiakkaille, jotka etsivät luotettavaa ja nopeaa ratkaisua huokoisille materiaaleille tulostamiseen. Uutuus vähentää tuotannon aloitusaikaa nopeuttamalla huokoisten materiaalien, kuten aaltopahvin, latausaikaa myymälä- ja pienten erien pakkaustuotannossa.

Uusi ominaisuus, joka on saatavana jälkiasennusvaihtoehtona nykyisille asiakkaille, hyödyntää suurvirtausimua joka kiinnittää materiaalin tasaisesti tulostustasolle. Tämä ratkaisee tuottavuus- ja laatuongelmat, joita aiemmin on koettu huokoisien materiaalien tulostamisessa materiaalien taipumisen johdosta.

Myös Arizona 1280GT nähdään tuotantokäytössä FESPA 2017 -messuilla. Sillä esitellään automatisoitua tulostus- ja viimeistelytyönkulkua käyttämällä uutta Océ Auto Pilot -järjestelmää osana digitaalista Océ ProCut -leikkauspöytää. Ensimmäisen kerran prototyyppinä drupa 2016 -messuilla nähty Océ Auto Pilot on kehitetty yhdessä Zünd Skandinavienin kanssa. Se lisää merkittävästi tuottavuutta ja vähentää huomattavasti käyttäjän manuaalista työtä viimeistelyvaiheessa.

Océ Auto Pilot käyttää Canonin EOS-kuvantamisteknologiaa tulostettujen materiaalien yksilöllisten kohdistusmerkkien tunnistamiseen. Järjestelmä tunnistaa automaattisesti kunkin työn jälkikäsittelyyn määritetyt leikkaus, nuuttaus, jyrsintä jne. työvaiheet, sekä käyttää kullekin työlle tarvittavia työkaluja.

Canon esittelee myös monipuolisen graafisen alan sovelluksia tuottavan Océ ColorWave 700:n ja uudella pinoajalla varustetun Océ ColorWave 910:n nopeaan julistetuotantoon.

Lisäksi FESPA 2017 -messuilla on esillä kaksi mallia Canonin imagePROGRAF PRO-Series -sarjasta – PRO-4000, joka tuottaa erittäin korkealaatuisia valokuva- ja taidetulosteita, ja tehokas PRO-6000S esimerkiksi valokuvakankaiden, lippujen ja muiden valokuvatuotteiden valmistamiseen.

Canon havainnollistaa suurkuvatulostuspalvelujen tarjoajien mahdollisuuksia, kun se esittelee digitaalisen imagePRESS C750 -väripainokoneen, jolla voidaan valmistaa markkinointi- ja suorapostitusmateriaalit.

Osaston sovellusalueella kävijät näkevät, miten esiteltävänä olevia Canonin teknologioita voidaan käyttää etätulostustyönkuluilla ja integroida asiakasympäristöihin.

Sovellusesimerkkejä tuotetaan hyödyntäen Canonin laajaa suurkuvamedioiden valikoimaa, kuten vesipohjaisille, liuotin- ja UV-prosesseille, Océ CrystalPointille ja uudelle UVgel-teknologialle optimoituja materiaaleja.

Canon Europen Graphic & Communications Group -yksikön johtaja Mark Lawn kertoo: ”Canonin jokaisen innovaation tavoitteena on tukea suurkuvatulostuspalvelujen tarjoajia tuottavuuden lisäämisessä ja asiakkaidensa laatuodotusten ylittämisessä sekä tarjota monipuolisia ratkaisuja, joiden avulla nämä voivat laajentaa tuote- ja palvelutarjontaansa uusille alueille. Olemme varmoja, että FESPA 2017 -messujen Canonin osaston kävijät inspiroituvat siitä, miten voimme sovellustemme ja liiketoiminnan kehitysosaamisemme avulla auttaa heitä saavuttamaan kaupallisen potentiaalinsa.

Lisätietoja: Canon Oy: Satu Salin, markkinointi, satu.salin@canon.fi, p. 050 561 7371, canon.fi.

• Canon
  • Lehdistösivut
  • Lehdistötiedotteet
  • ...