Maailman parhaat lehtikuvat Helsinkiin vuonna 2017

Kuvajournalismin huiput palkitaan vuosittain World Press Photo -kilpailussa ja kilpailusivusto osallistumisille on avoin tammikuun 6. päivään 2017 asti. Maailman arvostetuin kuvajournalismin kilpailu World Press Photo järjestetään nyt 60. kerran. Tuomaristo tulee palkitsemaan teemasarjojen voittajat, ja yksi kuva valitaan World Press Photo of the Year 2017 -voittajaksi. Palkitut kuvat kiertävät näyttelyissä yli 100 kaupungissa 45 maassa ja näyttely tulee myös ensi vuonna Helsinkiin Sanomataloon. Näillä näkymin näyttelyn ajankohta Helsingissä on elo/syyskuu 2017. Suomessa näyttely järjestetään yhteistyössä Helsingin Sanomien ja Canon Oy:n kanssa. Canon on sponsoroinut World Press Photo -kilpailua vuodesta 1992.

World Press Photo_Helsinki_2017.jpg

Lisätietoja kilpailusta: http://www.worldpressphoto.org/

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Teija Tamminen-Saremaa, teija.tamminen-saremaa@canon.fi, p. +358 40 717 5604

Lue seuraavaksi

Kuvajournalismikilpailu on avoinna! Kilpailussa palkitaan Suomen parhaat uutiskuvat ja kuvasarjat.

Suomen kuvajournalistit ry:n järjestämä, merkittävin vuotuinen suomalaista kuvajournalismia palkitseva Kuvajournalismikilpailu järjestetään tammikuussa 2018. Voittajat julkistetaan 8.3.2018 ja tänä vuonna kilpailussa jaetaan palkintoja yhteensä kymmenessä sarjassa. Uusi kuvajournalisti -sarja avoinna myös yhdistyksen ulkopuolisille.