Canonin luo mukaansatempaavia 4K-projisointikokemuksia ISE 2017 –messuille

19. joulukuuta 2016 – Kuvantamisratkaisujen markkinajohtaja Canon esittelee korkealaatuista projektorivalikoimaansa Amsterdamissa 7.–10. helmikuuta järjestettävillä ISE 2017 -messuilla.

XEED_4K600STZ FSR.jpg

Messuilla esillä olevat, yhteistyökumppanien kanssa toteutettavat installaatiot soveltuvat moniin käyttötarkoituksiin, viihdeteollisuudesta koulutus- ja digimainoskäyttöön, ja esittelevät monipuolisesti Canonin viimeaikaisia saavutuksia 4K-projisointiteknologian kehittämisen parissa. Osastolla on alueita, jossa esitellään projisointia kaareville ja kupumaisille heijastuspinnoille, reunanhäivytystekniikkaa esittelevä installaatio ja lisäksi messuvierailla on mahdollisuus kokeilla eri kameroita.

Mukaansatempaava 4K-projisointi kupupinnalle
Canonin XEED 4K600STZ -laserprojektorin ensiesittelyssä heijastetaan kuvaa kumppanimme Elumenatin toteuttamana kupumaiselle panoraamapinnalle. 4096 x 2400 -resoluution XEED 4K600STZ, joka hyödyntää pitkäikäistä, 6 000 lumenin puolijohdevalolähteen teknologiaa, kykenee heijastamaan uskomattoman laadukasta 4K-resoluution kuvaa täysin tarkkana myös kaareville ja kupumaisille pinnoille.

Messuvieraat pääsevät myös todistamaan mukaansatempaava 4K-kaksoisprojisointia, jossa kuva heijastetaan kahdella Canon XEED 4K500STs -projektorilla AV Stumpfln kaarevalle heijastuspinnalle. Saumattoman kaksoisprojisointikokemuksen mahdollistaa Canonin edistynyt reuna-alueiden terävyydensäätötekniikka, jonka ansiosta kuva voidaan säätää tarkaksi myös kaarevien ja kupumaisten heijastuspintojen reunoilla.

Esillä on myös XEED 4K501ST-projektori yhdessä Phoenix 360° -näyttöjen kanssa: 4K-laatuista kuvaa heijastetaan mm. mainoskyltiksi soveltuvan multimediapylvään ympärille.

Reunojenhäivytystekniikan luovat käyttömahdollisuudet
Osastollamme nähdään kolmen Canon XEED WUX450ST -projektorin yhteisprojisointia käytävällä, jossa kulkijat voivat ihastella korkealaatuista kuvaa vailla häiriöitä, kuten ohikulkijoiden varjoja. Projektorien pystysuuntainen objektiivinsiirto tarjoaa monipuoliset asennusmahdollisuudet ja monikäyttöisyyttä lisäävät vierekkäisten kuvien heijastusmahdollisuus ja pehmeä reunojenhäivytystekniikka.

Interaktiiviset demot
Osastolla messuvieraat pääsevät kokeilemaan myös kameroitamme, kuten Canon XC15, Canon EOS 5D Mark IV ja Canon EOS 1D X Mark II. Vieraat saavat kokea Canon-kameroiden korkean kuvalaadun ja tutustua niiden edistyneisiin toimintoihin, jotka muodostavan olennaisen osan yhtiön perimää, kuvantamisratkaisujen kehittämiskokemusta ja asiantuntemusta.

“Tänä vuonna ISE-messuilla nähdään useita 4K-projektoreita, jotka soveltuvat monipuolisiin käyttötarkoituksiin, kuten koulutus- ja viihdekäyttöön sekä mainoskylteiksi museoihin, teattereihin ja gallerioihin. Yhdessä yhteistyökumppaniemme kanssa kehitämme yhä uusia luovia ja jännittäviä käyttökohderatkaisuja,” kertoo Heikki Lappalainen Canonilta.

Canon on osallistunut ISE-messuille jo kymmenenä perättäisenä vuotena osoittaen näin pitkäaikaista sitoutumista AV-markkinan kehittämiseen tarjoamiensa korkealaatuisten ratkaisujen myötä. Tämän vuotinen messuosastomme havainnollistaa konkreettisesti hyötyjä, joita Canonin edistyksellinen teknologia tarjoaa yhteistyökumppaneille. ISE-messuosastomme on F-42 ja sijaitsee hallissa 1.

Lisätietoja:
Canon Oy, Heikki Lappalainen
etunimi.sukunimi@canon.fi

Lue seuraavaksi

Konsta Linkolan Avanto-valokuvanäyttely esillä 14.9.-7.1. Bang Bang Galleryssa

Canon Nordic Photographers -ohjelmaan kuuluvan suomalaisen luontokuvaajan ja Instagram-vaikuttajan Konsta Linkolan valokuvanäyttelyn avajaiset pidettiin eilen Aalto-yliopiston Bang Bang Galleryssa Helsingin Töölössä. Linkola kertoo näyttelykuvillaan ihmiskehon ja jääkylmän veden kohtaamisen. Näyttelyn kuvat on tulostettu Canon imagePROGRAF PRO-4000S -suurkuvatulostimella 260 grammaiselle Photo Paper Pro Luster -tulostusmateriaalille. Näyttely on Konstan ensimmäinen yksilönäyttely ja yksi hänen pitkäaikaisista unelmistaan.