Canon julkisti vallankumouksellisen tulostusteknologian

Tulostinjärjestelmien kansainvälinen markkinajohtaja Canon julkisti eilen Yhdysvalloissa uuden UVgel -tulostusteknologian, joka mahdollistaa ennennäkemätöntä laatua, tuottavuutta ja sovellusmahdollisuuksia jopa 40 prosenttia alhaisemmilla tulostuskustannuksilla verrattuna perinteisiin latex- tai eco-solvent -pohjaisiin tulostusteknologioihin. Uuden teknologian on heti tuoreeltaan kuvattu mullistavan graafisen alan teollisuutta.

Suurkuvatulostuskustannukset laskevat jopa 40 prosenttia

”Uusi tulosteknologia osuu graafisen teollisuuden kehitysvaiheeseen, jossa tarvitaan entistä nopeampaa tuotantoa entistä kustannustehokkaammin. Kansainvälisillä markkinoilla suurkuvatulosteiden kysyntä on kasvanut vuosi vuodelta, ja 40 prosenttia tilauksista toimitetaan vuorokaudessa tilauksesta. Uusi teknologia on osa Canonin strategiaa, joka tähtää kasvaville suurkuvatulostusmarkkinoille vallankumouksellisilla tuotteilla, jotka täydentävät jo olemassa olevaa teknologiaa”, kertoo Jeppe Frandsen, Executive Vice-President Industrial and Production Solutions, Canon Europe Ltd.

Canonin UVgel-tulostusteknologia perustuu nopeasti kuivuvaan uuteen UV-musteeseen, joka on Canonin pitkän tuotekehityksen tulos. Lisäksi uudessa teknologiassa yhdistyvät useat Canonin laiteteknologiset kehityssuunnat, kuten edistyksellinen, ”uuden sukupolven” pietsosähköön perustuva tulostuspäätekniikka sekä ainutlaatuinen LED-UV-kuivausjärjestelmä.

LED-pohjainen UV-kuivatustekniikka toimii tulostusjärjestelmästä täysin riippumattomasti ja varmistaa, että jokaisella pisaralla kuluu sama aika kuivumiseen, mikä takaa tulostettavalle kuvalle ennennäkemättömän tasalaatuisuuden. Lisäksi LED-pohjainen UV-kuivatustekniikka ei tuota lainkaan lämpöä, mikä mahdollistaa tulostuksen myös kaikkein ohuimmille ja lämpöherkimmille materiaaleille. Tulostuspäiden suuttimien toiminnan jatkuva monitorointi ja tukkeutuneiden suuttimien kompensointi mahdollistavat huolettoman tulostuksen ilman valvontaa ja vähentävät hukkatulosteiden määrää.

Uusi Kestävän kehityksen periaatteita kunnioittava teknologia mahdollistaa huomattavasti nopeamman ja edullisemman suurkuvatulostuksen entistä vähemmällä määrällä mustetta ilman, että tulostusjälki kärsii. Panostamalla uuteen teknologiaan Canon haluaa edelleen vahvistaa asemaansa markkinoilla.

”Uusi UVgel -teknologia tulee olemaan Canonin uuden sukupolven rullatulostinten ydin. Ensimmäinen uuteen teknologiaan perustuva 64” leveä tuotantotulostin julkaistaan keväällä 2017”, kertoo myyntipäällikkö Petri Hyvärinen.

Lue seuraavaksi

Canon esittelee New Cosmos of Photography 2017 -kilpailun voittajat!

New Cosmos of Photography -kilpailu on avoin sekä ammattilaisille että valokuvauksen harrastajille, kilpailun voittoon porhalsi tänä vuonna eurooppalainen kaksikko Trond Ansten ja Benjamin Breitkopf.