Tavoittelee täydellisyyttä, ensiesittelyssä Canon EOS 5D Mark IV -järjestelmäkamera ja kaksi uutta objektiivia

Canon esittelee tänään uuden kameramallin laadustaan tunnettuun EOS 5D -tuoteperheesen. Uusi Canon EOS 5D Mark IV on ammattilaisten palautteen perusteella kehitetty kaikkien aikojen monipuolisin EOS-järjestelmäkamera. Canon EOS 5D Mark IV tarjoaa tinkimätöntä kuvanlaatua ja ammattilaistason suorituskykyä kaikissa olosuhteissa. Edistyksellisillä ominaisuuksilla varustettu järjestelmäkamera on täydellinen valinta sekä still- että videokuvaukseen. 30 megapikselin kenno, 4K-video ja tarkka automaattitarkennus auttavat hienoimpienkin yksityiskohtien tallentamisessa vaikeissakin kuvausolosuhteissa.

EOS 5D Mark IV.jpg

EOS 5D Mark IV

EOS 5D Mark IV -uutuuskameran tärkeimmät ominaisuudet:

• 30 megapikselin verran yksityiskohtia, jopa heikossa valaistuksessa ja äärimmäisissä kontrasteissa ja Dual Pixel RAW -tiedostomuoto mahdollistaa edistyksellisen jälkikäsittelyn
  • Laajennetulla automaattitarkennusalueella on 61 tarkennuspistettä, jotka toimivat jopa valovoimalla f/8. 150 000 pikselin mittausanturi takaa tarkan valotuksen.
  • DIGIC 6+ -prosessori varmistaa erinomaisen suorituskyvyn ja mahdollistaa kuvaamisen jopa seitsemän kuvaa sekunnissa.
  • Kuvatiedostot sisältävät myös metatietoja. GPS- ja IPTC-metatieto voidaan lisätä kuviin, jotka voidaan käsitellä, rajata ja jakaa käyttäen WI-Fi- ja NFC-yhteyksiä.
  • Elokuvamainen 4K-aika, luovasti sekä stillkuvia että videota, jopa 4K-tarkkudella.

Kuvamateriaalialinkin takaa. Canon EOS 5D Mark IV -kameran myynti alkaa syyskuussa ja rungon hinta on noin 4300 euroa.

Kaksi uutta Canon-objektiivia
Canon esittelee tänään myös kaksi kestävää ja huippusuorituskykyistä L-sarjan ammattiobjektiivia, EF 16-35mm f/2.8L III USM ja EF 24-105mm f/4L IS II USM, molemmat uutuusmallit sekä optisesti että mekaanisesti uudistettuina.

Canon EF 24-105mm f/4.0L IS II USM on loistava yleiszoomi monipuoliseen kuvaukseen - maisemiin, muotokuvaukseen, hääkuvaukseen tai uutiskuvaukseen. Objektiivin sääsuojaus ja mekaaninen kestävyys on kehitetty koviinkin kuvausolosuhteisiin. Neljän aukon kuvanvakain auttaa terävien ja tärähtämättömien kuvien saamisessa.

Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM on ultralaajakulmainen ja valovoimainen objektiivi urheilu- ja uutiskuvaukseen. Erinomainen kuvanlaatu miellyttää myös maisema- ja arkkitehtuurikuvaajia, jotka haluavat erittäin terävää optista suorituskykyä.

Objektiivien toimitukset arvioidaan alkavan loppuvuoden 2016 aikana. Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM -objektiivin hinta on noin 2800 euroa ja Canon EF 24-105mm f/4.0L IS II USM -objektiivi puolestaan noin 1350 euroa.

Näppärä lisävaruste
Canon tuo markkinoille myös SD-kortin kokoisen Wi-FI-sovittimen (W-E1) yhteensopiville kahden korttipaikan EOS-kameroille (Canon EOS 7D Mark II ja Canon EOS 5DS/DSR). Sovittimen käyttö vaatii  kameroihin uusimman laiteohjelmiston päivityksen. Sovitin mahdollistaa kuvaamisen etänä Wi-Fi-yhteydellä. Myös JPEG-kuvat ja MP4-videot ovat siirrettävissä suoraan kamerasta yhteensopiviin älylaitteisiin (Android ja iOS). Sovittimen myynti alkaa syyskuussa ja sen hinta on noin 60 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Olli Turtiainen, olli.turtiainen@canon.fi, p. +358 40 7716226

Canon Oy kuuluu maailmanlaajuiseen Canon-ryhmään, joka tarjoaa tulostuksen-, dokumentin- sekä informaationhallinnan ratkaisuja yrityksille sekä kuvantamisen ratkaisuja kuluttajille. Graafiselle teollisuudelle Canon toimittaa digitaalisen painamisen ratkaisuja.

Lue seuraavaksi

Konsta Linkolan Avanto-valokuvanäyttely esillä 14.9.-7.1. Bang Bang Galleryssa

Canon Nordic Photographers -ohjelmaan kuuluvan suomalaisen luontokuvaajan ja Instagram-vaikuttajan Konsta Linkolan valokuvanäyttelyn avajaiset pidettiin eilen Aalto-yliopiston Bang Bang Galleryssa Helsingin Töölössä. Linkola kertoo näyttelykuvillaan ihmiskehon ja jääkylmän veden kohtaamisen. Näyttelyn kuvat on tulostettu Canon imagePROGRAF PRO-4000S -suurkuvatulostimella 260 grammaiselle Photo Paper Pro Luster -tulostusmateriaalille. Näyttely on Konstan ensimmäinen yksilönäyttely ja yksi hänen pitkäaikaisista unelmistaan.