Turkulainen painotalo investoi laatuun ja nopeuteen

Kehittyvällä Itäharjun teollisuusalueella sijaitseva turkulainen painotalo Printworks on erikoistunut digitaaliseen painamiseen ja suurkuvatulostamiseen. Printworks on 100 % yksityinen ja suomalaisomisteinen, jolle kotimaisuus ja ympäristöarvot ovat tärkeitä. Yritys pyrkii käyttämään kotimaisia materiaaleja tuotannossaan aina kun mahdollista.

Katri.jpg
Printworks on toiminut digipainamisen pioneerina painoalalla jo vuodesta 2003 alkaen ja hakee koko ajan parasta mahdollista laatua asiakkailleen. Yritys päätyi investoimaan viime vuoden lopulla uuteen värituotantojärjestelmään joka, yhdessä fogra-sertifioinnin kanssa, tuottaa entistä parempaa laatua, on toimintavarma ja lyhentää painotuotteiden toimitusaikaa asiakkaille. Digipainon toimitti Printworksille Canon Oy ja kyseessä oli pohjoismaiden ensimmäinen Canon imagePRESS C10000VP –väripainojärjestelmän asennus.

”Uudella tuotantolaitteella pystymme tuottamaan painotuotteita juuri tarvittavan määrän, nopeasti ja parhaalla mahdollisella laadulla kattavalla materiaalivalikoimalla asiakkaillemme, ja samalla voimme oikaista asiakkaidemme käsityksiä perinteisen offsetpainamisen ja digipainamisen välillä”, kertoo yhteyspäällikkö Katri Paavilainen. ”Uusi teknologia ja painotuotantoon vaikuttava digitalisaation tuoma muutos olivat tämän investoinnin taustalla. Myös uuden teknologian tarjoama muuttuvan tiedon käsittely ja personointi olivat investointipäätökseen vaikuttavia tekijöitä”, jatkaa Katri Paavilainen.

Lisätietoja: Kari Media Group Oy / Printworks, toimitusjohtaja Jukka Kari, jukka@kmg.fi, p. 050 435 0031

Printworks on digitaaliseen painamiseen, suurkuvatulostamiseen ja messu- ja displaytuotteisiin erikoistunut täyden palvelun Fogra-laatusertifioitu painotalo. Yritys työllistää 20 henkilöä, ja liikevaihto vuonna 2015 oli noin 2 miljoonaa euroa.

Canon Oy kuuluu maailmanlaajuiseen Canon-ryhmään, joka tarjoaa tulostuksen-, dokumentin- sekä informaationhallinnan ratkaisuja yrityksille sekä kuvantamisen ratkaisuja kuluttajille. Graafiselle teollisuudelle Canon toimittaa digitaalisen painamisen ratkaisuja.

Linkki yrityksen kotisivuille:
Lue seuraavaksi

Kuvajournalismikilpailu on avoinna! Kilpailussa palkitaan Suomen parhaat uutiskuvat ja kuvasarjat.

Suomen kuvajournalistit ry:n järjestämä, merkittävin vuotuinen suomalaista kuvajournalismia palkitseva Kuvajournalismikilpailu järjestetään tammikuussa 2018. Voittajat julkistetaan 8.3.2018 ja tänä vuonna kilpailussa jaetaan palkintoja yhteensä kymmenessä sarjassa. Uusi kuvajournalisti -sarja avoinna myös yhdistyksen ulkopuolisille.